מה כדאי לבדוק לפני שרוכשים אמצעי חימום לבית?
קרדיט תמונה shutterstock

עונת החורף מעמידה אותנו, תושבי ישראל, מול צורך ממשי של חימום הבית. בחורף יש ימים קרים ואנחנו צריכים להיות מאורגנים בהתאם כדי לחמם את הבית ולשמור על טמפרטורה סבירה. זאת כדי שהבית יהיה נעים וחמים, שגם בימים קפואים תשרה בו אווירה משפחתית נעימה, ותמיד יהיה נוח ומזמין לבוא הביתה. כדי לחמם את הבית אנו צריכים להכיר את האפשרויות, ולבצע כמה בדיקות כדי לרכוש נכון וחכם את אמצעי החימום לבית.

הבדיקות הבסיסיות לפני שבוחרים את אמצעי החימום

  • בטיחות – בטיחות בבית והגנה על בני הבית הוא הערך החשוב מכל. אמנם הקור לא נעים, אבל הוא לרוב לא מסוכן בטווח הטמפרטורות המוכר בישראל, ואילו אמצעי חימום שונים עלולים לחשוף אותנו לסכנות ולנזקים חמורים. לכן אנו מזכירים להתייחס לערך הזה בראש ובראשונה. כך לא נפגע בבטיחות של עצמנו ובני המשפחה. אם אתם תוהים, אז כן, יש אמצעי חימום ביתיים בטוחים לחלוטין, לעומת כאלו שעלולים להיות לנו לרועץ.
  • דרישות – בשלב הבא אנו צריכים לקבוע מהן הדרישות שיש לנו מאמצעי החימום. מהן הציפיות שלנו ביחס לחימום ולהרגשה שנוצרת בחלל בעקבות פעולת החימום. האם מפריע לנו יובש באוויר? האם חשוב לנו שהטמפרטורה תהיה אחידה לכל אורך היום, או שדי לנו בחימום בשעות הקרות בלבד? הבנה שיש לכל אמצעי חימום פתרון מסוג שונה מאפשרת לנו להבדיל בין תנור, מזגן, קמין וכדומה, ולאתר מבין האפשרויות איזה פתרון עונה לדרישות שלנו.
  • עלות רכישה – יש אמצעי חימום שעלות הרכישה שלהם הינה נמוכה – עלות של כמה מאות שקלים. לעומת זאת יש אמצעי חימום שהעלות שלהם מגיעה לאלפים. כמו מזגן לדוגמה. נבדוק מה התקציב שיש לנו לצורך העניין ונתאים את בחירתנו לסכום המוגדר.
  • עלויות תפעול קבועות – מלבד לעלות של קניית אמצעי החימום אי אפשר שלא לציין את העובדה שכל אמצעי חימום שנפעיל עומד לגבות מאתנו מחיר כלשהו באופן קבוע. מרבית אמצעי החימום פועלים כיום על חשמל, אך גם גז וכל אנרגיה אחרת כרוכים בתשלום קבוע. צריך לדעת מראש מהי ההוצאה הקבועה בפניה אתם עומדים. כדי שתוכלו לחמם את הבית בכיף בלי לחשוב על החשבון בסוף החודש…
  • התקנה – יש אמצעי חימום שדורשים התקנה מקצועית והם מקובעים למקום אחד. אחרים מאפשרים גמישות והעברה מחדר לחדר בהתאם לצורך שלכם. מלבד לעובדה שהתקנה כרוכה בתשלום, חשוב להחליט האם מעוניינים באמצעי חימום שאפשר יהיה לפתור בעזרתו את הצורך בכל פעם במקום אחר לפי הנסיבות, או שמעוניינים לקבוע אותו בשטח ולמנוע העברות.
  • איכות ואחריות – כל אמצעי חימום שהוא צריך להיות מוצר איכותי מאוד. הוא אמור להחזיק מעמד לאורך תקופת שימוש ממושכת ולחמם לכם את הימים הקרים ללא תקלות. אחריות על המוצר מספרת יותר ממשהו על רמת האיכות ועל תקופת השימוש הצפויה לכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here