הסדר חוב מול הבנק
קרדיט: freepik

הסדר חוב מול הבנק נדרש כאשר הלווה אינו יכול לעמוד בהתחייבויותיו כלפיו. ניתן להגיע להסדרי חוב בשני מקרים נפוצים. הראשון כאשר מתחילים לחזור צ'קים ותשלומים שלו או כאשר הוא מעריך כי לא יוכל לעמוד בפירעון כספים מיועדים. המקרה השני נוח יותר לחייב אבל גם לבנק. עו"ד אתי פרץ קינן עוסקת בתחום וניתן לקבל אצלה מידע רב.

הסדר חוב מול הבנק חייב להתקיים על מנת לפתור בעיה מעיקה שעלולה להשפיע על חיי החייב. הסכנה היא להסתבכות נוספת שעלולה לעלות בכספים נוספים בגין קנסות, ריביות ועוד. במקרים קשים עלולות להגיע תביעות לבתי משפט, להליכי פשיטת רגל ולמצבים מסוכנים שעלולים להעיב על המשך החיים. התהליך מתחיל כאשר אדם אינו יכול לעמוד בהחזרים הכספיים עבור הלוואות שלקח, משכנתאות וכיוצא בזה. הסיבות לכך עלולות להיות מגוונות. החל מירידה ברמת ההכנסה עקב פיטורין, הסתבכות עסקית, מחלה קשה הפוגעת ביכולת לעבוד ומסיבות אחרות. בשלב זה חייב הלווה לערוך לעצמו סקירה אודות מצב ההלוואה וההחזר הצפוי ולבדוק היטב מה סך חובותיו. הוא חייב לקחת בחשבון גם את ההוצאות השוטפות לניהול חייו.

התנהלות מול הבנק

קיימות שתי גישות בהתנהלות מול הבנק. הראשונה והטובה ביותר להציג לבנק את הבעיות ולהודיע לו מראש כי עלול להיווצר מצב של אי עמידה בפירעון. הבנק יעריך יותר הודעה מרצון זאת והאמון בלקוח יהיה גדול יותר. במצב שבו כבר התחילו לחזור החזרים כספיים האמון קטן יותר והמרווח להסדרה מתקטן. הפתרונות המוצעים יכולים להיות מגוונים. החל מפריסת החוב הנותר למשך תקופה ארוכה יותר, במקרים קיצוניים – אף ויתור של הבנק על חלק מהסכום ועוד.

שירות מקצועי 

עו"ד אתי פרץ קינן עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי המלווה ביחס אישי. כדאי לערב אותה כבר בראשית התהליך מאחר ואז היא יכולה להשיא עצות נכונות ולסייע בהסדרת הבעיה בצורה טובה ויעילה יותר. שירותיה מקיפים וכוללים ייעוץ, ניהול מו"מ, מעורבות בעריכת ההסכם וליווי ככל הנדרש. היא בעלת ידע רב וניסיון עשיר בתחום.

 

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here