קרדיט Shutterstock

לחדש את ביטוח הרכב כל שנה באותו מחיר או במחיר שהולך ומתייקר – זה לא גזירת גורל. עם קצת מאמץ, תוכלו להוזיל את עלות ביטוח הרכב שלכם, ולצאת לדרך עם ביטוח רכב משתלם וזול

תוכן ממומן על ידי ישראכרט ביטוח

זה שוב הזמן הזה של השנה: הטלפון מצלצל, עם שיחה מנציג של חברת הביטוח: "ביטוח הרכב שלך עומד להסתיים. שנחדש אותו?". אתה מהסס – אולי יש הצעות טובות יותר לביטוח הרכב מאשר זו שמציעה החברה שאיתה אתה מבוטח עכשיו? אחרי שבועיים שלא בדקת, אתה מחדש את הביטוח באותו המחיר בלית ברירה, הרי אי אפשר להותיר את האוטו ללא ביטוח.

אמנם מציאת ביטוח רכב משתלם * היא פעולה שמצריכה קצת עבודה, אבל מי שרוצה לצאת מהלופ של ביטוח חוזר בכל שנה אצל אותה החברה ובמחיר שכנראה אינו הכי משתלם בשוק – חייב להתאמץ. לא יותר מדי, ומעבר לכך, כיום יש לא מעט כלים טכנולוגיים שעוזרים בהשוואה ובמיקוח. בכתבה זו נפרט כמה דרכים שבהן ניתן, בקלות יחסית, להוזיל באופן משמעותי את עלות הביטוח השנתי לרכב. 

תזמנו את חידוש הביטוח

ראשית, על מנת להימנע מהמצב שבו אתם מקבלים את הטלפון מחברת הביטוח כשתקופת הפוליסה כבר עומדת להיגמר, שימו לעצמכם תזכורת כחודש לפני תום הביטוח הנוכחי. כך יהיה לכם זמן מספיק כדי לבצע השוואות, בדיקות ומיקוח, במקום לקחת תחת לחץ החלטות שישפיעו על הכיס שלכם לטווח הארוך. 

השוו בין החברות השונות

כעת, כשזמנכם בידיכם, ערכו השוואה בין חברות הביטוח השונות והביטוחים שהן מציעות. ישנם לא מעט כלים אינטרנטיים שמאפשרים הזנת פרטים בסיסיים – דגם הרכב, גיל הנהג וכדומה – וקבלה של השוואת מחירים בסיסית בין החברות. אבל ההשוואה ממש אינה נגמרת כאן; אפשר וכדאי לפנות למספר חברות באופן אישי, ולקבל מהן הצעות מחיר. פעמים רבות, המחירים שיוצעו בטלפון או בתהליכי רכישת ביטוח רכב אונליין יהיו כבר זולות יותר ממה שמופיע במנועי ההשוואה. 

השתמשו בנקודות מיקוח

שוק הביטוח לרכב בישראל מתבסס על פרופיל הנהג והרכב הספציפיים. כך, אין מחיר אחיד לכולם, אלא מחיר שמשתנה ממקרה אחד לשני. מצב זה פותח פתח למיקוח על המחיר, במיוחד בשוק שבו כל חברות הביטוח מתחרות על לקוחות. 

לאחר שקיבלתם כמה הצעות מחיר מחברות שונות, תוכלו להשתמש במספרים הללו כדי "לתמרץ" את החברות האחרות לחתוך במחירים שהן מציעות לכם. מול החברה שמבטחת לכם את הרכב כיום, אפשר להעמיד את האפשרות שתעזבו את שירותיה, ובכך לשכנע אותה להוריד במחיר. דרך נוספת להתעניין בהוזלת הביטוח היא בדיקה של הוספת ביטוחים נוספים (בית, דירה, רכוש וכו') אצל אותה החברה, במידה וניתן.

קרדיט Shutterstock

תנו את כל המידע האפשרי

במהלך חיפוש אחר ביטוח רכב זול, מן הסתם נעשה שימוש באינטרנט כדי לבדוק מחירים ולהשוות. אבל המידע שאפשר להעביר בעת מילוי טופס אינטרנטי הוא מוגבל. בשיחה או במייל פתוח, כדאי לחלוק עם חברת הביטוח הפוטנציאלית כמה שיותר מידע עליכם כנהגים, על ההיסטוריה שלכם ועל הרכב שלכם. 

מעבר לסוג הרכב, לגילאי הנהגים ולעבר ביטוחי (והיעדר תביעות), ישנן כיום חברות ביטוח שמפתחות מוצרים שמתאימים את הפרמיה לכל נהג באופן פרטני. כך, נהגים שנוסעים מעט ברכב, או שיש להם רקורד של זהירות – יקבלו הצעת מחיר נמוכה יותר וכן הלאה ולכן חשבו לפרט כמה שיותר בבואכם לקבל הצעת מחיר מחברת הביטוח. 

פתחו את העיניים וחפשו הצעות מיוחדות והנחות

כיום, לא מעטות חברות הביטוח שיוצאות במבצעים ומציעות הטבות והנחות בזמנים מסוימים בשנה או עבור קבוצות מסוימות של צרכנים. להבא, אל תתעלמו מהפרסומת המציקה שחוזרת שוב ושוב ברדיו – והאזינו היטב, האם חברת ביטוח יוצאת במבצע לרגל סוף השנה האזרחית, ומציעה הנחה משמעותית בביטוח החובה? "תפיסה" של המבצעים הללו בזמן יכולה לחסוך לא מעט כסף. 

כך גם הנחות והטבות שמציעות חברות ביטוח לקבוצות צרכנים. בדקו האם מועדון הצרכנים שאתם חברים בו מקבל הנחות בחברה ספציפית, או שמקום העבודה שלכם, איגוד העובדים או ארגון הגמלאים מקבלים הנחות בביטוח הרכב.

תפרו את הכיסויים כך שיתאימו לכם בדיוק

כאמור, בביטוח רכב אין "מידה אחת מתאימה לכולם". בדקו בפרטים הקטנים האם הביטוח שאתם רוכשים מורכב מכיסויים שמותאמים לצורכיכם בדיוק. ישנם כיסויים שאינם רלוונטיים לנו ועדיין מגיעים כחלק מחבילה בסיסית, היפטרות מהם יכולה להוזיל את המחיר הסופי. 

באותו האופן, אם רוצים להוסיף כיסוי לנהג צעיר או חדש, אבל לא רוצים "לחטוף" את תג המחיר עבור כזה כיסוי, ניתן בחלק מהחברות להפעיל "ביטוח לנהג זמני" עבור הזמנים שבהם הבן או הבת נוהגים ברכב, ולחסוך מאות שקלים. 

ומעבר לכך, ישנם גם כיסויים שאינם עולים כסף נוסף, ושכדאי לפיכך להוסיף אותם לפוליסה. למשל, כיסוי הגנה משפטית, הכרה בטוטאל לוס כשהנזק מוערך ביותר מ-50% משווי הרכב ביום התאונה ועוד.

לסיכום: פחות הוצאה אחת

אם כך, ביטוח רכב שעולה אותו דבר או מתייקר משנה לשנה אינו גזירת גורל. כפי שראינו, ישנן כמה דרכים יעילות ופשוטות יחסית לוודא שאתם משלמים את המינימום האפשרי עבור הביטוח שלכם, מבלי להתפשר על הכיסוי. זכרו – ביטוח רכב הוא חובה, אבל זה ממש לא חובה לשפוך עליו יותר מדי כסף. 

*הנכם מועברים לטיפולה של ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע"מ, גוף מפוקח הנושא באחריות בקשר עם מוצר הביטוח הנמכר.

"ישראכרט סוכנות לביטוח (2020) בע"מ, היא סוכנות ביטוח מקבוצת ישראכרט, בעלת רישיון מאת הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון. יובהר כי האמור לעיל כולל מידע אינפורמטיבי כללי ואינו מהווה תחליף לתהליך התאמת פוליסת ביטוח לצרכים הפרטניים של מועמד לביטוח בידי בעל רישיון בתחום הביטוח. כמו כן אין לראות בו המלצה להצטרף לפוליסת ביטוח רכב מסוימת."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here