קרדיט Canva

תב"ע היא אחת המילים המוכרות היטב לכל מי שבנה בית או התחיל בהליכים לאישור התכניות לבית כזה והיא זאת שקובעת הרבה מאוד בכל הנוגע להיתרי הבניה שיינתנו ליזם. יש לא מעט תכניות בניה שחורגות מהתב"ע וזה יכול לקרות רק לאחר פרסום הקלות בניה כדי לאפשר לתושבים להגיש התנגדויות וכדי לבחון את ההליכים המבוקשים ולאפשר שינויים במקרה מיוחד. אבל ראשית, יש להבין למה זה קורה ואיך חייבים לשמור על ההליך המסודר והחוקי על מנת שכל בניין יוכל לעמוד בדרישות החוק. חברת נענע פרסומי נדל"ן בע"מ היא אחת החברות שעוסקות בפרסום מודעות כאלה לאחר בחינתן וליווי משפטי שלהן על מנת שיוגשו לפרסום כחוק ועם כל הפרטים הנדרשים מהן.

מה חשוב לדעת על הקלות בניה ופרסום תב"ע?

תב"ע היא למעשה תכנית בניין עיר, והיא מסדירה את השימוש הנכון והחוקי בכל נכס וקרקע ברשות המקומית, על פי תכנית בניין העיר והתכנון שלה, ומבלי לחרוג מהשימושים, הגדלים והמידות המותרים. כלומר, המילים הגבוהות האלה בעצם באות לתאר מצב שבו כל בנייה נדרשת לעמוד בדרישות ההנדסיות והתכנוניות מבלי לגזול קרקע ומבלי להתרחב על חשבון קרקע ציבורית רק בגלל גחמה כלשהי, מבלי לגזול זכויות בנייה של שכנים, מבלי לבנות על חשבון השטח שלהם ולסכן את רווחתם ואת הנכס שלהם, מבלי לחרוג ולשנות את חזות הבניין או את המפרט ממה שמותר מבחינה הנדסית כדי לא ליצור סכנה כלשהי בלב אזור מישוב וכן הלאה. כל בניין חייב להיבנות בדרך החוקית והמפוקחת על ידי הרשויות גם כדי שייבנה בצורה בטוחה וישתלב בסביבה. ההקלות שניתנות יכולות לתת ליזם אפשרות לחרוג מהתכנית המקורית והוא יידרש לבצע פרסום הקלות בניה אשר מטרתם היא ליידע את השכנים הסמוכים לפרויקט המתכונן לגבי מה שעתיד להיבנות ולתת להם את האפשרות להגיד התנגדויות לוועדה המקומית לתכנון ולבניה. וכאן באות לידי ביטוי ההקלות.

הקלות לתכניות שמשביחות נכס

בדרך כלל כל השבחת נכס ושיפורו מחייבים אישורי בנייה אם אינם עומדים בדרישות החוק והם עומדים לשנות לרעה את הסביבה ולהשפיע על הדיירים. כאן שמורות לדיירים הזכויות להגשת התנגדות מנומקת כדי למנוע זאת. אולם במקרים כמו תמ"א 38, כשברור שהבניין יהפוך דווקא מסכנה בטיחותית בגלל הזנחתו לבניין בטוח יותר שגם נראה טוב יותר, אין סיבה למנוע את החריגות האלה שהן לטובת כולם. לכן, מפורסמות הקלות במתן אישורי בניה אלה, ומאפשרות לתושבים שמתנגדים בכל זאת להגיש התנגדות. חברת נענע פרסומי נדל"ן בע"מ מטפלת בפרסומים אלה על כל המידע הנדרש בהן כדי שאפשר יהיה להמשיך בהליכים עד האישור לבניה. צרו איתנו קשר > 03-9451155

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here