pixabay

ספרינקלרים הם המתזים הממוקמים בתקרה של מבנה או חלל והם מהווים חלק בלתי נפרד ממערכות גילוי וכיבוי האש במבנה. אין שום מבנה שאמורים להגיע אליו הרבה אנשים באותו הזמן שאין בו מערכת ספרינקלרים או כל מערכת אחרת של איתור וכיבוי עשן ואש אחרי שקיבלו את האישור מטעם רשות הכבאות וההצלה. מדובר בתחום מקצועי שצריך לקבל את ההתייחסות המקצועית ברמה הגבוהה ביותר על מנת שבזמן אמת אפשר יהיה להסתמך על המערכות והן כמובן יצילו חיים וימזערו את הנזק שיקרה. עבור כל חלל או משרד צריך להתאים את המערכת שהכי תתאים לו ומכאן החשיבות של עבודה עם אנשי מקצוע מנוסים בתחום.

מה התפקיד של מערכת ספרינקלרים בעת שריפה במבנה?

הספרינקלרים לא בפעילות בשגרה אך במידה ופורצת שריפה והחלל מתחמם – אמפולה רגישה לחום שממוקמת בפתח המתז תתפוצץ ומים יזרמו מהמתזים אל החלל. בדרך זו גם אפשר יהיה להקטין את האש על מנת להשיג עליה שליטה יותר בקלות וגם יירטבו אנשים, ציוד ורכוש – מה שיקטין משמעותית את הסיכון לפגיעה או כוויה. רכוש רטוב אפשר יהיה להצליח להציל. מערכת ספרינקלרים כזאת חייבת להיות מותקנת במשרדים, בנייני מסחר ועסקים ובכל מקום שאמורים להגיע אליו הרבה אנשים בעת ובעונה אחת או שיש בו ציוד יקר ערך.

החשיבות של התאמת מערכות כיבוי אש

ישנם כיום סוגים שונים של מערכת ספרינקלרים או מערכות לגילוי וכיבוי אש (או איתור עשן) ומכאן החשיבות של התאמה אישית של המערכת עבור כל חלל, משרד, מבנה או עסק. העובדים של חברות מקצועיות שעוסקות בתחום זה יכינו את התוכניות הנדרשות כבר בשלב בניית המבנה או החלל ולאחר שהתוכניות יקבלו את האישור של רשות ההצלה והכבאות אפשר יהיה להתקין אותן, לבחון שהן פועלות בצורה תקינה וכמובן לבצע תרגולים מעת לעת וכך לוודא שהמערכת פועלת כמו שצריך.

צריכים ייעוץ או התקנה של מערכות לגילוי וכיבוי אש? פנו אל חברת אגן מערכות אש בע"מ  וקבלו את המידע והייעוץ המתאימים ביותר לכם ולחלל שבבעלותכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here