כיצד נקבע גובה ביטוח החובה לכל רכב?
תמונה: pixabay.com

אם יש משהו משותף לכל הנהגים, החדשים והוותיקים, הזהירים וההרפתקנים, הרגועים או העצבניים על הכביש – הוא ביטוח החובה.

מדינת ישראל מחייבת כל נהג ברכישת פוליסת ביטוח חובה, המספקת כיסוי עבור נזקי גוף של הנהג, שאר יושבי הרכב או מישהו שנפגע מהרכב במקרה של תאונת דרכים. זהו הרכיב העיקרי והחשוב ביותר בכל ביטוח רכב.

מה שלא משותף לכל הנהגים, בעלי ביטוח החובה כאמור, הוא מחיר הפוליסה שהם משלמים. חברות הביטוח משקללות נתונים ועורכות חישובים סטטיסטיים משלהן, וכך מקבלות תמונה כוללת על הנהג ומידת הסיכון שלו על הכביש. משם הן גוזרות את תעריף ביטוח החובה שהוא יצטרך לשלם.

אז מה משפיע על מחיר ביטוח החובה לרכב?

כפי שאמרנו, שקלול סטטיסטי של נתונים אישיים וכן נתוני הרכב בו אתם נוהגים:

המגדר שלכם – האם אתם גבר או אישה? הגישה שלנו היא שוויונית כלפי כל, אך סטטיסטית נשים מועדות פחות לתאונות דרכים. זהו פרמטר אחד שעשוי להוריד את עלות הביטוח.

הגיל שלכם – נהג צעיר מועד ליותר תאונות מאשר נהג מבוגר, ואם לדייק יותר – נהג שחצה את גיל 50. מה שתומך בכך הוא נתונים סטטיסטיים. ככל שעולים בגיל כך עשויה לרדת עלות הביטוח.

הוותק שלכם על הכביש – בנוסף לגילכם, יש משתנה נוסף שמשפיע על עלות הביטוח והוא מספר השנים שאתם נוהגים. נהג חדש (גם אם הוא בן 40 שנזכר קצת מאוחר להוציא רישיון) הוא בעל ניסיון מועט באופן יחסי ולכן הסיכוי שלו להיות מעורב בתאונה הוא גדול יותר – מה שמייקר את עלות ביטוח החובה שלו.

היסטוריית התאונות שלכם – את העבר אי אפשר למחוק, ואם כבר הייתם מעורבים בתאונות דרכים (הספירה המדויקת היא שלוש שנים אחורה) הן יילקחו בחשבון בעת שקלול הנתונים שלכם כנהגים.

היסטוריית השלילות וההרשעות שלכם – כמו תאונות דרכים, גם עבירות על הכביש שלא בהכרח הביאו לתאונה נספרות ונלקחות בחשבון בעת חישוב עלות הביטוח שתצטרכו לשלם.

סוג הרכב ומאפיינים שונים בו – על איזה רכב אתם נוהגים? פרטי או מסחרי? אולי רכב שכור מהעבודה? כמו כן, גם נפח המנוע של הרכב נלקח בחשבון וכן האם הוא מצויד בכריות אוויר. כל אלו משפיעים גם הם על עלות הביטוח.

כעת חברת הביטוח לוקחת את כל המידע שברשותה ומחברת אותו לכדי אחד – עלות הפוליסה שתתבקשו לשלם.

האם יש לכם דרך להוזיל את ביטוח החובה?

כן ולא. את הגיל והמין שלכם אתם (בדרך כלל) לא יכולים לשנות, וגם לא את מספר השנים שאתם מבלים על הכביש. מה שכן נתון לשליטתכם הוא הנהיגה שלכם ואם נהיה ספציפיים יותר – מידת הסיכון שאתם לוקחים על הכביש בשילוב של מזל.

מאחר ולא ניתן להשפיע רטרואקטיבית, נסו להשפיע קדימה: סעו בזהירות ובבטחה, הימנעו מתאונות ועברות בכביש ככל שאתם יכולים וכך תוכלו להשפיע ולו במעט על עלות ביטוח החובה שתשלמו.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here