כל מה שצריך לדעת על מחזור משכנתא
קרדיט FREEPIK

רוצים לשנות את תנאי המשכנתא? הנה הפרטים החשובים בדרך למשכנתא טובה יותר

במקרים רבים, בעלי דירה מגיעים למצב בו הם מבינים כי עליהם לשנות את תנאי המשכנתא שלהם. זה יכול לקרות ממספר סיבות, אך בעיקר במצבים בו יש אפשרות לשפר את תנאי ההלוואה, או לחילופין אם יש רצון ויכולת לשנות את ההחזר החודשי. אז אם גם אתם בשלב שבו אתם חושבים על ביצוע מחזור משכנתא, הנה כל מה שצריך לדעת בדרך למסלול המשכנתא האידיאלי עבורכם.

באופן כללי, ההמלצה היא לבצע מחזור משכנתא בשני מצבים עיקריים. ראשית, במקרה בו ישנה ירידה בריבית. הריביות השונות (ריבית המשכנתא וריבית הפריים) משתנות לעתים תכופות, מכל מיני סיבות, מה שעשוי לגרום לשינויים משמעותיים בתנאי המשכנתא החדשה. לכן, מומלץ מאוד לבדוק את גובה הריביות באופן קבוע לאחר נטילת המשכנתא. אפילו אם לקחתם אותה רק לפני מספר חודשים, במצב שבו היה שינוי גדול בריבית, יכול להיות שיהיה משתלם ביותר עבורכם לבצע מחזור משכנתא. 

מצב נוסף בו רבים מבצעים מחזור משכנתא, הוא כאשר יש צורך או רצון לשנות את סכום ההחזר החודשי. באופן טבעי, עם השנים, חלים שינויים משמעותיים בהוצאות ובהכנסות של כל משפחה, ואיתם גם שינוי ביכולת להחזיר את המשכנתא. אם ביכולתכם להגדיל את ההחזר החודשי, ולסיים עם המשכנתא מהר יותר, זה יהיה מאוד משתלם עבורכם. לחלופין, אם הסכום כבד מדי בכל חודש, בהחלט יש לשקול את הורדת סכום ההחזר החודשי, כדי להרוויח מרחב תמרון גדול יותר בטווח הקצר. מקרה נוסף, הוא אפשרות להחזיר סכום גדול באופן מיידי. אם קיבלתם מענק, או הגיע לידכם סכום משמעותי באופן מיידי, שימושו בהחזר המשכנתא באופן חד פעמי יהיה מאוד משתלם ללא ספק.

עם זאת, חשוב מאוד שתכירו גם את עמלת הפרעון המוקדם – במצב שבו אתם מחזירים את המשכנתא מהר יותר, בין אם בסילוק סכום גדול באופן חד פעמי או בהגדלת ההחזר החודשי, ייתכן שתידרשו לשלם עמלה גבוהה לבנק. מכיוון שהבנק מפסיד באופן ישיר מהחיסכון שלכם בקיצור תקופת המשכנתא, הוא רשאי לדרוש עמלת פירעון, שתפצה אותו במידה חלקית על הפסדו. לרוב מדובר בסכום לא מבוטל, אך כמעט תמיד עדיין משתלם לבצע את המחזור או הסילוק.

אז איך תדעו אם משתלם עבורכם לעשות מחזור משכנתא? השלב הראשון בתהליך, הוא להוציא דו"ח יתרות מהבנק, בו מידע על כלל מסלולי המשכנתא שלכם, הריביות וההחזר החודשי. הדו"ח ייתן לכם את המידע הראשוני, הנדרש על מנת לבדוק את הכדאיות של מחזור המשכנתא. בשלב הזה, מומלץ ביותר להתייעץ עם יעוץ משכנתא. ישנם יתרונות רבים לשכירת שירותי ייעוץ משכנתא, ואין ספק כי הם יכולים לבוא לעזר במקרה של מחזור משכנתא. היועץ יוכל לבדוק האם בכלל משתלם לבצע את המחזור, ובאיזה אופן.

בנוסף, יועץ המשכנתא יכול לבנות עבורכם תמהיל חדש, אשר יהיה מעודכן למצבכם הנוכחי ולתחזית לעתיד, מה שיחסוך לכם התעסקויות עם מחזורים נוספים עם השנים. הוא ינהל את המשא ומתן אל מול הבנקים, ולרוב ישיג לכם תוצאה טובה יותר מזו שתוכלו להשיג באופן עצמאי. כמו כן, הוא יעזור לכם להתמודד עם כל הבירוקרקטיה הכרוכה בעניין, ויוכל לייעץ לכם לאורך שנות נטילת המשכנתא המעודכנת. בכך, תוכלו להשיג שקט לשנים רבות, ולדעת כי אתם נמצאים בידיים טובות ומקצועיות. 

לפרטים נוספים פנו לבסט משכנתא

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here