קרדיט FREEPIK

מצוינות בניהול ביטחון נדרשת בעשור השלישי של המילניום והינה מטרה מרכזית בקרב ארגונים מכל מגזרי המשק. אכן, רבים משקיעים בקורסים וסדנאות לפיתוח מנהלים המוצעים בקשת רחבה של קונספטים וניתנים להתאמה לצרכים מיוחדים. השאלה שבכותרת המאמר, לגבי הקשר בין שיעורי טיסה למצוינות בניהול, עוברת דרך חיל האוויר הישראלי והמפקדים הבכירים שלו.

סדנת מנהלים על מטוס F16

ישנם מרכיבים בעבודתו של מנהל המזכירים הטסה של מטוס קרב, עם קבלת החלטות, ניהול עצמי וניהול זמן, האצלת סמכויות, תעדוף של משימות, תכנון וביצוע וכן הלאה. יש ארגון בשם "הטייסת" שלקח את קווי הדמיון האלה צעד אחד קדימה ומאפשר למנהלים להפוך לטייסים. הטייסת פועלת בהשראת חיל האוויר הישראלי ומנוהלת על ידי מפקדים בכירים בחיל בדימוס, שאליהם מצטרפים יועצים ארגוניים מובילים ועוד מפקדים בכירים בצה"ל.

הארגון מציע סדנאות פיתוח מנהלים בתחומים שונים כמו מנהיגות והובלה, עבודת צוות, תכנון וביצוע, תרבות התחקיר ועוד, ואנשיו גם מעבירים הרצאות במגוון תחומים הקשורים לפיתוח מנהלים. מה שמיוחד בסדנאות הוא בראש ובראשונה מתודולוגיית הלימוד הקפדנית והיצירתית מבית היוצר של חיל האוויר הישראלי, המשאירה אותו תמיד כמה צעדים לפני כולם. כמו כן אלו סדנאות יוצאות דופן ומרתקות במיוחד שבהן עושים שימוש בסימולטורים של מטוסי f-16 מהמתקדמים בעולם.

במילים אחרות, המשתתפים בסדנאות הופכים לטייסים למספר שעות, כך שלפני שהם עולים על הסימולטור מקבלים תדרוכים למשימות ואחרי הביצוע מתקיימים תחקירים מדוקדקים הבוחנים את התהליכים שקרו. אין ספק שמדובר בסדנה מיוחדת מבחינת רמת ההתלהבות וההתגייסות של המשתתפים, המקבלים הנחיות ותדרוכים מאנשי מקצוע בעלי ניסיון רב שמביאים המון ערך מוסף.

טייס ליום אחד

חשוב לציין שלא חייבים להשתתף בסדנת פיתוח מנהלים על מנת להיות טייסים ליום אחד. כל אדם המשמש בתפקיד ניהולי או אחר בחברה או ארגון יכול להגיע לטייסת וליהנות מחוויה של טיסה הכי קרובה שאפשר למציאות. אמנם סימולטור הוא לא באמת מטוס אבל התחושות דומות מאוד ובמיוחד כאשר מדובר בסימולטור איכותי ומתקדם עם מעטפת של אנשי צוות הדרכה בעלי ניסיון רב והתמחות בסימולטורים.

יש להדגיש כי מדובר בחוויה מאתגרת המלווה בציוד מתקדם וחדשני ובהדרכה מקצועית, כאשר התחושה מפורטת, מדויקת ואיכותית. עבור מנהלים רבים מדובר בהגשמת חלום ואין ספק שהם יפיקו רבות גם מחדרי התדריכים ותחקור המבצעים בהתאם לסטנדרטים של חיל האוויר. יש לציין כי הסימולטורים המתקדמים של הטייסת תוכננו ביחד עם מהנדסים חברת לוקהיד-מרטין המייצרת את המטוס, כך שידמו את הטיסה של מטוס אף 16 בצורה משכנעת במיוחד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here