קרדיט - Canva

לאחר שהוגשה תלונה במשטרה, פרטי התלונה נרשמים ומועברים לאגף חקירות. באופן כללי המשטרה אמורה לטפל בכל תלונה המגיעה אליה ולפתוח בחקירה, אך ישנם מקרים בהם החקירה אפילו לא תתחיל והמתלונן יעודכן שתחום התלונה אינו מתאים להליך חקירה פלילי. כך למשל כאשר המשטרה תראה כי מדובר בסכסוך עסקי. כאשר מתחילה חקירה במשטרה, הדבר כמובן לוקח לא מעט זמן. לא תמיד כל האפשרויות לחקירה ימוצו עד תום. לעיתים תחליט המשטרה להפסיק באמצע ולסגור את התיק מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. לעיתים תעשה זאת אחרי שמוצו כל האפשרויות ונראה שאין מקום להגשת כתב אישום. כך או כך, המתלונן יכול להגיש על כך ערעור בעזרת עורך דין פלילי עד 60 יום מהמועד בו עדכנה המשטרה על סגירת התיק.

מוזמנים להיחקר? אל תגיעו בטוחים מדי

כאשר אדם חשוד בביצוע עבירה הוא קודם כל ייחקר במשטרה. ככל שאדם פחות מנוסה בעניין הוא יכול להגיע דווקא בטוח מדי בעצמו, במיוחד כשהוא יודע שלא ביצע את העבירה. זוהי טעות. חקירה במשטרה יכולה להיות פתלתלה, להוביל אדם בשביל חלקלק מאוד שיגרום לו לומר דברים שלא היה אמור להגיד ושישמשו כנגדו בהמשך. חקירת חשוד נקראת חקירה באזהרה כי החשד מוזהר על כך שכל דבר שיאמר מעתה עלול לשמש לרעתו. לכן, אם הוזמנתם לחקירה הדבר הראשון הוא בחירת עורך דין פלילי בעל ניסיון רב בכלל ובנושא העבירה בפרט שינחה אתכם כיצד להגיע  לחקירה, מה לומר וגם איך, באיזה טון דיבור ושפת גוף.

כיצד לבחור עורך דין פלילי?

בחירת עורך דין כאמור היא קריטית וכבר בהתחלה, עוד לפני שהחלה חקירה. לא רק זמן הפניה אליו חשוב אלא כמובן גם בחירת עורך דין נכונה. כאשר בוחרים עורך דין, למרות שכשזהו עניין פלילי יש לחץ רב לעשות זאת, חשוב לא להכנע ללחץ ולבחור את עורך הדין בצורה מושכלת. יש לוודא קודם כל שהוא מתמחה בפלילים ולא עוסק בכך כתחום אחד מתוך כמה. הפלילים הוא תחום מורכב שצריך לעמוד בפני עצמו. בנוסף, חשוב לוודא שבתוך התחום הפלילי עורך הדין מתמחה בנושא העבירה. אם הואשמתם בסחר בסמים או באחזקת כמות העולה על המותר בחרו עורך דין סמים שייצג חשודים ונאשמים בנושא זה בהצלחה. אם יש לכם אפשרות לקבל המלצה מאדם שאתם מכירים כדאי, למרות שבתחום הפלילים הדבר לא יהיה פשוט. בחרו עורך דין הפועל בתוך משרד ונחשב בכיר בו. גם לפן האישי יש מקום: האם אתם מרגישים נוח עם עורך הדין, אם הוא קשוב וסבלני וזמין תמיד לכל שאלה.

עו"ד שקמה אדרי היא עורכת דין פלילית בעלת ניסיון המשלבת בין הפן המקצועי ומייצגת את לקוחותיה ללא פשרות, לבין הפן האישי. מוזמנים ליצור קשר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here