קרדיט - pixabay

תהליך גירושין הוא קשה מנשוא, אפילו יותר כשיש ילדים בתמונה. אז, מצטרף למשוואה משתנה שיכול לשנות הכל. נכון שזוגות גרושים רבים מצליחים להתמודד עם גידול הילדים בנפרד, אך זה לא מונע מסוגיות הנוגעות לכך, לצוף וליצור חיכוכים. בנוסף, בל נשכח את נושא המזונות והמשמורת המעסיקים הורים רבים, בעיקר בתקופה שבה חוסר הוודאות שולט מבחינת פרנסה ועבודה. כך, הפחתת מזונות הפכה לנושא שבשגרה, כשבמקביל לגירושין אחד הצדדים מוצא עצמו מתמודד עם קשיים כלכליים כאלו ואחרים. עורך דין רוני מיור מתמחה בין היתר בעקרונות להפחתת דמי מזונות, בכדי לסייע גם לכם ללמוד עוד על נושא בתחום, שמרגיש לעתים כאילו עושה הכל נגד ההורה שהופקדו עליו דמי המזונות.

נסיבות המאפשרות הפחתת מזונות

אם כן, האם הפחתת מזונות היא אפשרית? התשובה היא כן, ועם זאת יש לסייג ולהדגיש שכדי לעשות זאת יש להוכיח קיומן של נסיבות מיוחדות ומשמעותיות, כשטובת הילד נמצאת תמיד בראש מעיניו של בית המשפט. כעת כשנקודה זו ברורה, נפרט את הסיבות בגינן ניתן להפחית מזונות. המקרה הראשון הינו פיטורין או הפחתה בהכנסות, שכמובן ישמשו עילה להפחתת מזונות. מקרה נוסף הוא כאשר האם נישאת בשנית, והבסיס הכלכלי הופך חזק יותר. במקרה זה, בתי המשפט נעתרים בדרך כלל לבקשה להפחית מזונות. עילה נוספת להפחתת מזונות היא הרחבת זמני השהות אצל האב, במסגרתם עליו לדאוג להם לאוכל, ביגוד, פנאי ועוד. מכיוון שבית המשפט לא דוגל בכפל תשלומים על הוצאות הילדים, הרי שהפחתת מזונות היא הפתרון.

אז מה עושים?

הפחתת מזונות דורשת התערבות וליווי משפטי מגורם שמכיר היטב את המערכת, יודע להתנהל מולה ולמצוא פתרונות יעילים לכל עניין. עורך דין רוני מיור עוסק בנושאים הקשורים לדיני משפחה וגירושין, כולל הפחתת המזונות. כך, במידה ונוצר שינוי בחייכם, כזה שמשפיע על הכנסותיכם והאופן שבו אתם מטפלים בילדיכם, זה הזמן ליצור קשר ולפעול בהתאם. ככל שתקדימו לעשות זאת, כך ניתן יהיה להסדיר את הנושא על הצד הטוב ביותר ובאופן שיהיה מקובל על כל הצדדים, כשטובת הילדים כמובן בראש ובראשונה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here