קריפטו
קרדיט PIXABAY

אנו זקוקים לארנק דיגיטלי כדי לאחסן ביטקוין או מטבעות קריפטוגרפיים אחרים כאשר אנו קונים אותם.

אנו זקוקים לארנק דיגיטלי כדי לאחסן ביטקוין או מטבעות קריפטוגרפיים אחרים כאשר אנו קונים אותם. הארנק הדיגיטלי מבוסס דפדפן או שניתן לגשת אליו באמצעות האינטרנט. באמצעות הארנק הדיגיטלי, אנו יכולים לשלוח ולקבל ביטקוין ומטבעות קריפטו אחרים מכל כתובת.

האחסון או העסקה של מטבעות קריפטוגרפיים מבוססים על מפתחות דיגיטליים, כתובות וחתימות דיגיטליות. מפתחות אלה הם בעצם "חשבון הבנק" שלך המפתחות הפרטיים אינם מאוחסנים באינטרנט, אלא נוצרים ומאוחסנים בארנק.

* הערה: אם ברצונך לאחסן מטבעות קריפטוגרפיים אחרים מאשר ביטקוין (כגון ריפל, את'ריום ולייטקוין), ודא שהארנק המיועד שאתה מתקין תומך בסוג המטבע הקריפטוגרפי.

המפתחות נוצרים ללא תלות בפרוטוקולים השונים ומנוהלים על ידי תוכנות הארנק השונות. היקף מאמר זה אינו מכסה את הטכנולוגיה המפורטת. עם זאת, נתייחס לכמה מונחים בסיסיים, כגון מפתח פרטי, מפתח ציבורי וכתובת ציבורית. למעשה, ארנק מכיל אוסף של צימודים מרכזיים הכוללים מפתח פרטי וציבורי.

מפתח פרטי הוא מספר אקראי המשתמש בפונקציה מתמטית של אחד לאחד כדי ליצור מפתח ציבורי. המפתח הפרטי הוא הדרך שבה מטבעות קריפטו מוחזקים מכיוון שרק בעל המפתח הפרטי יכול לשלוח ולחתום על עסקאות בארנק.

מהי כתובת ציבורית?

כדי לקבל מטבעות קריפטו חדשים, עליך לספק לשולח כתובת ציבורית. זהו רצף של 27 עד 34 תווים, אותיות באנגלית וספרות. הכתובת היא כמו מספר חשבון בנק.

כדי למנוע בלבול, ייתכן שבכתובות לא יהיו האותיות 'o' 'O' 'I' ו- – 'l' (אותיות גדולות i, ואותיות קטנות L).

סייר בלוקים: השקיפות של הבלוקצ'יין

הכתובות הן ציבוריות, וכל אחד יכול לראות את ההיסטוריה של כל כתובת באמצעות סייר הבלוקים. הכתובת האחרונה חושפת גם את האיזון הנוכחי שכל כתובת מחזיקה. הכתובות הן אנונימיות לחלוטין, מה שאומר שאי אפשר לדעת מי הבעלים של כתובת מסוימת.

אם הארנק יוצר כתובת חדשה לכל עסקה, האם אוכל להשתמש בכתובות הישנות?

לעומת זאת, המפתח הציבורי הנגזר ממנו יכול להינתן לכל אחד כדי לקבל מטבעות לארנק. בדומה למושג המפתח הציבורי, גם כתובות מאפשרות להשיג כספים עבור אותו ארנק מכיוון שהן נגזרות (תוך שימוש בפונקציה מתמטית אחרת של אחד לאחד) מהמפתח הציבורי. מטרת פסקה זו היא להדגיש את החשיבות של שמירה על המפתח הפרטי מחוץ לגבולות הרשת, שכן שליטה על המפתח הפרטי, ולאו דווקא על הארנק, תקבע מי ישלוט בהון הכלול בארנק שאליו ניגש אותו מפתח.

מהם המפתח הפרטי והזרע?

כדי לגשת לארנק ולשלוט בו, עליך לספק את המפתח הפרטי שלו. מפתח פרטי הוא ביטוי העשוי מאותיות ומספרים אקראיים המשתמש בפונקציה מתמטית של אחד על אחד כדי ליצור מפתחות או כתובות ציבוריות. המפתח מוצג לעתים קרובות על ידי רצף של 12-24 מילים באנגלית, אשר יחד ידועים בשם – זרע. ללא המפתח הפרטי, לא תוכל לגשת לנכסים הנמצאים בארנק; לפיכך, תצטרך לגבות את המפתח הפרטי שלך במקום בטוח. עוד על אבטחת הארנק שלך ניתן לקרוא במדריך זה.

האם זה אפשרי שיהיו שני מפתחות פרטיים זהים?

ענינו על השאלה הזו בנפרד, אבל התשובה הקצרה היא שהסיכוי הוא נדיר כמו 2^128, הרבה יותר נדיר מזכייה בלוטו. לפיכך, מצב זה הוא כמעט בלתי אפשרי.

מהם ארנקים חמים?

ארנקים חמים הם ארנקים דיגיטליים המחוברים לדפדפן. אלה מאפשרים גישה מהירה ומיידית למטבעות הדיגיטליים שלך, אך מכיוון שארנקים אלה מחוברים כל הזמן לרשת, קיים סיכון שהארנק ייפרץ בעקבות חשיפת המפתח הפרטי. השימוש העיקרי הוא בכסף 'יומיומי' כאשר יש צורך בנזילות גבוהה. מומלץ להשתמש בארנקים חמים באמצעות סיסמת PIN וכן באימות שכבה שנייה (2-FA).

מהם ארנקים קרים?

ארנקים קרים הם ארנקים שאינם, ומעולם לא היו, מחוברים לאינטרנט (לא מקוון) או שנוצרו באמצעות מחשב שמעולם לא היו מחוברים לרשת. לארנקים קרים יש רמה גבוהה של אבטחה לשמירה על נכסי קריפטו דיגיטליים. לכן, ארנקים קרים מומלצים בעת אחסון כמויות גדולות של נכסי קריפטו. עם זאת, בעיה יכולה להתעורר מכיוון שככל שרמת האבטחה גבוהה יותר, כך הנזילות וקלות השימוש פחותה. בקטגוריית הארנקים הקרים, תוכלו למצוא ארנקי נייר, ארנקי מוח וארנקי חומרה (HD) כגון Trezor ו-Ledger.

עם זאת, חשוב לציין כי השימוש בארנקי נייר ובארנקי מוח כרוך גם בסיכונים של ייצור, אובדן או שכחה לא מוגנים של המפתחות הפרטיים. לכן מומלץ להשתמש בארנקי חומרה כגון הדברים הבאים.

מהם ארנקים דטרמיניסטיים (HD)?

ארנק דטרמיניסטי יכול לשחזר את כל המפתחות הנגזרים, ולכן גיבוי הזרע לבדו מספיק כדי להחזיר את הפעילות לארנק חדש. הדור הבא של הארנקים נקרא ארנקים דטרמיניסטיים היררכיים (HD).

ארנקים אלה מכילים מפתחות במעין מבנה דמוי עץ היררכי, כך שמפתח אב יכול לייצר רצף של מפתחות צאצאים, שכל אחד מהם יכול לייצר סדרה של מפתחות "נכד", וכן הלאה, לשרשרת אינסופית של דורות מפתח. אחד היתרונות הקריטיים ביותר של ארנקי HD היא יכולתם ליצור כתובת ציבורית חדשה לכל עסקה מבלי להסתכן בחשיפה של הכתובות הפרטיות. היא גם מאפשרת למחזיק לעקוב אחר העסקאות למטרות שונות ומשתמשת בכתובות חד פעמיות מבלי לחשוף את פעילות העסקאות.

מאמר זה נכתב על ידי אתר חדשות הקריפטו והדיגיטל PAKOES.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here