הדר ברוקנשטיין, יזמית הנדל
קרדיט pixabay

השקעות בנדל"ן נתפסות כנחלת הבלעדית של אילי הנדלן וההון, בעוד שהציבור הרחב מתמודד עם משכנתאות וכלים נוספים בדרך לדיור בר השגה. הדר ברוקנשטיין, יזמית נדלן מובילה בישראל, אשר ליוותה עשרות פרויקטים של איתור ורכישת נכסי נדל"ן להשקעה, מציגה גישה חדשנית ומערך של כלים, שיאפשרו גם למעמד הביניים, בעלי משפחות, שכירים ואפילו רוכשים ללא הון עצמי, לרכוש נכס נדל"ן שיהווה הכנסה פסיבית ורשת ביטחון כלכלית.

מדוע להשקיע בנדל"ן?

המאה העשרים ואחת הולידה תובנה כלכלית בקרב רבים, שלא להסתמך על שכר מיגיעה אישית ועבודה בלבד, ולייצר דרכים נוספות להכנסה פאסיבית ו/או להגדלת ההון הקיים. השקעה היא כלי להעברת כסף ממקור אחד לאחר, במטרה לייצר את אותה תשואה או להגדלת ההון. שוק ההון מציע אין ספור אפשרויות להשקעה במניות, במטבע חוץ ובאפיקים נוספים, אלא שללא הידע המתאים(ולעתים גם בעזרת ידע והיכרות עם השוק), מדובר בהימור. השקעה במניה היא השקעה בפעילות עסקית, בחברה, אשר עשויה להצליח ולנסוק, או להיכשל ולהביא לאובדן ההשקעה. בזכות ניסיון רב שנים, היכרות עם התנהגות ענף הנדל"ן באזורים שונים בארץ, והבנה עמוקה בנבכי הכלכלה, הדר ברוקנשטיין מביעה אמון בלתי מעורער בשוק הנדל"ן כחלופה.

השקעה בנדל"ן בכל תרחיש אפשרי, לא תותיר את המשקיע בידיים ריקות, שכן גם אם התנהגות השוק לא תתרחש כמצופה, בידי המשקיע נכס נדל"ן בעל שווי, לשימוש אישי, להשכרה ולהמתנה להזדמנות מכירה טובה.

היתרון הבולט של השקעות בנדל"ן, מסבירה הדר ברוקנשטיין,  מצוי בחוק הבסיסי והמוכר ביותר בכלכלה: חוק הביקוש וההיצע. כאשר הביקוש גבוה מן ההיצע- מחירים יעלו, בעוד שכאשר ההיצע יעלה על הביקוש- המחירים ירדו. אלא שבשונה מתעשיות יצרניות, המשאב החשוב ביותר בשוק הנדל"ן הן האדמות, ומדובר במשאב מוגבל ביותר אשר ייצורו הסתיים עם בריאת העולם. לצד ההיצע המוגבל, הגידול התמידי באוכלוסייה מביא לעליה בביקוש, מה שחותם את הגולל על כל מחשבה להורדה ואפילו לבלימה של מחירי הנדל"ן המאמירים.

כל אחד יכול?

הדר ברוקנשטיין ליוותה עשרות משפחות, בדרכן לרכישה של דירה שניה, כדירה להשקעה, כנכס שישמש בעתיד את הילדים, ולצורך יצירת הכנסה פאסיבית למשפחה. בין הכלים המסייעים להשקעה בנדל"ן, לגיוס הון עצמי ולהוזלת עלויות של נכסים:

השתלבות בקבוצת רכישה – רכישה באמצעות קבוצת רכישה עשויה לצמצם בכעשרים אחוזים את ערך הנכס, ברכישה פרטית של קרקע ובניה עצמית של בניין מגורים, בשיתוף עם קבוצת דיירים. מדובר בפתרון שמסייע הן לרוכשי דירה למגורים והן למשקיעים, מביא לחיסכון משמעותי בעלויות וזאת בתמורה למעורבות של ממש בתהליך.

שימוש בדירה קיימת לגיוס הון עצמי – מיצוי אחוז המימון האפשרי על דירת מגורים קיימת ככלי לגיוס הון עצמי, וקבלת משכנתא כנגד הנכס החדש להשלמת ההון הנדרש, שיטה שמאפשרת לרבים לשלב יכולת החזר חודשית בשילוב עם דמי שכירות שעתידים להתקבל מן הנכס החדש, לצורך השקעה בנדל\"ן ללא הון עצמי.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here