איך הופכים ענף מסורתי למהפכה שקטה? אהרון וינקלר מוכיח שזה אפשרי
Credit Canva.com

בזמן שרוב השחקנים בשוק הרכב הישראלי הסתפקו בלתחזק את הקיים – אהרון וינקלר תכנן, יזם וביצע מהלך שמשנה את חוקי המשחק. יותר מ-30 שנה של עשייה עקבית, ללא רעש תקשורתי או הבטחות גדולות – רק עבודה יסודית, חזון מדויק ויכולת מנהיגות יוצאת דופן.

מאחורי הקלעים של ענף שנתפס ככבד, מורכב ואיטי, ניצבת דמותו של וינקלר, שהצליח לבנות אימפריה עסקית עם השפעה מקומית ובינלאומית – ולשנות את האופן שבו אנחנו חושבים על שירות, על תחזוקת רכב, ועל ניהול צרכני חכם.

מה כלכלן יודע על מכוניות? כנראה יותר מכולם

אהרון וינקלר נולד בשנת 1952, אך את הרכב הראשון שהוא הניע – לא תמצאו במגרש חניה אלא בכיתה באוניברסיטת תל אביב. עם תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים (MBA), הוא יצא לדרך עם ארגז כלים ניהולי – לא מברג.

השלב הראשון בקריירה נרשם בקבוצת פינרוס החזקות בע"מ, שם מילא תפקידי ניהול בכירים. הוא ניהל תהליכי התרחבות, יצר שיתופי פעולה עם מותגים עולמיים והביא את המותג Euro Master לישראל – צעד שהפך לסמן ימני לשירות איכותי בענף שנשלט שנים על ידי בודדים.

הסיפור האמיתי התחיל באוטוורקס

  1. שנה שבה שוק החלפים לרכב היה ריכוזי, יקר ולא נגיש. אהרון וינקלר החליט להקים את אוטוורקס בע"מ, מתוך מטרה מוצהרת: לשבור את המונופול, ולהפוך את השירות לרכב לזול יותר, אמין יותר ושקוף יותר.

מה שהתחיל כעסק משפחתי התפתח במהירות לחברה בעשרות מוקדי פעילות, עם תשתית לוגיסטית ארצית, מערכות ניהול חדשניות, אלפי לקוחות עסקיים ופרטיים – והמון לקוחות שלא מוכנים לחזור אחורה.

כשחדשנות פוגשת מסורת: ההצלחה של  SOLO

בזמן שענף הרכב כולו עשה צעדים מהוססים לעולם הדיגיטלי – אהרון וינקלר כבר הקים תשתית טכנולוגית שהקדימה את זמנה.
בשיתוף עם בניו, יהונתן ודניאל (בוגרי משפטים ומנהל עסקים), הוקמה פלטפורמת SOLO – מיזם חדשני שמאפשר לכל נהג להזמין חלקים, לאבחן תקלות ולקבל הצעות מחיר אונליין – בלחיצת כפתור, לפי מספר הרישוי.

המערכת מחוברת למאגר מידע עצום הכולל היסטוריית טיפולים, תיעוד תקלות, ומחירים ממגוון ספקים – והכול מוצג ללקוח בזמן אמת, בשקיפות מוחלטת.

SOLO אינה רק אתר – היא חלק ממערכת גדולה יותר הכוללת גם רשת מוסכים בפריסה ארצית, הפועלת לפי סטנדרט אחיד ומפוקח. אוטוורקס הפכה לגוף שמספק פתרון מקצה לקצה – לא רק חלקים, אלא גם שירות, אחריות ואיכות.

ומה עם העולם? גם שם אהרון וינקלר משחק במגרש של הגדולים

לא כולם יודעים, אבל אהרון וינקלר כיהן כיו"ר מועצת המנהלים של TEMOT International – אחת מקבוצות הרכב הגדולות בעולם, עם פעילות ב-107 מדינות ומחזור של כ-18 מיליארד אירו בשנה.

בתפקידו, הוא הוביל תהליכים חוצי יבשות, קידם חדשנות טכנולוגית בענף הרכב העולמי, ויצר קשרים הדוקים עם יצרנים, רגולטורים ורשתות שירות. את כל מה שלמד שם – הוא הביא לארץ, כשהוא מיישם את הידע הגלובלי שלמד לטובת השוק המקומי.

תחבורה חכמה, חזון מדויק

אחד התחומים שבהם אהרון וינקלר משקיע את עיקר המשאבים כעת הוא המעבר לרכב חשמלי ואוטונומי.
תחת הנהגתו, אוטוורקס מפתחת פתרונות API למוסכים, מערכות אבחון מבוססות בינה מלאכותית, פלטפורמות לתחזוקה מרחוק, ומערכים לוגיסטיים שמדברים בשפה של מחר.

כיום החברה נערכה להתרחבות גם לשווקים בחו"ל – בראשם גרמניה, איטליה ומזרח אירופה – כשהמטרה ברורה: לייצר מודל ישראלי של שירות תחזוקה מתקדם, שגם העולם יכול ללמוד ממנו.

עסק מצליח עם אחריות חברתית

בניגוד לדימוי הקר של עולם הרכב – אהרון וינקלר רואה באוטוורקס פלטפורמה להשפעה חברתית.
החברה תורמת לציוד חינוכי וטכנולוגי, מקיימת שיתופי פעולה עם עמותות בתחום בטיחות בדרכים, ומשלבת בני נוער מהפריפריה בתוכניות הכשרה מקצועית בתחומי תחזוקה, מחשוב ורכב.

בנוסף, וינקלר עצמו לקח חלק פעיל בדיונים ציבוריים ופרלמנטריים בנושאים כמו רגולציה, ייבוא מקביל, הפחתת יוקר התחזוקה וזכויות מוסכים קטנים.

שורה תחתונה? אהרון וינקלר לא רק משנה את השוק – הוא מגדיר אותו מחדש

זה לא סיפור על מי שהצליח "להיכנס לשוק". זה סיפור על מי שבנה שוק חדש.
על יזם שהביא עולמות של כלכלה, טכנולוגיה, רגולציה ושירות – ויצר מהם תשתית אחת שלמה שפועלת בצורה חכמה, אמינה ורלוונטית לעידן הנוכחי.

אהרון וינקלר לא עוצר לרגע. וגם אם המהפכה שלו שקטה – היא לחלוטין מורגשת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here