כתיבת צוואה
קרדיט: pixabay

במדינת ישראל אם אדם אשר לא כותב צוואה ובה הוא מציג את נכסיו ואת יורשיו, והולך לעולמו, ישנם הליכים ברורים אשר מסדירים את חלוקת עזבונו – לדוגמה, אם המנוח היה נשוי ויש לו ילדים, מחצית מרכושו יעבור לאשתו ומחציתו לילדיו. אם אין לו ילדים, מחצית מרכושו יעבור להוריו אם בין החיים, ומחצית לאשתו. עם זאת, ללא צוואה מסודרת עלולים להיווצר מצבים בהם בני משפחה שלא היו בקשר עם המנוח ואף היו מסוכסכים עימו עלולים לרשת חלק מעיזבונו גם אם הוא לא היה רוצה להוריש להם דבר כלל. בעקבות כך, כתיבת צוואה היא פעולה חשובה מעין כמותה אשר למעשה תוודא כי האדם יבחר למי להוריש את רכושו ונכסיו.

להתנגד לצוואה

על אף שכתיבת צוואה אמורה לעגן את רצונותיו של האדם בכל הנוגע ליורשיו ולרכוש אותו הוא מעוניין להוריש לכל אחד מהם, בפועל ישנם מקרים שלאחר שנמצאה צוואתו של אדם והוגשה לרשם הירושות בקשת צו קיום צוואה, מתגלה כי צוואתו של המנוח איננה תואמת לרצונות אותם הביע בחייו. במקרים מעין אלו ניתן להגיש בקשת התנגדות לצוואה, ולהביא את הדיון בנושא לבית המשפט. מדובר בהליך לא פשוט משום שיש להביא לבית המשפט הוכחות לרצונותיו האמיתיים של אדם ואף להביא נימוקים מדוע יש למנוע  את קבלת צו קיום הצוואה. בין הנימוקים המוכרים ניתן למצוא צוואה שיש בה פגמים, שנכתבה תחת השפעה בלתי הוגנת, איומים לחץ או כפיה, או אפילו שאחד מהיורשים (הזוכים) היה נוכח במעמד כתיבת הצוואה ושימש כעד או השתתף בעשייתה.

לפנות אל ייעוץ משפטי מקצועי

על מנת להתמודד עם המצב במורכב וההליך הסבוך של התנגדות לצוואה הכרוך פעמים רבות בסכסוכי יורשים קשים ומורכבים, מומלץ לפנות אל עורך דין מומחה ומנוסה בתחום על מנת לקבל ייעוץ, ליווי, חוות דעת נוספת וייצוג שיתאים עבורכם.  אם אתם מתגוררים באזור המרכז ומחפשים עורך דין לענייני משפחה תל אביב ישנם משרדים רבים אשר מתמחים בדיני המשפחה שיציעו להעניק לכם ייעוץ משפטי. אך כאשר אתם מחפשים עורך דין חשוב שתדאגו לבחון היטב את הניסיון והמוניטין שלו ברמה המקצועית, לבדוק האם לקוחותיו ממליצים עליו, דיני משפחה הם נושא רגיש מורכב ומסובך ולכן חשוב לבחור בעורך דין הטוב ביותר שתוכלו להרשות לעצמכם, חשוב שיהיה מנוסה, מקצועי, שידאג לתת לכם יחס אישי אדיב ומכיל שמעורר בכם תחושה נוחה. אם אתם רוצים להיות בטוחים שבחרתם נכון, פניה אל עורך הדין תבור גולדמן היא ללא ספק הבחירה הנכונה. לייעוץ ראשוני ופרטים נוספים התקשרו למספר 0502040222.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here