קרדיט: freepik

יבלות ויראליות הן מחלת עור הנגרמת על ידי וירוס הפפילומה. מאוד מומלץ לטפל בהן כמה שיותר מהר..

אצל אנשים מבוגרים יבלות אלה מופיעות פחות. הן נפוצות יותר אצל ילדים.

סיבות

הסיבות להופעה של יבלות ויראליות יכולות להיות שונות. כיוון שהגורם הוא וירוס העובר דרך העור, אחת הסיבות הגורמות ליבלות אלה הוא  מגע. לדוגמה, שימוש באותם חפצים כמו מגבות עלול להגביר את הסיכוי למעבר הוירוס מאדם לאדם. הנגיף חודר דרך נגעים בעור. שריטות קלות או שפשופים שאינם נראים לעין מעבירות את הנגיף לתוך השכבה התת עורית, משם מתחיל הזיהום.

כמו כן, יבלות יכולות להיווצר כתוצאה ממתח, עצבנות מוגברת, כשל חיסוני, או אפילו לבישת בגדים מחומרים באיכות לא טובה.

תסמינים

יבלות ויראליות נפוצות אינן גדולות במיוחד. הגודל המרבי שלהם מסוגל להגיע לגודל של אפונה. הם לא כואבות. נגיעה בהם אינה מורגשת לחלוטין. לפעמים יבלות מתמזגות לקבוצות קטנות, וכתוצאה מכך נפח היבלת גדל באופן משמעותי. לרוב, יבלות כאלה מופיעות על הידיים.

יבלות על הכף הרגל מורגשות יותר, ונותנות תחושות לא נעימות., הן הופכות להיות כואבות, ולפעמים אפילו בלתי אפשרי, ללכת. זה בדיוק המקרה כאשר הנגיף מתפתח בגלל בדים סינתטיים שאינם מאפשרים לכף הרגל לנשום, כי במקרה של הזעת יתר של הרגליים, אפשרות זו פשוט הכרחית. מאותה סיבה, בשום מקרה לא מומלץ לנעול נעליים צמודות.

יבלות שטוחות שכיחות כאמור אצל ילדים ובני נוער. הן ממוקמות על הפנים והידיים, ובמיוחד אצל בני נוער וילדים הן יכולות להופיע כתוצאה ממגע בין ילדים בביה"ס, בגן ובמשחקים אחה"צ לצד פחות הקפדה על היגיינה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, ההתבגרות לא נמשכת שנתיים או שלוש. תהליך זה לוקח הרבה יותר זמן, וטיפוח העור הוא חלק בלתי נפרד ממנו. חתכים, שריטות, , אקנה – כל זה יכול להפוך לגורם הסיבתי של יבלות ויראליות.

טיפול ביבלות ותכונותיהן

טיפול בתרופות, משחות, טיפול בלייזר – כל השיטות הללו יעילות ונבדקו בזמן. עם זאת, אף אחד מהם לא יכול להבטיח שהנגיף ייעלם לנצח. בנוסף, כל השיטות הנ"ל מכוונות במיוחד להסרת יבלות, ולא לטיפול בנגיף עצמו.

פנו לייעוץ לסופר חוסן לטיפול בקרם ליבלות ויראליות המורכב מצמחים הנוגדים את הוירוס הגורם ליבלות ומביא לריפוי ושיפור במקרים רבים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here