מתי מתקינים מצבה – ואיך בוחרים אותה?
קרדיט: אדם ואבן

עם פטירתו של אדם קרוב נאלצת המשפחה לקבל שורה של החלטות. זה הזמן שבו יש לדאוג לסידורי הלוויה, לארגן את ימי השבעה ולהתמודד גם עם הבירוקרטיה. בין המשימות הללו עולה עוד משימה אחת חשובה – בחירת המצבה. למעשה, זוהי הבחירה המשמעותית ביותר, שכן ההחלטה שתקבלו היום תלווה אתכם במשך שנים, בכל פעם שתרצו להגיע אל הקבר לטקס זיכרון או כדי לבקר את האדם שלא תפסיקו לאהוב לעולם. כדי לקבל ייעוץ בנושא זה, פנו אל אדם ואבן.

מתי מתקינים את המצבה?

השאלה החשובה והבסיסית ביותר היא, כמובן, שאלה של זמן. לרוב נהוג להתחיל את תהליך התכנון והעיצוב עם תום השבעה, ובוודאי שאין כל סיבה להתחיל במהלך ימי האבל. זאת משום שלרוב, גילוי המצבה מתבצע במלאת 30 יום לפטירת המנוח. בניית מצבות אפשרית בתוך זמן קצר יחסית, כך שאין לכם סיבה למהר, אבל בכל זאת מומלץ לקבל החלטות בסמוך לשבעה כדי לאפשר עבודה נכונה ומדויקת, וכמובן התקנה מושלמת בזמן הנכון. לבחינת האפשרויות שלכם ולבחירת המצבה המועדפת עליכם תוכלו להיעזר בניסיון הרב של צוות אדם ואבן, המומחים בבניית מצבות ואנדרטאות.

איך נראית המצבה?

לאחר הקימה מהשבעה תתבקשו לבחור את העיצוב המועדף עליכם, ויש כאן כמה אלמנטים מרכזיים שמשחקים תפקיד. מצבה אבן היא לרוב האפשרות המועדפת, לצד שיש וגרניט, וחוץ מבחירת חומר הגלם תצטרכו לקבוע את צבעה של המצבה ואת צורתה. תוכלו לעצב אותה ככל מצבה קלאסית עם קווים ישרים וחלקים או לעגל את הקצוות ואף לשלב עיצובים מיוחדים בהתאם לאופיו ולהעדפותיו האישיות של המנוח. למשל, אם מדובר היה בחובב קולנוע, ספרות או ספורט, תוכלו להנציח את האהבה הגדולה שלו על גבי מצבת הזיכרון.

תכנון קדימה: חידוש ותחזוקה

מצבות אבן ושיש ניצבות באופן קבוע באוויר הפתוח. משום כך הן חשופות לנזקי מזג האוויר ולכמויות גדולות של אבק ולכלוך, מה שמחייב תחזוקה שוטפת. אם לאורך השנים אתם מזהים פגיעה במראה האנדרטה, אם נדמה לכם שהיא נשחקת או אם הזמן עשה את שלו והגיע הזמן לרענן אותה מעט, תמיד תוכלו לבצע חידוש מצבות או לשפץ וללטש את האנדרטה בקלות רבה. חברת אדם ואבן תטפל בכל הקשור לחידוש המצבה כדי להחזיר אותה לקדמותה ולכבד את זכרו של האדם האהוב עליכם, בדיוק כפי שמגיע לו – וכפי שאתם רוצים. לתכנון המצבה האידאלית או לחידוש המצבה הקיימת אתם מוזמנים ליצור קשר בטלפון 0522-797554.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here