מדריך לימודים באירופה לבעלי דרכון אירופאי

קיימות סיבות רבות הגורמות לישראלים לנצל את החוק הפורטוגלי ולנסות לקבל דרכון פורטוגלי, שהינו למעשה דרכון אירופאי התקף לכל מדינות האיחוד. בקרב צעירים בפרט, נראה כי הסיבה הבולטת הינה הרצון ללמוד בחו"ל ובמוסדות הלימוד הנחשבים באירופה, במקביל לקבלת כל ההטבות הניתנות לבעלי אזרחות אירופאית לעומת סטודנטים בעלי אשרת לימודים בלבד.

כמה נקודות שחשוב לקחת בחשבון לפני שנרשמים:

  • שפת הלימוד – במדינות רבות באירופה שפת הלימוד איננה אנגלית, אלא השפה המקומית שיכולה להיות ספרדית, צרפתית, גרמנית ועוד. אמנם, במוסדות לימוד נחשבים רבים ניתן למצוא גם לא מעט קורסים המיועדים לסטודנטים זרים, אולם ככלל, אין ספק כי תצטרכו להשתלט על השפה לפחות ברמה בסיסית כדי להצליח להשתלב בלימודים. לכן, מומלץ לברר מראש על מכינות, קורסים להכרת השפה וכד'.
  • הכרה בתואר בישראל – משרד החינוך הישראלי מפעיל יחידה מיוחדת האחראית על בחינת דיפלומות מחו"ל, תעודות וכד', וכל מקרה נבחן באופן פרטני. במלים אחרות, נכון להיום, לפחות ככל הידוע לנו, לא קיים תואר מסוים בעולם אשר מוכר אוטומטית בישראל. לכן, מומלץ לוודא לפני ההרשמה האם התארים או המסלולים הייעודיים שלכם אכן בד"כ מוכרים בישראל והיכן, כמו כן מומלץ לוודא כי משרד החינוך לא החליט כל מיני החלטות פתאומיות למיניהן בנושא מוסד לימודים כזה או אחר באירופה.
  • עלויות נלוות – יש להבין כי תואר בחו"ל הוא בסופו של דבר הרבה יותר יקר מתואר בישראל, דווקא עקב ההוצאות הנלוות לתואר: החל ממכינות, קורסי שפה ועוד, ועד להוצאות מגורים יקרות, מחיה וכד. קיימות אמנם ערים באירופה אשר נחשבות לזולות יותר מישראל בכל הנוגע ליוקר המחיה, אולם לפני מחליטים על המעבר, חשוב שתיקחו בחשבון את כל ההוצאות הצפויות שיהיו לכם.
  • זמני הרשמה שונים מאלו של ישראל – לכל הנקודות אשר ציינו לעיל, חשוב להוסיף גם את נושא זמני ההרשמה. בשונה מתכנון לימודים בארץ, תכנון הלימודים בחו"ל צריך לקחת בחשבון גם את הצורך במציאת דירה, עבודה וכד'. כל הצרכים הללו מתנקזים כמובן לתקופה של ההרשמה, שכן רק לאחר שתדעו אם התקבלתם או לא ניתן להתחיל לתכנן ברצינות את כל הצרכים שלכם באירופה. בגדול, אנו פשוט מציעים לכם לנצל כל אפשרות של הרשמה מוקדמת במוסדות הלימוד האירופאיים, כדי שתוכלו לנצל את הזמן עד למעבר ביעילות. אגב, ייתכן שבחלק מן המוסדות העובדה כי הנכם בעלי דרכון פורטוגלי ולמעשה, דרכון אירופאי, יכולה לסייע לכם בכל הנוגע להרשמה המוקדמת.

לסיכום, דרכון אירופאי ללא ספק יפתח בפניכם דלתות בכל הנוגע ללימודים באירופה במוסדות הנחשבים בעולם, ואפילו יעניק לכם יתרון על המתחרים שלכם שייאלצו להסתפק בויזה. למרות זאת, ישנם פרמטרים לא מעטים שעליכם לקחת בחשבון לפני שאתם מנצלים את יתרונותיו של דרכון פורטוגלי, או ספרדי, כך שמומלץ לתכנן את צעדיכם מבעוד מועד. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here