זיפות גגות – למה זה חשוב?

הדרך השכיחה ביותר בארץ לאיטום משטח הגג בצורה נכונה הוא באמצעות זפת חמה. עוד משנות ה-50 כאשר מרבית הבתים היו בעלי גג שטוח ומיושן, החלוצים של תחום איטום הגגות הבינו שחימום הזפת לטמפרטורה גבוהה ולאחר מכן מריחתה על כל חלקי הגג, מסוגלים ליצור איטום אופטימלי כנגד כל עונות השנה.

כאשר אתם רוכשים זפת, אתם תקבלו את החומר בתוך דלי מסחרי וכנוזל. תכונותיו של החומר במעלות גבוהות גורמות לו להפוך לבעל מרקם צמיגי ולכן כאשר מבצעים מריחה על הגג, יש באפשרותו לחדור לכל הפגמים שנמצאים על הגג אשר כוללים שברים ואף הסדקים הקטנים ביותר.

איך עובד התהליך?

בין אם החלטתם לבצע את איטום הגג באופן עצמאי או על ידי השכרת שירותיה של חברה בעלת מומחים בתחום, כדאי שתהיו מודעים לכל התהליך. תחילה, כדאי לבצע ניקיון אינטנסיבי לכל הגג ולהזיז גורמים שמפריעים והצטברו לאורך השנה. תוכלו למצוא פסולת שונה, הצטברות גדולה של עלים ואפילו פריטים לא רצוניים שמצאו דרכם לגג.

לאחר שביצעתם ניקיון "יבש" לגג, מומלץ לשטוף את המשטח בעזרת צינור מים בכדי לוודא שאתם מסלקים את כל האבק שהצטבר שם. אם אתם מעוניינים להשקיע ממש, תוכלו לקחת מטאטא גינה בעל סיבים קשיחים ולקרצף היטב את האזורים השונים. אם אתם כבר על הגג, כדאי לפקוח את העיניים ולנסות להבחין בסדקים ובשברים שנוצרו במהלך הזמן האחרון.

לאחר השטיפה המאסיבית, רצוי להמתין מספר שעות בכדי שהגג יתייבש לחלוטין. זיפות גגות חייב להיעשות על פני משטח יבש לחלוטין ולכן כאשר אתם מתחילים בתהליך חשוב לעשות זאת בעונת הקיץ ולהימנע מגשם שעלול להפתיע אתכם ולהרוס את כל עבודתכם.

יש לחמם את הזפת לטמפרטורה הרצויה (תוכלו להתרשם מהוראות הצרכן) ולחבוש אמצעי בטיחות כגון מכנסיים ארוכים ועבים, חולצה שמכסה את כל הגוף, מסכה שמונעת מנשימת רעלים ואפילו קסדה למקרה קיצוני של נפילה. כעת, תוכלו למרוח את הזפת בצורה אחידה על כל הגג, חשוב לוודא שאתם מכסים את גג ביתכם בשכבה עבה מספיק בכדי שתוכל באמת ליצור איטום עמיד. לאחר מכן, מפני שזה תהליך שדורש סבלנות רבה, תאלצו להמתין כ-24 שעות עד אשר החמר מתקשה לחלוטין.

בשלב האחרון עליכם לבצע הלבנת גג. להלבנה ישנם שני תפקידים מרכזיים: הראשון, שמירה על הזפת בכדי שבמהלך הקיץ כאשר השמש קופחת לא ייווצר מצב שהחומר נמס ונהרס במהירות. הסיבה השנייה היא למנוע מחלל הבית להתחמם יתר על המידה ולגרום לשהות בו להיות בלתי נסבלת.

אז זכרו, זיפות גגות יכול להוות כדרך הזולה ביותר עבורכם שבה תוכלו לבצע את האיטום. עם זאת, אם אינכם בעלי הידע הנדרש והיכלות לבצע את העבודה באופן עצמאי, כדאי לשלם מעט יותר ולתת לאיש מקצוע לעשות זאת עבורכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here