גבייה משפטית
credit: pixabay

דיני נזיקין הם תחום המשפט המכסה את רוב התביעות האזרחיות. ככלל, כל תביעה המתעוררת בבית המשפט האזרחי, למעט מחלוקות חוזיות, חלה על דיני נזיקין. הרעיון של דיני נזיקין הוא לתקן עוול שנגרם לאדם ולספק סעד ממעשים פסולים של אחרים, בדרך כלל על ידי מתן פיצוי כספי כפיצוי. הכוונה המקורית של העוולה היא לתת פיצוי מלא על נזקים שהוכחו.

תביעות העוסקות בחוזים נופלות תחת ייצוגו של עורך דין דיני נזיקין, כאשר דיני נזיקין מחייבים את מי שנמצא אשם בפגיעה באחרים לפצות את הנפגעים. הנזקים האופייניים כוללים אובדן הכנסה בעבר או עתיד, תשלום הוצאות רפואיות ותשלום עבור כאב וסבל. יתכנו גם פיצויים עונשיים נוספים שנועדו להעניש את הנתבע מעבר לפיצוי מלא.

מהו חוק נזקי גוף?

בקשר הדוק לרשלנות קלינית ורפואית, דיני נזקי גוף נופלים תחת המטריה הרחבה של דיני נזיקין – התמחות משפטית בנושא עוולות אזרחיות, בניגוד לפליליות, הכוללת נישות נוספות כגון אחריות למוצרים והוצאת דיבה. עורך דין לנזקי גוף עוסק בפגיעה הפיזית, הפסיכולוגית או הרגשית שנגרמה לתובע ומייצגים את התביעה שהם מגישים לבית המשפט נגד הפרט, העסק או הארגון שרשלנותם גרמה לפגיעה.

מטרת תביעה בגין נזקי גוף היא שהתובע יקבל פיצוי כספי בגין הוצאות רפואיות, סבל פיזי, עוגמת נפש, הוצאות משפט והכנסות שאבדו עקב אי כושר עבודה. עורך דין נזקי גוף מבצע תפקידים רבים וחשובים הכוללים:

  • הסבר על הזכויות שלכם- עורך דין נזקי גוף יכול להסביר כיצד תאונה ונושאים משפטיים שונים משפיעים על זכויותיו של אדם.
  • נותן עצות- עורך דין נזקי גוף יכול להוביל לקוח דרך המערכת עם עדינות של מדריך טיולים מקצועי. הם עוזרים לכם להבין הליכים משפטיים מסובכים, לפרש שפה רפואית וביטוחית ולעבור את מבוך הניירת הנדרשת במקרים של נזקי גוף.
  • מייצג בבית המשפט- רוב מקרי הנזק האישי אינם מביאים למשפט, הרוב המכריע נסגר עוד לפני הגשת תביעה. עם זאת, אם חברת הביטוח דוחה את התביעה, ייתכן שהדרך היחידה של הנפגע להוכיח את צדקתו היא לעבור משפט אזרחי מלא.

עורך דין לתאונות עבודה עוזר לכם לקבל את מה שמגיע לכם

כאשר אתם נפגעים במהלך שעות העבודה, יש לכם זכות לבקש פיצויים באמצעות תביעת פיצויים לעובדים. אם הפציעה במהלך שעות העבודה, אתם נדרשים לדווח על הפגיעה למעסיק שלכם. לאחר מכן מקום העבודה יצטרך לשלם עבור כל טיפול רפואי לפציעות שאירעו, נכותכם הזמנית והמחושבת לצמיתות, ואולי עבור הטבות פיצויים נוספים.

על מנת שתוכלו למצות את כל זכויותיכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע- עורך דין לתאונות עבודה. עורכי דין הטובים ביותר מהמשרד של טולדנו ושות' יעמוד לרשותכם לייעוץ והכוונה בנושאי נזקי גוף שונים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here