פתיחת עוסק מורשה בקלות אונליין
קרדיט - pixabay

כל עסק הוא הגשמת חלום או חזון. בעל העסק עובד שנים על גבי שנים כדי לפתח את העסק שלו, לפרסם אותו ולהעניק שירותים איכותיים ללקוחותיו. בעל עסק יכול לבצע פתיחת עוסק מורשה אם מחזור העסקאות שלו עולה על סכום של 98,707 שקלים בשנה. וזה יכול להיות כל אחד, בעל מכולת, מורה פרטי לפיזיקה או טכנאי שיש לו מעבדה לתיקון סלולר. על כל פנים, כדי לפתוח את התיק, יש צורך לעבור כמה שלבים.

איך פותחים עוסק מורשה?

פתיחת עוסק מורשה יכולה להיעשות באופן עצמאי, כלומר – אתם יכולים לפנות בכוחות עצמכם לרשויות המס, או לחלופין להיעזר ברואה חשבון מקצועי שיבצע את הליך פתיחת העוסק המורשה עבורכם. כמו כן, הקמת עוסק מורשה כרוכה בכמה שלבים:

  • בשלב הראשון עליכם להגיע למשרדי המע"מ כאשר אתם מצוידים במסמכים רלוונטיים: תעודת זהות הכוללת את הספח, המחאה מבוטלת מהבנק המעידה על קיום חשבון או אישור ניהול חשבון מהבנק וכן מסמך המעיד על כך שאתם שוכרים מבנה או משרד בתוך בניין, דוגמת חוזה שכירות.
  • בשלב השני יש צורך למלא טופס פתיחת עוסק מורשה. בטופס זה תצטרכו למלא פרטים על עצמכם, על העסק, מתי אתם מתכננים לפתוח אותו, תאריך וחתימה. לאחר שאתם מגישים את הטפסים, תוכלו לקבל אישור על פתיחת עוסק מורשה.
  • בשלב השלישי עליכם להגיע למס ההכנסה כדי לפתוח תיק גם שם. שם יש צורך למלא טופס 5329 גם בטופס זה יש למלא פרטיים אישיים, להצהיר על מקורות הכנסה ולחתום.
  • בשלב הרביעי חשוב לפתוח תיק גם בביטוח הלאומי. ברשות מס זו אתם ממלאים את טופס 6101. בדומה לטפסים האחרים, גם כאן יש צורך לחתום על אימות הפרטיים האישיים, מהות העסק שלכם והסטטוס שלכם היום (סטודנטים, שכירים, עצמאיים ועוד).

כמה עולה לפתוח עוסק מורשה

קיימים גורמים שונים המשפיעים על עלות פתחת עוסק מורשה. כדי לפתוח עוסק מורשה כראוי, לא פעם עליכם להתייעץ עם רואה חשבון או עם עורך דין, וזאת לצד תשלומי אגרות ושכר טרחה. באופן כללי, עלות פתיחת העוסק המורשה תלויה בגודלו של העסק ובסוג הפעילות שלו. באופן כללי, מחיר פתיחת עוסק מורשה עשוי לנוע בין 200 ל-300 שקלים, בעוד מחיר הדו"ח השנתי לעוסק המורשה עשוי לנוע בין 800 ל-2,000 שקלים.

פתיחת חברה בע"מ

לצד פתיחת עוסק מורשה, קיימת האפשרות לפתוח חברה בע"מ. זוהי למעשה ישות הנפרדת מבעלים או מבעלי מניות. יש המעדיפים לפתוח חברה בע"מ מכמה סיבות – פטור ממסים או תשלומי מיסים נמוכים יותר והגנה מסוימת מפני מצבים של פשיטת רגל. שכן, במקרה של פשיטת רגל בעלי החברה אינם נושאים בחובות אישיים, היות שיש להם הגנה משפטית.

עושים הכול דרך האינטרנט

בימינו ניתן לבצע פתיחת עוסק מורשה בקלות אונליין. אתם ממלאים פרטים אישיים באופן מקוון, מבצעים תשלום ומקבלים שיחת טלפון מהנציג. בשלב זה הוא ילווה אתכם לאורך כל התהליך – החל מהגשת הטפסים ועד לפתיחת העסק. כך שאין צורך להתרוצץ בין רשויות המס כדי לפתוח תיק עוסק מורשה, כשאפשר לעשות הכול במקום אחד.

מעוניינים לקבל פרטי עוסק מורשה? אתר רשות המיסים מאפשר לכם לקבל מידע על ידי הזנת מספר תיק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here