credit PIXABAY

ישראל היא מדינה מדהימה אך היא גם המדינה המאוימת ביותר בעולם כאשר מדרום יש את החמאס עם אלפי טילים ומצפון יש את חיזבאללה עם עשרות אלפי טילים. אז מה הישראלי צריך לעשות בכדי להתגונן מול הטילים הללו? לבנות ממ"ד כמובן. אם אתם מחליטים לבנות ממ"ד עליכם לדעת כי לפיקוד העורף יש הנחיות לבניית ממ"דים וחדרים מוגנים שעל פיהם יש לבנות את הממ"ד.

כך למשל פיקוד העורף יכריע האם לשים זכוכית משוריינת בבית או לא ואיך לבנות את הממ"ד. כדאי לכם להקשיב להנחיות הללו של פיקוד העורף מכיוון שהן מצילות חיים. כל שאתם צריכים לעשות אם אתם רוצים למצוא את ההנחיות זה להיכנס לאינטרנט לאתר של פיקוד העורף ושם לקבל את כל ההוראות וההנחיות כיצד לבנות ממ"ד.

האם כל קבלן יכול לבנות ממ"ד?

לאחר שסיפרנו לכם על הנחיות לבניית ממ"דים וחדרים מוגנים עולה השאלה האם כל קבלן יכול לבנות חדר ממוגן דירתי או ממ"ד? אם  כן התשובה היא ממש לא. עליכם להבין כי בנייה של ממ"ד היא שונה מאוד מבניה של חדר רגיל ולכן לא כל קבלן יודע כיצד לבצע זאת.

כאשר אתם פונים אל קבלן בשביל בניית ממ"ד או בשביל מיגון חדר קיים לכם לברר אתו האם הוא בנה בעבר ממ"ד. היה וכן לכו וראו את הממ"ד הזה ורק אם הוא נראה לכם בחרו בקבלן בשביל בניית הממ"ד אצלכם בדירה וזה יבטיח לכם הגנה מקיפה נגד טילים.

הנחיות לבניית ממ"דים וחדרים מוגנים – קבלו המלצות על הקבלן לפני שאתם בוחרים בו

אי אפשר לדבר על הנחיות לבניית ממ"דים וחדרים מוגנים מבלי לדבר על הקבלן אשר יבנה את הממ"ד. ככל שהקבלן יהיה יותר טוב כך הממ"ד יהיה יותר טוב ולכן אנו חייבים לבחור את הקבלן הטוב בשוק.

אם כן בין אם אתם בונים ממ"ד או שמים חלונות נגד הדף אתם חייבים לקבל המלצות על הקבלן לפני שאתם בוחרים בו. אז היכן אפשר למצוא המלצות על קבלן? אם כן ראשית כל אתם יכולים לדבר עם חברים או בני משפחה אשר בנו ממ"ד. עוד דבר שאתם יכולים לעשות זה לחפש אחר המלצות באינטרנט על הקבלן. כך תהיו בטוחים כי אתם בוחרים את הקבלן הטוב בשוק וזה ישרת אתכם בצורה מעולה.

מדוע כדאי לתכנן את הממ"ד עם אדריכל?

אם אתם מתכננים לבנות ממ"ד אתם חייבים לפנות אל אדריכל אשר ישרטט לכם תוכנית כיצד לבנות את הממ"ד. עליכם להבין כי קבלן מקצועי וטוב לא שולף מהמותן אלא עובד על פי תוכנית סדורה וברורה.

לכן אתם חייבים לפנות אל אדריכל שיסייע לכם בכך. כמובן שיש משמעות לשאלה אל איזה אדריכל אתם פונים ועליכם לעשות כל מאמץ בכדי לבחור את האדריכל הטוב בשוק. עוד עליכם לדעת כי תכנון של ממ"ד שונה מתכנון של חדר רגיל אחר וזאת מכיוון שהממ"ד נבנה מחומרי גלם אחרים ולכן יש חשיבות גדולה לכך שהאדריכל שאתם בוחרים יודע כיצד לתכנן ממ"ד ועשה זאת בעבר.

האם כדאי לי לבנות את כל הבית שלי כמו ממ"ד

כיום יש אופציה לבנות את כל הבית כממ"ד ולכן עולה השאלה האם זה כדאי? אם כן אין ספק כי מבחינת ביטחון זה כדאי מאוד. נציין גם כי באופן יחסי עלות הבנייה של כל הבית כממ"ד היא לא בהכרח הרבה יותר גבוהה מאשר בנייה רגילה וגם על כך יש לתת את הדעת אם אתם רוצים לבנות את כל הבית כממ"ד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here