יועץ תנועה

יועץ תנועה בודק תוכניות לביצוע פרויקטים תחבורתיים ומכין חוות דעת לגביהן. המלצותיו מתייחסות לנושאי הבטיחות המורכבים בכל אחד. הן, לרוב, מתקבלות ואף מיושמות בפועל. הוא גם מייעץ רבות בנושאי בטיחות בעת ביצוע העבודות המורכבות בשטח.  חברת "אור מהנדסים" ייעוץ, תכנון, וניהול פרויקטים מתחה בנושא וניתן לקבל אצלה מידע מקיף.

יועץ תנועה – חושב על כל פרט

יועץ תנועה חייב לחשוב על כל היבט בטיחותי בשטח מאחר ונושא הבטיחות בדרכים הינו חיוני ובלתי נפרד מכל פרויקט. המשמעות היא רבה לכל משתמשי הדרך באשר הם. כך לגבי נהגי מכוניות, הולכי רגל, בעלי רכבי דו גלגליים ללא מנועים ועוד. הוא מתכנן הצבת תאורה בצמתים או במקומות בעייתיים, הקמת מעקות בטיחות, סימון כבישים, הצבת תמרורים ורמזורים ועוד. כל חוות הדעת והמסמכים המגובשים על ידו נסמכים, כמובן, על החוקים הקיימים והוראות משרד התחבורה. היבט אחר של פעילותו מתבטא במשימות שהוא מכין בעת ביצוע פרויקטים באזורים חדשים או באחרים מאוכלסים. במקרה השני האחריות היא רבה שכן יש צורך, למשל, לווסת תנועה בעת הרחבת כביש. הרצון הוא למקסם את הבטיחות מחד, ומאידך, לא לייצור עיכובים בקצב העבודות עקב לחצי ופקקי תנועה בקרבת מקום. הדוגמא הבולטת היא, כמובן, הוספת נתיב בכביש קיים.

שימוש באלמנטים שונים

יועץ תנועה נעזר בשלל אלמנטים חשובים בעת ביצוע הפרויקטים. מדובר על מפרידי נתיבים וקונוסים, צביעת המסלולים, מחסומים ניידים, תמרורים זמניים, רמזורים ניידים,  עובדים להכוונת תנועה, תאורת לילה ועוד. כל אלו יוצבו ויסייעו לנהגים ומשתמשי הדרך להתנהל בצורה חכמה ובטוחה. הייעוץ הינו, לרוב, חיצוני והדבר מאפשר ראיית הפרויקט מזווית אחרת ולא דרך עיני המתכננים. כך, ניתן לספק המלצות חשובות היכולות ליצור תכנית טובה יותר.

שירות מחברה מקצועית

מומלץ לקבל שירות מחברת "אור מהנדסים" ייעוץ, תכנון, וניהול פרויקטים בעלת המוניטין. מנהליה הינם בעלי ידע רב שנרכש מלימודי הנדסה אזרחית במוסדות מובילים. הם התמחו בנישה מיוחדת זאת וצברו ניסיון עשיר לאחר ביצוע מבחר פרויקטים מוצלחים. בין לקוחותיהם ניתן למנות חברות פרטיות, רשויות מוניציפאליות, חברות סמך ממשלתיות ועוד.

פיקוח תשתיות

פיקוח תשתיות הינו חלק בלתי נפרד מביצוע פרויקטים בתחום. הוא נדרש על בסיס קבוע גם לאחר סיומם ולטובת אחזקת רמזורים, גלאים, מצלמות ושלטים אלקטרוניים המותקנים לאורך הכבישים ויתר דרכי התחבורה. ללא אישור מפקח בכתב לגבי ביצוע תקין ועל פי המפרט לא יהיה ניתן לאשר את הפרויקט. אישור לטובת בדיקה תקופתית נדרש גם הוא. חברת "אור מהנדסים" ייעוץ, תכנון, וניהול פרויקטים מתמחה גם בתחום זה וניתן לקבל ממנה מידע מקיף.

פיקוח תשתיות – בדיקה מדוקדקת

פיקוח תשתיות הינו בעל חשיבות רבה מאוד. ניתן למצוא שניים עיקריים. הראשון הינו שוטף על המערכות המותקנות. והשני בעת ביצוע פרויקטים תחבורתיים. בצמתים רבים קיימים רמזורים המסדירים את התנועה וחלקם גם מופעלים על ידי אמצעים חכמים המווסתים את התנועה על פי הנפח שלה. רמזורים רבים קשורים למוקדי בקרה היכולים לשלוט עליהם מרחוק. בנוסף, קיימים עזרים אלקטרוניים נוספים להסדרת תנועה, לאכיפה ועוד. יש חשיבות לבדיקה קבועה  שלהם. התהליך מתבצע אחת לתקופה  הנדרשת על פי חוק ונדרש אישור לתקינותם. תקלות קיימות ידווחו על מנת לתקנן.  בעת ביצוע פרויקטים בתשתיות תחבורה יש צורך בניהול מיטבי שמטרתו הסדרת זרימת התנועה בעת העבודות, לבל ייווצרו פקקים הפוגעים בקצב העבודה. המטרה השנייה נועדה לבטיחות הנהגים, העובדים ויתר משתמשי הדרך. ייקבעו נהלי עבודה מסודרים תוך כדי שימוש בעזרים רבים דוגמת מפרידי נתיבים, מחסומים ניידים, קונוסים, תאורת לילה, תמרורים ורמזורים זמניים ועוד.

פיקוח בגמר העבודות

פיקוח נדרש לביצוע הסדרי התנועה הללו אבל נוסף חשוב יותר הוא לביצוע מושלם של כל העבודות על פי תנאי המכרז כפי שפורטו בנספח המפרט. כאן מדובר על שימוש באספלט ובחומרים תקניים אחרים, בהצבת תמרורים, מעקות בטיחות, רמזורים ועוד כן, לגבי בניית מחלפים, מנהרות, גשרים וכדומה.

שירות מקצועי

מומלץ לקבל שירות מקצועי מחברת "אור מהנדסים" ייעוץ, תכנון, וניהול פרויקטים בעלת המוניטין. מנהליה ומומחיה השונים הינם בעלי הכשרה הנדסית מתאימה והתמחו בנישה המיוחדת של תשתיות תחבורה המהווה חלק מתחום ההנדסה האזרחית. הם ישמחו לתרום מהידע הרב והניסיון העשיר שלהם לכל לקוח ופרויקט.

תנועה לאירועים

תנועה לאירועים מאופיינת בזרימת מכוניות בכמות רבה  במהלך זמנים קצר. הדבר גורם, כמובן, לפקקים רבים ולצווארי בקבוק אלא אם כן, יש תכנון מוקדם. ניתן להתגבר על הלחץ הנוצר בדרכים שונות, ובין היתר, על ידי הוספת נתיבי כניסה, הסדרת נתיבי יציאה מיוחדים ועוד. כניסה ויציאה נוחים ואלטרנטיביים ימנעו כעסים ועוגמת נפש מציבור שמגיע לבלות, ימנע תאונות ויתרום לאווירה הכללית.  חברת "אור מהנדסים" ייעוץ, תכנון, וניהול פרויקטים מתמחה גם בנושא וניתן לקבל ממנה מידע בנושא.

תנועה לאירועים – בסדר מופתי

תנועה לאירועים מסודרת תיעשה היטב והמפתח לכך היא תכנון נכון, הצבת סדרנים ומכווני תנועה, סימון צירים, שמירה על קצב זרימת מכוניות טוב וכדומה. בשעות היום נוח יותר למכוונים, ובעיקר לנהגים, להתמצא במרחב ואילו בלילה האתגר גדול יותר, וכאן יש להיעזר בתאורה מתאימה דוגמת רמזורים, פנסים ניידים הנישאים על ידי המכוונים, שימוש בצבעים בהירים הנראים טוב בלילה ועוד. בכל מקרה, יש תחילה להכין את משטחי החניה. אם מדובר על משטחים סלולים ועם ריבוד אספלט הרי שניתן לסמן היטב את מקומות החניה ועל המכוונים לדאוג למלא את השורות. בחניונים מאולתרים ניתן לסמן בעזרת סרטי סימון ואם הדבר אינו אפשרי על המכוונים להקפיד הקפדת יתר על כיוון נכון. עזרים נוספים להסדרת מסלולים וחניות היא על ידי מחסומים ניידים, קונוסים ועוד.

יתרונות להסדרה נוחה

ניתן למצוא יתרונות רבים להסדרה טובה גם לאוכלוסייה הגרה בסביבת האירוע. המטרה היא לאפשר לה להמשיך לחיות את חייה באין מפריע, ככל האפשר. מצוקות חניה, פקקים ועוד מזמנים צפירות נהגים, צעקות, רעשים אחרים אשר אינם תורמים לשקט. הפרעות קשות והשתלטות על חניות פרטיות ייתקלו, קרוב לוודאי, בתגובות נזעמות של התושבים באזור.

שירות מקצועי

מומלץ לקבל שירות מקצועי מחברת "אור מהנדסים" ייעוץ, תכנון, וניהול פרויקטים בעלת המוניטין. מנהליה הינם בעלי ידע רב בתחום הנרכש מלימודים במוסדות הנדסיים נחשבים. הם התמחו בתחום הייחודי של הנדסת תחבורה המהווה נישה בהנדסה אזרחית. השירותים ניתנים לחברות הפקה, לחברות פרטיות, לרשויות מוניציפליות ועוד. הכול במקצועיות ועם יחס אדיב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here