מחשב או טלוויזיה? איזה מסך הפך להיות יותר פופולרי?
קרדיט pixabay

בדבר אחד ניתן להיות בטוחים: אנו ללא ספק דור של מסכים, היכן שלא תלכו תראו אנשים עם הראש תקוע במסך. אנשים עובדים מול המסך, נפגשים מול המסך, רוכשים מול המסך, מעבירים את הזמן מול המסך, קובעים במסך, סוגרים עסקאות מול המסך וכדומה – המסך הוא הצד השני שלנו, כך שרק נותר לבחון מול איזה מסך אנו יותר בוהים, ואם נוציא את הנייד מהתמונה, נישאר עם שתי אופציות: מחשב וטלוויזיה, ועל כן ננסה להכריע איזה מסך יותר פופולארי, או לפחות להבין אחת ולתמיד מהם ההבדלים בין השניים.

עולם החדשות

אם ניקח סיטואציה טריוויאלית כגון קריאה של עיתון, מהר מאוד ניחשף לגודל השינוי שחל בשנים האחרונות. פעם אנשים היו מתחילים את היום עם העיתון ורק אז היו סוגרים פערי מידע אודות האירועים האחרונים. כיום, פחות ופחות אנשים רוכשים עיתונים, ובמיוחד באמצע השבוע הביקוש לעיתון המודפס הולך ופוחת. מדוע? כי המסך שינה את התמונה ומאפשר נגישות וחיסכון – אנשים בוחרים לקרוא חדשות באינטרנט פשוט כי הסיטואציה יותר זמינה, זולה, נגישה ואף מאפשרת בפחות זמן להיחשף לריבוי דעות וכתבות. מכאן שאם נחזור לשאלה הראשית: "מחשב או טלוויזיה"? נמצא שהמחשב מנצח, כי בכול הנוגע לחדשות, הוא יותר זמין ואינו מצריך רזולוציה מדהימה או מסך גדול.

שניים שהם אחד

חשוב להבהיר שכיום לא מעט אנשים בוחרים לרכוש מחשב במקום טלוויזיה ואף ממקמים אותו בסלון הראשי, מול הספה הנוחה ומעל גבי הכוננית המעוצבת, פשוט כי הם רוצים ליהנות מחופש שליטה ובחירה, משמע הם מבקשים להימנע מטלוויזיה כיוון שהיא גורמת להתפשר על התוכן הרצוי, ולו כי משהו כבר משודר ואט אט גורם לצלול לתוכו מבלי שבאמת נרצה. חוץ מזה, כדאי לדעת שאם תרצו לעצב את הבית לפי פנג שוואי, הרי שטלוויזיה בחדר השינה אינה מומלצת.

למעשה, לא חסרים מחשבים ייעודיים עבור צפייה בסדרות ובסרטים, לצד מסכי טלוויזיה שיודעים להסתנכרן עם מחשב ייעודי וקטן ממדים. פה נעצור לחדד מה מבדיל בין מסך מחשב לבין מסך טלוויזיה וכתשובה נמצא שמדובר בזמן התגובה שבו מעבדים את האות של התמונה, כאשר מסכי מחשב רגילים אינם מצטיינים בכך. בנוסף, האיכות הגרפית של מסך המחשב נחשבת פחותה, כך שאם מבקשים לצפות בסרט באיכות גבוהה, המסך צריך להיות של טלוויזיה ואילו הליבה יכולה להיות מחשב ייעודי.

הכוח שמאחורי התוכן

אם פעם מסכי מחשב שימשו בעיקר עבור רשתות חברתיות, אתרי חדשות ועבודה, ואילו הטלוויזיה החזיקה ביתרון יחסי ששמו סדרות וסרטים, הרי שכיום היתרון היחסי נעלם, כי גם במחשב ניתן לצפות בקלות במגוון תכנים, אך על מנת לבצע זאת יש לחזור לסעיף הקודם, משמע רצוי לרכוש מסך ומחשב ייעודי, כיוון שצפייה בסרט מתמקדת בזמן איכות. בעת צפייה אנו מבקשים לשבת בנוחות על הספה, לצפות במסך הגדול וליהנות מאיכות שמע וצפייה – פעולות שהמחשב הרגיל טרם יודע להציע, עובדה שמובילה למסקנה הבאה: בעולם המסכים וזמן הפנאי הגודל כן קובע!

למה לא לשלב?

בעידן הטכנולוגי של היום ניתן לעשות הכול ואף לקפוץ ממסך אחד לשני ופה חיבור HDMI נכנס לתמונה. חיבור HDMI מתייחס לממשק מולטימדיה באיכות מאוד גבוהה, מדובר בחיבור נפוץ שמגשר בין מגוון מכשירי מדיה ובמקרה זה בין המחשב לטלוויזיה, כך שאם לצורך הדוגמה רוצים להציג למשפחה תמונות מהטיול על המסך הגדול, או סרטון שבדיוק סיימתם לערוך על המחשב, הרי שהחיבור מאפשר לדלג בקלות בין מסך למסך, ואם החיבור חסר, פשוט משתמשים בשני חיבורים נפרדים: חיבור RCA עבור הסאונד וחיבור VGA עבור התמונה. שנעבור לשורה התחתונה? יהיה זה הימור מושכל לומר שבעוד עשור מהיום הטלוויזיה שאנו מכירים תהפוך להיות דומה כמה שיותר למחשב, כי כפי שנראה, לשם הקידמה צועדת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here