התמכרות לסמים- בור ללא תחתית
קרדיט freepik.com

סמים עשויים להיות גורם הרסני בחייו של כל אדם. לכן, עם הגילוי על אורח חייו של המכור, חשוב לפנות לקבל עזרה רפואית הולמת ולאפשר לו לטפל בעצמו בצורה האידיאלית.

 

זמינות גבוה יוצרת התמכרות

אנו חייב בעולם בו כל אדם יכול למצוא את עצמו מכור לסם כל שהוא. התמכרות לסמים היא תופעה הולכת וגדלה אשר מושפעת ישירות מתרבות השפע. כאשר הזמינות לחומרים ממכרים עולה, החשיפה לקהלים רבים יותר עולה גם היא. כך אנו רואים יותר ויותר צעירים אשר מתדרדרים לשימוש בסמים קלים וקשים כאחד. אמנם סמים קלים הם התנהגות תרבותית נפוצה, אך הם מסוכנים בדיוק באותה המידה כמו סמים קשים רבים.

 

פונים לגורם מקצועי

באין ברירה נאלצים רבים מהמכורים לפנות לסמכות מקצועית על מנת לשבור את הדפוס. הפניה לטיפול מכון גמילה מסמים מתרחשת לרוב לאחר שהמכור חווה אירוע מסכן חיים, נקלע למצב כלכי מאתגר, או שהקרובים אילו גילו על הבעיה ודורשים ממנו לטפל בעצמו. כך או כך, המכור חייב להגיע לגמילה מצויד בהמון כוח רצון ומוטיבציה להירפא. ללא כוח רצון, אנו רואים מטופלים רבים שבאים ויוצאים משערי מוסדות הגמילה שוב ושוב ללא כל שינוי. תהליך גמילה אותנטי נעוץ ברצון של החולה לשנות את חייו ולהיפטר מהשפעות הסם עליו.

 

משלבים כוחות

לא מעט מקרים של מכורים מציגים שילוב של כמה גורמים ממכרים בחייו של החולה. לעיתים מגיעים חולים לטיפול בהתמכרות לסמים כאשר הם צורכים גם סמים ומתמודדים עם שתי התמכרויות במקביל. טיפול משולב בשתי בעיות ההתמכרות הוא אפקטיבי בעיקר בשל העובד שהמכור נמצא כבר בתוך מוסד סגור ומתמודד עם הגמילה הפיזית בשלב הגמילה הנפשית ניתן לעבוד על בעיות ההתמכרות כולן כאחת ולהביא לחולה רווחה נפשית ופיזית.

תהליך מאתגר לחיים חדשים

גמילה מהתמכרויות היא תהליך מאתגר, אשר מוציא את החולה מאזורי הנוחות שלו ודורש ממנו לבצע פעולות אקטיביות לשינוי חייו. שיתוף פעולה אם כך, הוא בלתי נמנע ואי אפשר לקיים תהליך גמילה הגון ללא מטופל שרוצה באמת לבצע שינוי בחייו.

צוות מרכז הגמילה רנסאנס ויקטוריה מאפשר לכל חולה לקבל את הטיפול האידיאלי לצרכיו. הרופאים והאחיות המנוסים של המרכז מלווים את החולים כבר שנים רבות אל עבר אורח חיים מאוזן ובריא, באחריות ומיומנות. לפרטים נוספים וליצירת קשר עם צוות מרכז הגמילה ופתיחה בחיים בריאים ונטולי סמים התקשרו- 1-800-205077.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here