טיפים לבחירת רואה חשבון
מקור freepik

רואה החשבון של העסק אמון על הכנת הדוחות המוגשים לרשות המיסים, בין אם דוחות חודשיים, דו חודשיים והדוח השנתי, וכן דוחות רווח והפסד ועוד. מלבד זאת, מטרתו של רואה החשבון היא לייעץ לכם ולפעול להפחתה מקסימאלית של חבות המס של העסק, על ידי התנהלות נכונה מבחינת רכישות, השקעות, רישום המלאי וכיוצא בזאת. על כן, למרות שלא מדובר בעובד מן המניין של העסק, עדיין מדובר בדמות חשובה מאוד להצלחתו ויש לבחור את איש המקצוע הנכון.

כמה טיפים לבחירה נכונה

אוקיי, אז איך בחורים רואה חשבון בקריות, בהרצליה או בכל מקום אחר? בואו נתחיל עם כמה טיפים:

  • מיקום של רואה החשבון – מצד אחד, לאורך רוב הפעילות אין משמעות מיוחדת למיקומו של רואה החשבון. לדוגמא, רואה חשבון בקריות יכול בהחלט לספק שירות לעסק בחיפה, בחדרה וגם בתל אביב. יחד עם זאת, עדיין יש להגיש לרואה החשבון את החשבוניות, ולעיתים אף להיפגש עימו בארבע עיניים. לכן, ככל שאתם נדרשים ליותר ליווי קרוב, ואינכם מעוניינים לשלוח חשבוניות בדואר, כדאי שהמשרד של רואה החשבון יהיה באזור המגורים או העבודה שלכם, או על הדרך.
  • וותק וניסיון ספציפי – כמו בתחומים רבים אחרים, גם כאן יש חשיבות לוותק של בעל המקצוע. סביר להניח כי רואה חשבון בהרצליה הפועל מזה 15 שנים מחזיק ביותר ידע מאשר רואה חשבון שעושה את צעדיו הראשונים. גם הוא יוכל לספק מענה טוב, אך היתרון של הוותק עשוי להתבטא בהמלצות יותר מדויקות לחיסכון, בהיכרות עם דרכים יצירתיות במיוחד אך חוקיות להקטנת חבות המס, ובמתן פתרונות לצרכים מיוחדים. מעבר לכך, יש לבדוק את הניסיון של רואה החשבון עם עסקים כמו שלכם, למשל אם מדובר בעסק קטן, בעצמאי וכדומה, בעסק הפועל בתחומי התוכנה, הפרסום וכן הלאה. היכרות מקרוב עם תחום העיסוק שלכם יכולה להביא לעצות שערכן לא יסולא בפז, ושלא ניתן ללמוד אותן בתיאוריות מהספרים.
  • מחירים – מטבע הדברים, כל רואה חשבון בקריות ובמקומות אחרים מציע תמחור שונה, למשל עבור שעת ייעוץ, עבור הליווי השנתי בשוטף, עבור הכנת הדו"ח השנתי למס הכנסה וכן הלאה. התמחור עשוי לשקף פרמטרים שונים, כגון המוניטין של המשרד, אזור הפעילות שלו ושיקולים כלכליים נוספים. לא בהכרח המחיר הגבוה ביותר מקביל לשירות הטוב ביותר. מה שעליכם לבחון הוא בעיקר את ההתאמה לצרכים, ומעבר לכך השוו בין מי שמתאים ובחרו בהצעה היותר משתלמת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here