דרכים להקל על בעלי כלבים ובעלי חיים אחרים
צילום .publicdomainpictures

מגדלים כלב, חתול או חיות מחמד אחרות ומחפשים דרכים יעילות שיסייעו לכם לגדל בעלי חיים ולהעניק להם טיפול מסור? האם גם אתם מתקשים למצוא פתרון לטיולים עבור הכלב בזמן שאתם בעבודה או שוהים זמן רב מחוץ לבית? ובכן, כיום כל אחד יכול למצוא בקלות שיטות שונות שיסייעו לו לטפל בחיות המחמד, בין אם הוא מגדל כלב ובין אם הוא מגדל חתול, תוכי או אוגר.

פחד בזמן סופת ברקים ורעמים

כלבים, חתולים ובעלי חיים אחרים סובלים בסופות ברקים ורעמים בגלל אוזניהם הרגישות ובגלל סיבות נוספות. כדי להקל עליהם כדאי לארגן מקום בבית המדמה מערה, עם שמיכה מחממת, צעצועים שחיית המחמד אוהבת וקערות מים ואוכל. בטבע החיות נמלטות בזמן סופות למערות יבשות, לכן כדאי להכין מקום בטוח עבור הכלב או בעל החיים שמגדלים.

בנוסף, כדאי להעסיק את חיית המחמד בזמן הסופה, לשחק עמה ולהעניק לה תשומת לב. אפשר גם לשמור חטיפים מיוחדים שחיית המחמד אוהבת ולפנק אותה בזמן הסופה.

הקלה על בעלי חיים בימים חמים

ישראל היא מדינה חמה ושטופת שמש, בימים חמים ולוהטים חשוב למלא את קערת המים ולוודא כי הכלב או חיית המחמד שותים מספיק. כדאי לפזר קערות מים גם מחוץ לבית עבור בעלי חיים שונים, ובמיוחד לחתולי הרחוב. לכלבים ולחיות מחמד בבית כדאי להכין קוביות קרח מרעננות עם או ללא פרי, אפשר גם להתקין מזרקה ביתית בחצר ולאפשר לבעלי החיים להצטנן מעט בחום הכבד.

בימים חמים חשוב להוציא את הכלב לטיולים ארוכים אך לא בשעות עומס החום, לכלב אין נעליים לכן הוא עלול לסבול מהאספלט הרותח, וכדאי למצוא דרכים בהן הוא יוכל לצעוד בבטחה ובלי לסבול, למשל כבישים לא סלולים או הליכה באזור מוצל. אם אתם מזמינים שירות דוג ווקר כדי להוציא את הכלב שלכם בזמן שאתם בעבודה או בסידורים, כדאי לתאם את הטיול לשעות הבוקר או אחר הצהריים. כמו כן, כדאי לקחת את הכלב לבילוי משותף בים, יש חופים מסודרים בהם ניתן לבלות עם כלבים, למשל חוף הכלבים בתל אביב.

בנוסף, בהתאם לגזע הכלב אפשר לתאם תור אצל ספר כלבים, במידה ומגלחים את הכלב חשוב להשאיר מעט פרווה כדי להימנע מכוויות בגלל חשיפת העור לנזקי השמש. אפשר לבצע תספורת לבעלי חיים נוספים, אך חשוב להתייעץ לפני כן עם וטרינר מנוסה.

לפרוק אנרגיות בחוץ

רוב החיות פעילות בטבע ומרבות לרוץ, לשחק ולהשתולל. כלבים זקוקים לפעילות גופנית, בדיוק כמו בני אדם, כדי לשמור על בריאותם וחיוניותם. אנשי המקצוע ממליצים להוציא את הכלב לפחות 3 פעמים ביום, עדיף לטיולים ממושכים של לפחות 20-30 דקות. הכלב ממתין בקוצר רוח לטיולים משותפים עם בעליו, כיום ניתן למצוא גינות כלבים בערים הגדולות, ואפשר לתת לכלב לרוץ במקום בחופשיות ולשחק עם כלבים אחרים. הכלב פורק את האנרגיות שלו וחוזר הביתה עייף, כך הוא נמנע מהתנהגויות העלולות להסב נזקי רכוש, והוא גם נהנה מהטיול המשותף.

צעצועים

כלבים, חתולים וחיות מחמד נוספות, כל אלו ועוד אוהבים לשחק. לכן, כדאי לרכוש עבור חיית המחמד צעצועים שונים, למשל עכבר פרוותי לחתולים, צעצועי לעיסה לכלבים, גלגל לאוגרים וכדומה. אגב, לכלבים כדאי לרכוש פאזל מיוחד, עצם לעיסה קשיחה ומשחקים אחרים, בהתאם לגודל הכלב.

כמו כן, כדאי לשחק עם הכלב בפריזבי, עם כדורים שונים וכמובן אין כמו הטלת ענף עץ למרחק כדי לתת לכלב לרוץ ולהחזיר לבעליו את הענף להטלה נוספת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here