הלוואות לעסקים קטנים
קרדיט pixabay
  • איזו הלוואה יכול לקבל עסק בהקמה?
  • איפה ניתן לקבל את התנאים האטרקטיביים ביותר?
  • ומה עם עסקים קטנים קיימים המעוניינים להתרחב?

כל בעל עסק קטן יודע כי ההשקעה בעסק הינה עניין מתמשך. ככל שיבוצעו השקעות חכמות בעסק לאורך זמן וע"פ תוכנית עסקית לטווח ארוך, העסק יוכל להתקדם ולפרוח. לעיתים כדי לקדם את העסק צריך להשקיע כסף שאין בשוטף וכאן זו בדיוק הנקודה הנכונה לקחת הלוואה. הלוואות לעסקים קטנים הינן נפוצות מאד בשוק ותנאי ההחזר שלהן נוחים יחסית.

אילו סוגי הלוואות קיימים בשוק?

יש לא מעט סוגי הלוואות הרלוונטיים לעסקים קטנים. תלוי כמובן ממי מחליטים לקחת אותן. אם תחליט לקחת הלוואה לעסק חדש מהבנק, סביר להניח כי תקבל תנאי ריבית נוחים יחסית, אך בתנאים נוקשים למדי (כולל ערבים ובטחונות). יותר קשה לקבל הלוואה בנקאית לעסק ולכן רבים פונים למימון חוץ בנקאי. הלוואות לעסקים קטנים מגיעות אף הן בתנאים נוחים למדי, ומאושרות הרבה יותר מהר מאשר הלוואות בנקאיות. בין הגופים החוץ בנקאיים ניתן למנות את חברות האשראי, חברות הביטוח ועוד מגוון חברות מימון חוץ בנקאיות. רצוי לבדוק את התנאים של כל אחד מהגורמים ולבחור את התנאים שהכי מתאימים לך בתור בעל עסק קטן.

מי יכול לקבל הלוואה לעסק חדש?

כמעט כל מי שרוצה יכול לקבל הלוואה לעסק חדש, בהינתן תוכנית עסקית רצינית והיסטוריה טובה בבנק. לפניך רשימה קטנה וחלקית של מי שזכאי להלוואה על מנת לתמוך בעסק שלו:

  • עסק חדש בהקמה
  • עסק קטן/בינוני עם יציבות עסקית
  • עסק גדול שזקוק לכסף על מנת לגדול עוד
  • בעלי עסקים עם תוכנית עסקית לפיתוח העסק
  • בעלי עסקים שנקלעו למשבר זמני

חשוב לדעת ולהכיר כי המדינה מעודדות עסקים קטנים, בינוניים וגדולים ולכן ההגבלות על לקיחת הלוואות לעסקים קטנים הן מינימאליות וזאת על מנת לאפשר לכולם לקבל את האשראי הראשוני הדרוש להתחלה.

הלוואות לעסקים קטנים – האם זה משתלם?

ישנם יזמים רבים החוששים לקחת הלוואות לעסקים בגלל הפחד מהתחייבות או מהתסריט בו לא יוכלו להחזיר את הכסף. יש בכך מידה של צדק. הלוואה לעסק לוקחים רק כשיש תוכנית עסקית מסודרת, ניסיון והבנה של התחום העסקי בו אתם פועלים. חשוב להבין מראש למה הכסף מיועד וכיצד אנו צפויים להחזיר את ההשקעה. אין כל טעם לקחת הלוואה כשלא מתכננים מראש איפה להשקיע את הכסף. במקרה כזה הכסף פשוט "יברח לך בין האצבעות" ולא לא תפיק ממנו דבר שיסייע לך להרים ולייצב את העסק.

במידה ומגיעים עם תוכנית מסודרת ויודעים בדיוק איפה להשקיע את הכסף, מתי העסק יתחיל להניב חזרה וכמה להשקיע בשיווק עתידי של העסק – מומלץ מאוד ואף משתלם לקחת הלוואות לעסקים קטנים.

הלוואות גם לעסקים בינוניים

לא רק עסקים קטנים יכולים לקבל הלוואות לעסקים. הלוואות לעסקים בינוניים אף הן נפוצות למדי במשק. גם כאן צריך להיות מתוכננים ומסודרים כי מדובר בדרך כלל בסכומי כסף גדולים יותר שאם לא משקיעים אותם נכון, יהיה קשה מאוד להחזיר אחר כך את מלוא הסכום, במועד שנקבע מראש. היתרון של עסקים בסדר גודל כזה, הוא הניסיון וההיכרות עם השוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here