כיצד בוחרים קרקע חקלאית להשקעה
צילום pixabay

אחד מאפיקי ההשקעה הריווחים ביותר בענף הנדל"ן בישראל כיום הוא: קרקעות חקלאיות להשקעה. ברחבי הארץ מוצעות לא מעט קרקעות, אשר בהגדרתן הן קרקעות הרלוונטיות עבור צרכים חקלאיים. על קרקעות המוגדרות כקרקעות חקלאיות, לא ניתן לבנות, כל עוד הסטטוס שלהן הוא: קרקעות חקלאיות. אולם, לא מעט מהקרקעות הללו עוברות תהליכי הפשרה, אשר מטרתם היא להפוך את הקרקע מקרקע חקלאית שלא ניתן לבנות עליה, לקרקע אשר ניתן לבנות עליה מבחינה חוקית. תהליך הפשרת קרקע הוא תהליך אשר יכול לארוך מספר שנים, כאשר בסופו, אם יוענקו כל האישורים הרלוונטיים לקרקע המדוברת, לאחר בדיקות מצד הגומרים הרלוונטיים, תהיה הקרקע כשירה ומותרת מבחינה חוקית, לצורך בנייה עליה. משקיע נדל"ן אשר רוכש קרקע חקלאית בעלת פוטנציאל גבוה מאוד להפשרה לצורך בנייה עליה, יכול להפיק מתהליך זה תשואה ריווחית נאה מאוד.

מדוע ההשקעה בקרקע חקלאית היא השקעה כדאית

כאמור, אחת ההשקעות הטובות ביותר בתחום השקעות הנדל"ן בישראל הינה: השקעה ברכישת קרקע חקלאית העומדת בפני תהליך הפשרה. אתם בטח תוהים- למה מדובר בעצם בהשקעה כל כך כדאית? האם לא כדאי פשוט לרכוש נכס כלשהו שכבר קיים או קרקע אשר כבר רלוונטית לבנייה מבחינה חוקית? ובכן, התשובה על כך היא: לא. קרקע חקלאית המועמדת להפשרה, היא קרקע אשר מוצעת למכירה במחיר אטרקטיבי, נוח ומשתלם מאוד. אולם, לאחר שהקרקע מקבלת את האישורים הרלוונטיים לצורך בנייה עליה, הרי שהאדם אשר רכש את הקרקע או חלקים שונים בקרקע, יכול להניב רווחים נאים ממכירת דירות מגורים או כל מבנה אחר המוצע במסגרת פרויקט הבנייה על הקרקע. מחירי הדירות או הפרויקטים אשר יבנו על הקרקע אותה רכש האדם, יהיו גבוהים באופן משמעותי מאוד מהסכום שבו הוא רכש את הקרקע או חלקו בקרקע.

כמה ניתן להרוויח מהשקעה בקרקע חקלאית

התשובה לשאלה זו משתנה בהתאם לסוג הקרקע אשר רוכשים, למיקום של הקרקע ולסיכויים של הקרקע לקבל את האישורים הנדרשים בתהליך הפשרה, לצורך בנייה בה. ניקח לדוגמא את פרויקט דורות עלית, אשר עתיד לקום על הר הראשון ברכס ההרים של השומרון. מדובר בקרקע חקלאית אשר עתידה לקבל את אישורי הבניה שלה תוך 5 שנים בערך. מרבית הסיכויים שהקרקע תקבל את האישורים הרלוונטיים לצורך הפשרתה, מכיוון שמדובר בפרויקט אשר נתמך על ידי גורמים ממשלתיים ומועצה אזורית שומרון. דורות עלית עתידה להיות עיר חרדית איכותית מאוד, המציעה בניני מגורים ובתי מגורים יוקרתיים מאוד למכירה, נוף מרהיב, קרבה למרכז הארץ וקהילה איכותית. כאשר מדובר בהשקעת נדלן- צפי תשואה בקרקע עליה תמוקם עיר זו, מדובר על קרקע אשר נרכשת כיום ב85 אלף ₪ ל100 מטר ודירת 4 חדרים עתידית בה צפויה לעלות כ750 אלף ₪ בקרוב. ניתן להסיק מכך שמדובר בצפי תשואה מאוד משמעותי עבור כל אדם הבוחר לרכוש קרקע להשקעה בפרויקט זה.

מדוע מדובר בצפי השקעה משמעותי

אם אתם תוהים מדוע בעצם מדובר בצפי השקעה כה משמעותי, כאשר מדובר על רכישת קרקע חקלאית הרלוונטית להפשרה, הרי שכפי שהזכרנו בדוגמא הנוגעת לדורות עלית- מחיר קרקעות חקלאיות יכול להוות רבע משווי הקרקע הרלוונטית עבור בנייה. כלומר, רכישת הקרקע דווקא כשהיא עדיין מוגדרת כקרקע חקלאית, היא דבר אשר יכול להניב בטווח הרחוק למשקיע, רווח נאה מאוד מהשקעתו. כמובן שיש צורך לבחור בצורה הטובה ביותר את הקרקע החקלאית הרלוונטית עבור רכישה, לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע המכירים את תחום הנדל"ן בארץ היטב ויודעים לאיזה קרקעות חקלאיות ישנו פוטנציאל רווחי טוב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here