כך ניתן לבדוק חברות כמו שמש את שמש בע
קרדיט תמונה: FREEPIK

כבעלי חברה אנחנו רוצים את הטוב ביותר עבור העסק שלנו, בייחוד אם הקמנו אותו מאפס והבטנו בגאווה איך הוא צומח אט אט. על מנת לפתח את העסק, עלינו להסתמך לא אחת על גורמים חיצוניים כמו לקוחות או אפילו שותפים. גורמים אלה עוזרים לנו לפתח את העסק במידה והכול עובד טוב ויפה, אבל מה קורה אם קיים חשד להונאה מהצד השני? ומה אם ללקוח אין באמת איך לשלם לנו והוא עלול להכניס אותנו לבור כלכלי רציני בגלל עסקה כושלת? מסיבות אלה ואחרות חשוב לבדוק היטב עם מי יש לנו עסק לפני שחותמים על עסקה זו או אחרת. 

קבלת מידע מלא על חברות – יש דבר כזה

לא צריך להיות האקרים מיומנים או מנהלים בכירים כדי לקבל מידע מקיף על חברות. בזכות השירות האמין והמקצועי של חברת DataCheck ניתן לקבל דוחות מקיפים על כל חברה. כך, אם ניקח את הדוגמה של שמש את שמש בע"מ, ניתן לראות שסטטוס החברה הוא "מחוקה" ושמדובר בחברה פרטית ולא ממשלתית. כמו כן, אם מקליקים על הקישור המוביל לדו"ח החברה, ניתן לראות פרטים נוספים כמו מניות, סך כל הון רשום ערכי המנייה הקיימים ומידע חיוני נוסף. 

אילו דוחות ניתן לקבל?

בחברת DataCheck קיימים דוחות מגוונים, בהתאם לדרישותיו של הלקוח. אם רוצים לבדוק את טיבה של החברה שרוצים לעשות איתה התקשרות, ניתן להתחיל בדוח בדיקת רקע. מדובר למעשה בדוח שאפשר להוציא באופן חוקי על כל אדם בישראל. לפי דו"ח זה ניתן לקבל מידע בסיסי על קיומם של תיקים בהוצאה לפועל, פשיטות רגל ונתונים אחרים במידה והם קיימים. דוח נוסף שניתן להפיק הוא דוח מידע עסקי, הכולל מידע על פירוק חברה, חשבונות מוגבלים, חדלות פירעון, מידע משפטי ומדדי סיכון. הדוח מאפשר לכם לקבוע אם כדאי לבצע התקשרות עם הלקוח או החברה או לא. דוח נוסף שכדאי להכיר הוא דוח דיו-דילג'נס שמספק מידע על החברה עצמה, על בעלי החברה וגם על הדירקטורים שלה. באמצעות הדוח ניתן לברר מידע לא רק על פשיטות רגל או חדלות פירעון, אלא גם לקבל דוח מלא על מנהלי החברה והאנשים המחזיקים בה מניות. 

וישנו גם שירות מיוחד הניתן על ידי החברה והוא "דגלים אדומים". במסגרת שירות זה ניתן לקבל עדכונים בזמן אמת, במקרה שבו חלה הרעה בסטטוס של החברה הנבדקת. כך, בהמשך לדוגמה של שמש את שמש בע"מ, ניתן לקבל כל מידע רלוונטי על החברה. 

האם באמת כדאי להשקיע ולברר פרטים על החברה?

בעלי עסקים לא מעטים שואלים את עצמם האם באמת כדאי להשקיע זמן ומאמץ במטרה לבחון פרטים על החברה? האם לא די בנתונים שהחברה מציגה? ובכן, לא אחת קורה שחברות שמציגות את עצמן אמינות, מתגלות בסופו של דבר כבלתי אמינות בעליל. כך שלפני שמבצעים עסקה גדולה שעלולה להשפיע על עתיד העסק, חשוב לכל הפחות לבצע את הבדיקה הבסיסית, ובמידת הצורך להמשיך ולבדוק עד שיתבררו כל הפרטים. 

גם אם מדובר בחברה שמנסה ללחוץ עליכם לסגור עסקה לפני שהיא תעבור לחברה אחרת, ובייחוד אם היא מציעה לכם עסקה בלתי הגיונית, כדאי בהחלט לבדוק אותה לעומק. זאת משום שלא אחת קורה שחברה שמנסה להיפטר מהחובות שלה, ממהרת לסגור עסקה עם חברה מבוססת כדי שזו תשלם את חובותיה. אם אתם כעסק אינכם רוצים ליפול לתוך בור כלכלי שאולי לא תוכלו לצאת ממנו, חשוב לבדוק את כל הדוחות ולהקדים תרופה למכה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here