איך להתמודד עם השפעות הקורונה על העסק שלי
קרדיט PIXABAY

אם נאמר שנגיף הקורונה תפס את כולנו בהפתעה, תהיה זו האנדרסטייטמנט של השנה. אכן, עסקים וחברות מכל המגזרים נפגעים מהשפעות הנגיף, ואף אחד לא מחוסן מבחינה כלכלית. יחד עם זאת, ממש כמו עם מחלה פיזית כך ניתן להתמודד עם השפעות הקורונה על העסק ולאפשר לו להמשיך לתפקד, לשמור על פעילות ותזרים, ולהיות מוכן לקראת היציאה מהסגר המוטל על המשק.

אז מה אפשר לעשות?

קודם כל, ברור שלשאלה שלעיל אין תשובה אחת ויחידה, מהסיבה הפשוטה שכל עסק חווה את המשבר בצורה אחרת. יחד עם זאת, בהחלט קיימים קווי דמיון בין הבעיות וכך גם ישנם פתרונות עקרוניים שאפשר להמליץ עליהם. 

  1. להקטין הוצאות – זהו בהחלט הזמן להדר את החגורה ולקצץ במקומות שאינם חיוניים והכרחיים לתפקוד העסק. כך למשל, אם הייתה לכם תוכנית לבצע שיפוץ בבית העסק, לרכוש מיכון וציוד חדש, או לפתוח סניף, כדאי להחזיר את התוכניות למגירה ולא להיכנס להוצאות גבוהות ובלתי הכרחיות. בנוסף, לגבי העובדים יש לבחון מי מהם אינו חיוני כרגע לעסק ולהוציא לחופשה ללא תשלום. כמו כן, אם יש שירותים חיצוניים במיקור חוץ שהעסק מקבל, כדאי לבחון את הנחיצות שלהם ולקצץ היכן שלא ממש חייבים.
  2. התקשרויות חדשות – כחלק מהקטנת ההוצאות של העסק, ניתן לבחון התקשרויות חדשות עם ספקים ונותנים שירותים, שייתכן מאוד ויסכימו לעבוד במחירים יותר נמוכים מאלו שאתם מקבלים היום. זוהי תקופה בה כולם נאבקים להישאר מעל המים, ואין זו בושה לחפש גורם חדש שיחסוך לכם בהוצאות. יחד עם זאת, לפני שמתחילים את העבודה המשותפת כדאי לבצע בדיקת עוסק מורשה על מנת לוודא מיהו ומהו הצד השני.
  3. שיווק ברשת – בזמן שלא ממש יוצאים מהבית והלקוחות אינם מגיעים לקנות מוצרים או לקבל שירות בבית העסק עצמו, זה הזמן לבחון את מה שמציעה הרשת. במקרים רבים ניתן להפוך את אתר האינטרנט בהשקעה מינימאלית לחנות מקוונת, ולהתחיל להתבסס על משלוחים – שעדיין עומדים במגבלות המוטלות על הציבור. וגם אם מדובר בעסק המספק שירותים ולא מוצרים, החל בפסיכולוג ועד לעורך דין, אפשר לנצל את אמצעי התקשורת של הרשת על מנת להמשיך את השירות.
  4. הקפדה על תזרים המזומנים – היום יותר מתמיד חשוב להקפיד על ניהול תזרים המזומנים. הכינו דו"ח תזרים בטבלת אקסל או בתוכנה ייעודית, מלאו אותו בקפדנות ותקבלו צפי לגבי איך ייראה החשבון שלכם בחודשים הקרובים ברמה היומית. הדבר יאפשר לכם לקבל החלטות מושכלות ולבצע מהלכים ריאליים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here