האינטרנט שוב נתקע? כך תפתרו את הבעיה בלי לדבר עם הספק
מקור pixabay

מצב הגלישה כיום מצוין. מי שעוד זוכר את תקופת המודמים שהיית שומע אותם מחייגים והתחברות לשירותי BBS במקום "אתרים", חייב להודות שזינקנו קדימה, ללא היכר. אחד האופנים שבהם הדבר מתבטא יותר מכל, הוא עצם החיבור הרצוף לאינטרנט. הדבר הפך להיות כמעט מובן מאליו. תקלות ניתוק נעשו נדירות יותר ויותר, אך הן עדיין מתרחשות. כאשר אכן מתרחשת תקלה מסוג זה, היא עשויה להיות מורכבת למדי לפתרון. כיצד אם כך פותרים זאת בזריזות (במידת האפשר) ומבלי להיות תלויים בספק? 

האינטרנט או הדפדפן? 

מי או מה "אשם" בתקלה? אולי אתם מנסים לגבש חוות דעת על ספק האינטרנט ITC או ספק אחר. אבל לפני שקופצים למסקנות, כדאי להבין מה בדיוק "תקוע"? למשל – האם החיבור לאינטרנט נתקע או רק הדפדפן? נסו עם דפדפן אחר. 

בדיקת הברור מאליו

כעת, כדאי לעשות בדיקה מהירה של כל מה שאמור לחבר אתכם לאינטרנט: האם הנתב מחובר לחשמל? דלוק? מה מצב הנורות? אם אין חיבור WIFI – האם כפתור הפעלת החיבור בנתב לחוץ? 

לבדוק את מצב הטלפון

אם יש גם טלפון קווי על אותו קו בו ישנו חיבור האינטרנט התקול, כדאי לבדוק במהירות את מצבו. בהרמת השפורפרת, האם אין צליל חיוג? האם שומעים רעשים? במידה וכך הדבר, זה עשוי להיות קשור לתקלה פיזית בתשתיות. תשתיות אלה הן בחלקן הקטן בתוך המבנה, אך רובן בחוץ, חשופות למזג האוויר. האם היה לראשונה מזג אוויר סוער, ממש לפני שהבחנתם בתקלה? ייתכן שזו הסיבה. במקרים כאלה, זו פעמים רבות "תקלה אזורית".  

 מה השתנה? 

תקלות מתרחשות פעמים רבות בעקבות שינוי שהתרחש. למשל מעבר ספק, שינוי בחומרה או התקנת תוכנה חדשה. כך שצעד ראשוני מהיר ופשוט, הוא להיזכר אם קרה לאחרונה שינוי רלבנטי. למשל – האם הוחלף במחשב כרטיס רשת, תוך כדי טיפול במעבדה? האם בוצע שדרוג של חלונות? אולי עדכון גדול שהמערכת הורידה ברקע והתקינה, אפילו ללא ידיעתכם? האם בוצע שינוי חומרה וחלונות לא הספיק להסתגל אליו? בחלונות כדאי לאתחל אחרי כל שינוי משמעותי ולבצע שינויים כאלה בהדרגה. 

כיבוי והדלקה 

עוד צעד פשוט ומהיר יחסית, שלעתים פותר את העניין, הוא לכבות את המחשב, להמתין כמה רגעים ולהפעיל אותו מחדש. בהמשך, ניתן לעשות זאת גם לנתב.

תקוע או איטי? 

האם החיבור לאינטרנט נעצר לגמרי או רק הואט? אם החיבור קיים אבל הגלישה איטית, סביר שזו תקלה אצלכם ולא בגורם חיצוני דוגמת ספק אינטרנט ITC. אחרת, ניתן לבצע בדיקת מהירות באתר הספק או עצמאית באתר דוגמת speedtest.

להחליף מה שניתן 

האם יש לך פילטר (מפצל) ADSL רזרבה תקין? זה שמפצל את החיבור של ספק התשתיות בקיר, לטלפון ולאינטרנט? אפשר להחליף אותו ולראות אם זה פותר את העניין. כנ"ל לגבי כבל הרשת, מהנתב למחשב. הוזזות כבלים ואפילו כרסום של עכברים, עלולים לגרום לשלל תקלות מסתוריות.  

לדבר עם ספק אחד

לעתים התקלה היא אכן בגלל אחד הספקים – ספק התשתית או ספק החיבור לאינטרנט (ISP). במקרים כאלה, אין ברירה אלא לדבר עם הספק. אך ייתכן שלא תצטרכו לדבר עם שני סוגי הספקים, אלא רק עם ספק האינטרנט דוגמת ITC (אם יש לכם חבילת "שוק סיטונאי" או "בנדל") או ספק התשתית ("בנדל הפוך").

לסיכום

צעדים אלה, יסייעו פעמים רבות לפתור את התקלה לבד ומהר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here