קרדיט canva

הזדקנות היא תהליך הדרגתי וממושך. בהתאם לא תמיד קל להבחין באובדן יכולות חיוניות אצל אדם מבוגר, ולפעמים המחיר של הקושי הנ"ל עלול להיות גבוה. בתי אבות בראשון לציון מספקים השגחה צמודה וטיפול קבוע לכל הדיירים בהם. מצד שני, יש גם עלות למעבר לבית אבות, הן כלכלית והן נפשית, ולכן לעיתים האופציה הזו לא מנוצלת. בכתבה זו מפורטים הסימנים המעידים כי בית אבות הוא הפתרון הנכון, ורצוי בהקדם.

דיכאון

זיקנה עלולה להביא איתה בדידות, חרדה מפני המוות המתקרב, חרטה על טעויות במהלך החיים, התרחקות מקרובי משפחה עקב מגבלות בהתניידות והתמעטות של החברים. כל אלה עלולים להוביל לדיכאון – מעבר אל בית אבות ברמת השרון מייצר חוויות חדשות ובעיקר אינטראקציות חדשות, עם בני/בנות אותו גיל, ולכן עשוי להוות פתרון אפקטיבי מאוד לדיכאון.

נפילות

בגיל מבוגר היציבה פחות טובה, וישנו סיכוי הולך וגדל ליפול – ולהיפצע, לרבות פגיעות חמורות. מומלץ להקדים תרופה למכה ולחפש בתי אבות בראשון לציון שבהם ישנה השגחה צמודה ושימוש באמצעים המונעים נפילות.

ירידה במשקל

גם ירידה במשקל היא אינדיקציה לבעיה. סיבה אחת לכך היא חוסר תיאבון שנובע מדיכאון, ועוד סיבה רווחת היא הקושי ההולך וגובר להצטייד בכל המצרכים הנחוצים ולבשל. בית אבות ברמת השרון פותר באופן טבעי את הבעיה הזו – כשחשוב לזכור שמעבר לירידה במשקל, עלולים להיווצר חוסרים תזונתיים שמשפיעים לרעה על הבריאות הפיזית ועל תפקוד המוח.

הזנחה

אדם שנראה מוזנח ואף מדיף ריח לא נעים מרחיק ממנו גם אנשים שאוהבים אותו מאוד. הזנחה נובעת לרוב מאובדן עניין בחיים, וגם במקרה כזה בית אבות בראשון לציון, חולון, תל אביב, רמת השרון וכו' עשוי לספק מענה אפקטיבי – גם בזכות האינטראקציות החברתיות החדשות וגם בזכות הפעילויות השונות שמתרחשות בו מדי יום.

קשיים קוגניטיביים משמעותיים

יכולות קוגניטיביות שונות יורדות עם הגיל. כשהירידה הופכת למשמעותית, האדם עלול להתקשות לקבל החלטות ואף לסכן את עצמו. בפרט זה המצב כשמתחילה מחלת דמנציה, ובמקרים אלה חשוב לפעול באופן מידי כדי להעביר את האדם לסביבה בטוחה עבורו – בית אבות. באתר "ברטה – ייעוץ והכוונה לבתי אבות" ישנו מידע נוסף בנושאים אלה, וכדאי להיעזר בו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here