רב מוהל
קרדיט https://hamohel.org.il

הורים רבים מתרגשים לקראת טקס ברית המילה של בנם. אולם, לא פעם עולה השאלה כיצד כדאי לנהל את הברית בהיבט הרפואי שלה. האם לבחור ברופא בבית החולים או שמא להפקיד את המשימה בידיו של מוהל. במידה וחשוב לנו כהורים לשמור את הצד ההלכתי והרוחני של הטקס, מומלץ לבחור מוהל רפואי, אדם שעבר הסמכה מטעם המדינה ובקיא בכל פרטי ההלכה לצד הכשרתו הרפואית להתמודד עם המשימה. כך, אנו יכולים להבטיח כי הטקס ינוהל בבטיחות מרבית מבלי לוותר על ההיבט הדתי שבטקס.

מיהו מוהל רפואי?

משרד הבריאות והרבנות הראשית הקימו ועדה בין משרדית אשר מסדירה את אופן הכשרתו של מוהל. תהליך הלימוד נמשך כשנתיים ומכשיר את המוהלים לנהל טקס ברית מילה כהלכתו ונותן מענה לכל ההיבטים הרפואיים הנדרשים בקיום המילה. לדוגמא, כיצד ינהג המוהל בציוד ובעיקור העומד בתקן להליך שכזה ומהן דרישות הסטריליזציה וההיגיינה האישית. במהלך הלימודים עובר המוהל בחינות והסמכה ומקבל תעודה מטעם המדינה לעסוק כמוהל. את התעודה עליו לחדש כל פעם.

היכן ניתן למצוא מוהל רפואי כיום?

הועדה המסמיכה מוהלים מנהלת רישום קפדני של כל אחד ואחד שעבר את ההסמכה והיא בתוקף. ניתן למצוא את הרשימה עצמה באתר הרשמי של הרבנות הראשית ולחפש לפי שם מלא או אזור. כמובן שניתן להיעזר בהמלצות ממכרים ולאחר קבלת השם להצליב עם המידע הקיים באתר הרבנות הראשית.

האם ניתן לקבל את שירותיו של מוהל רפואי בכל הארץ?

התשובה היא חד משמעית כן. הסמכתו של מוהל רפואי נעשית על ידי ועדה אחת המוסמכת לכך ולכן, כשנצטרך מוהל אשדוד, מטולה, דימונה, תל אביב וכל הארץ למעשה היא כתובת לגיטימית עבור קיום טקס יהודי כהלכתו תחת התנאים הטובים ביותר עבור בננו.

מהם יתרונותיו של מוהל רפואי?

מלבד האפשרות לקיים טקס יהודי הלכתי וייחודי שכזה, מוהל רפואי מספק מעטפת שלמה של ליווי וייעוץ עוד בטרם המילה. כחלק מהתהליך הרגשי שעוברים ההורים, מוהל יעזור לנו להרגיש את הטקס גם מעבר למשמעות הרפואית שבו. כמו כן, הליווי והזמינות של מוהל רפואי מוסמך מתקיים גם לאחר הטקס ועוזר לנו להשקיט חששות טבעיים בצורה סבלנית ורגישה.

הרב בן ציון נגר הוא מוהל רפואי המלווה משפחות רבות ברחבי הארץ דרך השלבים השונים של טקס ברית המילה תוך רגישות ומקצועיות בלתי מתפשרת. לאחר תהליך הסמכה ממושך ושמירה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר הנוגעים לסטריליזציה ויחס אישי, הרב מעמיד לרשותך את הניסיון והידע שצבר לאורך שנות פעילותו ומזמין אותך ליצור קשר בטלפון – 058-7645608.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here