חברות בדק בית מומלצות – הטיפים שחשוב שתדעו
קרדיט FREEPIK

אם אתם לקראת קנית רכש או דירה חדשה, הן אם מדובר בדירה חדשה מקבלן, והן אם מדובר בדירה מיד שניה (או יותר) מאדם פרטי, ברור שלא תרצו להשקיע מאות אלפי שקלים ויותר, ולגלות לבסוף בעוגמת נפש קניתם חתול בשק, ומתחת לבלטות ובין הקירות יש שלל ליקויים וכשלים שעלולים לעלות לכם עשרות אלפי שקל של תיקונים, ועוגמת נפש מרובה. הדרך לפתור זאת הוא בצורה פשוטה: פשוט מזמינים את המומחים שיעשו לכם "בדק בית".

מה זה בדק בית?

ממש כמו שאתם לא תקנו רכב ביד 2 מבלי שתעבירו אותו קודם בדיקה במוסך, על מנת שאנשים מומחים יוכלו להבחין בבעיות ותקלות שאתם לא תוכלו לדעת עליהם לעולם. כך גם ממש ועוד יותר ראוי לעשות בעת קניית דירה חדשה (שמחירה גבוה משמעותית ממחיר רכב, על פי רוב). גם אם הקונה יעבור מטר אחרי מטר בבית, כדי לחפש כשלים ובעיות, עדיין קרוב לוודאי שהממצאים שלו יהיו מוגבלים, המסיבה הפשוטה שאין לדייר אלא מה שעיניו רואות – אך מה יש מתחת לפני הקרקע והקירות, אין לו אפשרות להגיע אליהם. לעומת זאת, חברת בדק בית מגיעה עם ציוד טכנולוגי מתקדם, ובודקת את רמת הרטיבות והלחות בקירות הבית, את הפלס של הרצפה בבית, את מצב האיטום של הגג, את מערכת החשמל ועוד.

 מה חברת בדק בית בודקת?

חברת בדק מקצועית חייבת לבדוק את הדברים הבאים, על מנת להתריע על ליקויים בנושאים:

 א. קונדנסציה – כלומר רמת לחות ועיבוי בקירות הבית. על פי רוב מגלה ליקויים באיטום הגג.
ב. רטיבות בקירות או נזילות בצנרת הפנימית – שעל פי רוב מגלה בעיות בצנרת הביוב או המים. לחברות בדק בית מקצועיים יש מכשירים מיוחדים לגילוי רטיבות בקירות, כגון מצלמה טרמית, מצלמה הנכנסת לתוך צינור הביוב, ועוד, וכל זה מבלי צורך להרוס קירות.
ג. ליקוים בשלד המבנה – לפעמים יש בעיות בשלד עצמו של הבית ובחומרים שממנו הוא עשוי. 

ד. בדיקת המערכות החיצוניות כגון חשמל, מים וגז
ה. בדיקת פנים הבית כגון דלתות, משקופים ובעיות של גימור לא ראוי.

איפה ניתן למצוא חברת בדק בית?

בכל רחבי הארץ יש חברות בדק בית מומלצות, כך שכל מה שנשאר לכם הוא להרים טלפון, ליצור קשר ולהזמין חברת בדק בית, שיש עליה המלצות. יש לדעת שלאחר בדיקת "בדק בית" צריכה החברה להשאיר דו"ח מפורט ובו מתארת את כל הליקויים שהיא מצאה, מהם הפעולות שצריך לבצע על מנת לתקן ליקויים אלו, ומה העלות של תיקונים אלו. דו"ח זה חשוב מאד עבורכם, הן על מנת להחליט בשיקול דעת מושכל האם אתם עדיין רוצים לקנות את אותה דירה שעליה בוצעה הבדיקה. גם אם תחליטו להמשיך ולרכוש דירה זו, ידיעת כל הליקויים והעלות של תיקונם, יתן לכם את הכח לדרוש ממוכר הדירה להוריד לכם את מחיר הדירה בהתאם לליקויים שנמצאו, מה שיכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here