מניעת אסונות סביבתיים ונזקים כלכליים חמורים

בשנים האחרונות התרחשו מספר אסונות סביבתיים אשר גרמו לפגיעה קשה בבעלי חיים ובטבע במקביל לנזקים כלכליים חמורים. המודעות ההולכת וגוברת לחשיבות השמירה על הסביבה מובילה את הרשויות לנקוט בגישה מחמירה כלפי חברות שמפרות את הכללים. מומלץ לכל בעל עסק שעלול לגרום לזיהום או מטרד סביבתי להתנהל באופן אחראי ובהתאם לרגולציה. על מנת לעמוד בדרישות הרגולטוריות הסביבתיות ניתן לפנות לחברת EOS שירותי התייעלות סביבתית.

תכנון סביבתי מדויק על בסיס ניסיון רב

אחד המרכיבים בבסיסה של התנהלות סביבתית נאותה, הוא תכנון מתאים. מתן רישיון עסק והיתרי בנייה יכלול דרישה לתכנון מותאם סביבתית לעמידה ברגולציה המתאימה. אחד המסמכים המשמעותיים להשגת אישורים תכנוניים סביבתיים הוא הכנת פרשה טכנית סביבתית. הפרשה הטכנית כוללת תיאור לפרטי פרטים, של מערך תפעול העסק, ותיאור תהליכי העבודה המתבצעים בו. דגשים חשובים במיוחד הם ההיבטים הסביבתיים של התהליכים השונים, פליטות המזהמים שמתרחשות תוך כדי הפעילות השוטפת והטיפול בהם.

כיצד להימנע מהזרמת שפכים חריגים למערכת הביוב?

טיפול בשפכים תעשייתיים הינו מרכיב חשוב נוסף בהתנהלות סביבתית נאותה. בעוד שפכים ביתיים "רגילים" כוללים חומרים מזיקים בריכוזים נמוכים באופן יחסי, שפכי מפעלים עלולים לכלול מרכיבים מזהמים בריכוזים גבוהים שאינם מאפשרים את הזרמתם למערכת הביוב. בין האמצעים לטיפול באותם שפכים עשויים להיות מתקנים מתקדמים דוגמת DAF, שימוש בכלים ביולוגיים, ואף מפרידי שומן פשוטים יחסית. פינוי מי הקולחין המטוהרים ניתן לביצוע לאתרים מורשים בלבד. גם את התוצרים של מפרידי השומן יש לפנות אך ורק לאתרים המיועדים לכך.

מניעת זיהום קרקע

קרקע שמכילה מזהמים עלולה לסכן את הנוכחים במבנה, את הציבור הרחב בסביבה, והזיהום עשוי לחדור למי התהום ולהתפשט לאזורים נוספים. השלב הראשון של טיפול בקרקע מזוהמת הוא עריכת סקר קרקע על מנת להבין אילו מזהמים קיימים ומהו ריכוזם בקרקע. סקר שכזה עשוי לסייע גם באיתור מקורות הזיהום ובהתאם במציאת מענה אפקטיבי. במידת הצורך, הסקר עשוי לכלול גם דיגום של גזים בקרקע על-מנת לקבל את מלוא המידע הדרוש לטובת תהליך השיקום הנדרש או מיגון המבנה המתוכנן.

בדיקה מקיפה ומקצועית

ביצוע סקר קרקע, בחינת רמת הזיהום, ועד לשלב פינוי הקרקע המזוהמת וגמר תהליך השיקום, מבוצעות באופן המיטבי רק אם הן מופקדות בידיים מנוסות ומיומנות.

כך גם במקרים שבהם נדרש תסקיר השפעה על הסביבה במסגרת הליכים תכנוניים. חברת EOS שירותי התייעלות סביבתית מעסיקה מהנדסים ומומחים בעלי בקיאות מקצועית בכל הסוגיות הספציפיות – אקולוגיה, זיהום אוויר, טיפול בריחות ועוד. חברה זו יכולה להבטיח וגם לקיים התנהלות אחראית במלוא מאת האחוזים. לקבלת ייעוץ מקצועי איכותי ניתן להתקשר לטל' 052-4506622

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here