קרדיט Canva

עם הופעת כלי הרכב החשמליים, מנועי בעירה פנימית עם מאות חלקים נעים מפנים את מקומם למערכות הנעה חשמליות עם פחות מעשרים חלקים נעים כאלה. חדשנות בשוק חדש זה כוללת לרוב שלושה מרכיבים עיקריים:

  • עמדות טעינה וסוללות.
  • מנועי הסעה.
  • אלקטרוניקת כוח.

מהנדסים פועלים להגדלת טווח המכונית, הגדלת הבטיחות, זמן השירות וכמובן האמינות שלה. ההתפתחויות המעניינות ביותר מתרחשות כעת עם מטענים ומכשירי חשמל המיועדים לטעינת רכבים. ישנם כיום שלושה פלחים בשוק הטעינה: ביתי, פרטי וציבורי. רוב עמדות הטעינה נמצאים כעת בבית, כאשר המשתמשים מתקינים את המטענים שלהם בבתים הפרטיים, ואם אפשר, מבצעים התקנת עמדת טעינה בבניין משותף במגרש החניה של בניין המגורים שלהם.

סוגי הטעינות הקיימים

  • הטעינה הביתית בבניין פרטי או משותף. עמדת טעינה ביתית מומלצת במידה ואין בקרבת מקום טעינה ציבורית. היא מומלצת גם מבחינת המחיר החשמל המוזל שהצרכן ישלם בסופו של דבר בראיה לטווח ארוך.
  • עמדות טעינה פרטיות הן עמדות טעינה של חברות פרטיות. לדוגמה, בנק מתקין מטענים לעובדים שלו שיש להם מכוניות חשמליות משלהם. או חברות שמספקות סחורות או מבצעים משלוחים: יש להן צי מכוניות, והן מקימות להן רשת טעינה בערים שונות.
  • עמדות טעינה ציבוריות זמינות לכולם, הם ממוקמות בערים ולאורך כבישים מהירים. כדוגמא ניתן להביא עמדות טעינה מהירות הנמצאות בתחנות דלק שונות – תופעה הולכת וגדלה בזמן האחרון.

ההבדל בין עמדת טעינה לרכב חשמלי לבין תחנות דלק למכוניות קונבנציונליות והמחיר

כדי להטעין מכונית חשמלית, ניתן להשתמש באפליקציה נוספת ולציין בה את סוג המכונית שלכם. אפליקציה כזו תספר לכם איך לתכנן מסלול, איפה להטעין וכמה זה יעלה. כל אחד מהשירותים האלה – לוגיסטיקה, אינטגרציה עם תשלומים – הם משימות הנדסיות נפרדות. הממשק בין הטעינה לרכב עובד כך: המכונית החשמלית אומרת "אני מוכנה לטעינה, אני צריכה 15 אמפר", והטעינה קובעת את כמות הזרם המקסימלית שהמכונית יכולה למשוך.

מי  שמתעניין בנושא התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מחיר צריך לקחת בחשבון מספר גורמים וביניהם: מרחק מלוח החשמל (ככל שהמרחק גדול יותר כך העלות תהיה גבוהה יותר), אמפר אז' שהרכב צריך – בכך תלוי עובי החוט הנדרש, התוואי שצריך לעבור עד לעמדת הטעינה.

לחברת אופק שירותי חשמל ניסיון בתחום מעל 20 שנה. מומחי החברה ישמחו לענות לשאלות שיש לכם לגבי עמדות הטעינה ויוכלו להמליץ על הפתרון הטוב ביותר בשבילכם. דרכי יצירת הקשר מפורטים באתר החברה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here