קרדיט freepik

כולנו יודעים שלאורך העשורים האחרונים הפך העולם לכפר גלובלי, בעוד חברות, תאגידים ועסקים מבצעים מסחר בינלאומי חוצה גבולות. במציאות הזו שממשיכה בכל שנה להשתדרג ולהתפתח חובה להיערך בצורה נכונה לשילוח סחורות באוויר ובים, ואת הפתרונות לכך מספקות חברות שיודעות לטפל בכל אחד משלבי השרשרת.

מענה לאתגרי שילוח בינלאומי

נכון שבימינו שילוח בינלאומי הוא אבן יסוד בהתנהלות עסקית. יחד עם זאת, אין בכך לומר שמדובר בתהליכים פשוטים וקלים לביצוע וכמובן שיש לבחון פרמטרים ושיקולים שונים ולהתגבר על מכשולים שעל הדרך. כך למשל, יש לבחון את העלות – תועלת של שילוחים על פי דחיפות הגעת הסחורה, הגודל והמשקל שלה, סוגיות של הליכי מכס ומיסוי, שינוע של מוצרים מהנמל, שחרור מהיר של מוצרים, הסכמי סחר ועוד. חברת שילוח יודעת לתת מענה לכל אחד מהשלבים. מדובר בחברה המחזיקה במתחמים ומתקנים רלוונטיים ויש לוה קשרים ענפים וסוכנים בנמלי האוויר והים של ישראל ומדינות רבות נוספות. 

חברות אלו מספקות קשת רחבה של שירותים המעניקים מענה לכל הצרכים של היצרן או היבואן. בין היתר הן מטפלות בכל הניירת הנדרשת לרישיונות ואישורים, מספקות מתקנים לאחסון תחת תנאי מכס ובאחסון חופשי, מטפלות בכל הקשור לעמילות מכס, דואגות לשינוע מוצרים בהובלות ימיות, אוויריות ויבשתיות, מנטרות באופן שלם ובזמן אמת את מצב המשלוח ואת המיקום שלו, ומספקות פתרונות יצירתיים לחיסכון בעלויות ובזמן. 

כמו כן, חברות המתמחות בתחום מספקות ללקוחות ייעוץ אודות בחירת דרך המשלוח הטובה ביותר, בין אם מדובר במשלוחים שוטפים או בצורך נקודתי. לדוגמה, כאשר מתלבטים בין משלוח ימי ואווירי צריך להביא בחשבון שככל שהפריט יותר כבד וגדול ישנה עדיפות להעברה במכולות בדרך הים על מנת לחסוך בעלויות. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את זמן השילוח שיהיה בדרך כלל בן כמה שבועות. בנוסף לכך החברות ייעצו לגבי משלוחים בקונסיגנציה החוסכים בעלויות, שבהם משתתפים באותה מכולה עם גורמים אחרים, או לגבי משלוח במכולה בלעדית של הלקוח בהתאם לכמות ולגודל של הפריטים.

לבסוף נציין שכדאי לתת לו עדיפות לחברות שהינן "גורם כלכלי מאושר" על ידי מנהל המכס, דבר המאפשר מהירות תעבורה גדולה יותר וכמו "מסלול ירוק" שיש לו יעילות גבוהה וזמינות מול המכס. מעבר לכך כדאי לתת עדיפות לחברה המעניקה שירות יעיל המוביל להפחתת ימי אחסון מול חברת הספנות בכל מכולה, ומכאן לחיסכון משמעותי מאוד בהוצאות האחסנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here