מכורים ורוצים להיגמל? איך עושים את הצעד הראשון?
קרדיט: Freepik

אתם יודעים שיש לכם בעיה. כבר הרבה מאוד זמן שאתם יודעים שיש לכם בעיה, אבל פשוט לא מוכנים להודות בעובדה שאתם לא מצליחים להיגמל מהשימוש בסמים מסוכנים. אם הגיע הזמן מבחינתכם לקחת אחריות על החיים ולחזור זה מעין שיגרה בצורה כזו או אחרת, ברור שאתם חייבים לפנות לעזרת מרכז גמילה מקצועי, כמו מרכז מכורים לחיים שיכול להציע לכם מגוון פתרונות המותאמים בדיוק במצב שלכם.

ההכרה בבעיה היא החלק הכי חשוב שיש

התמכרות לסמים היא מחלה מורכבת מאוד שקשה לכם לאפיין אותה עד שכבר מאוחר מידיי. חוסר תשומת לב למצב הגופני והנפשי שלכם יכול לדרדר במהירות את הבריאות הפיזית, וכתוצאה מכך גם להשפיע על היכולת שלכם לקחת החלטות בצורה מסודרת כאשר אתם נמצאים במצב צלול יחסית. מה שאומר שהשלב הראשון בדרך להבראה הוא ההכרה במצב שלכם, אשר יוביל בסופו של יום לתהליך לקיחת אחריות והתמודדות עם ההתמכרות בצורה בוגרת.

אל תהיו לבד – פנו לאנשי מקצוע

ברגע שאתם לוקחים אחריות, צריך לפנות לעזרת מרכז גמילה מאלכוהול וסמים כדי לבנות תוכנית עבודה שקודם כל תאפשר לכם לנקות את מערכות הגוף השונות מכל שאריות החומרים המסוכנים. לא פשוט להעמיד את הגוף במבחן פיזי שכזה, אבל מיד אחרי השלב הזה אתם תרגישו קצת יותר טוב ותוכלו לתת לעצמכם זמן לקחת פרספקטיבה על החיים. לאורך כל הדרך יהיו מי שילווה אתכם ויאפשרו לכם לקבל תרופות מרגיעות שיקלו על הגמילה הפיזית, ואם יהיה צורך גם טיפולים רגשיים ותמיכה חברתית.

מנהלים ביחד איתכם את תהליך הגמילה ההתנהגותי

ועדיין, השלב הכי מאתגר בדרך עוד נמצא לפניהם. בדיוק כמו מרכז גמילה מהימורים, גם כאשר אתם נמצאים בגמילה מסמים צריך לתת את הדעת על ההתנהגות שלכם ועל האופן שבו אתם לוקחים החלטות כאשר אין מי ששומר עליכם. הגמילה ההתנהגותית היא בעצם תהליך שבו אתם רוכשים כלים ומיומנויות חברתיות חדשות, שמתאימות לעולם שבו אתם לא משתמשים בחומרים ממכרים. כאן, שיתוף הפעולה שלכם הוא חלק מהותי מהתהליך ואי אפשר להגיע להצלחות בלי שאתם בוחרים לקחת אחריות.

אנחנו במרכז מכורים לחיים נשמח לעזור לכם להתמודד עם כל תהליך גמילה שהוא, על בסיס שנים רבות של ניסיון וצוות מקצועי מומחה ונרחב. אז אל תהססו לפנות אלינו בכל שעה של היום והלילה, במספר הטלפון 0524004318, לקבלת עזרה ראשונית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here