סקירה על 5 נשות עסקים חזקות בישראל
http://depositphotos.com/16040295/stock-photo-charming-businesswoman.html

במשך שנים רבות, התרגלנו לשמוע על אנשי עסקים ישראלים, גברים, אשר הפכו להיות אייקונים בתרבות העסקית בישראל. שמם מוכר בכל בית, הם מופיעים תדיר לא רק במוספי הכלכלה אלא גם במדורים נוספים בתקשורת הכתובה והדיגיטלית, זוכים להרבה כבוד והערכה, הן אצל ראשי המשק וכמובן אצל הפוליטיקאים בישראל.

אך בעולם העסקים הישראלי, אנחנו יכולים למצוא לא רק גברים, אלא גם לא מעט נשים וחלקן נחשבות מאוד מצליחות, מאוד חזקות. חלקן הפכו לשם דבר במהלך השנים בזכות יכולות יוצאות דופן, אשר איפשרו להן להוביל ולנהל חברות גדולות, ולייצר תהליכים עסקיים גדולים ומיוחדים.

במאמר זה, אנחנו נבחן 5 נשות עסקים חזקות בישראל. רובן אם לא כולן מוכרות מאוד בקרב הציבור הישראלי, הן נחשבות לנשים מאוד משפיעות, לא רק מבחינה כלכלית ועסקית, אלא הרבה מעבר לכך, בין היתר בזכות העובדה שהן ידעו לנצל את כוחן ויכולותיהן בשביל לקדם תהליכים שונים לטובת החברה, לטובת הכלל ולא פעם, גם לטובת ציבור הנשים בישראל.

לפני שנציג את הנשים, חשוב להדגיש, אנחנו אמונם בוחרים להציג כאן 5 נשים עסקים חזקות, אך כפי שאנחנו יודעים, יש עוד לא מעט נשות עסקים מצליחות מאוד בישראל, ברמה הלאומית וכן ברמה המקומית, בין אם מדובר באישה שמנהלת חנות ובין אם מדובר באישה שמנהלת מסעדה מצליחה ביישוב כזה או אחר.

חמש נשות עסקים מצליחות בישראל

  • עופרה שטראוס – ספק אם יש אשת עסקים יותר מצליחה וחזקה בישראל. עופרה שטראוס, החלה את דרכה בחברה המשפחתית בתור מנהלת מכירות, לאחר מכן היא היתה מנהלת שיווק, לימים היא מונתה למנכ"ל החברה המשותפת של שטראוס ועלית, ובשנת 2001 היא מונתה ליושבת ראש הארגון. עופרה שטראוס היא בת 59 והיא מייצגת את אחד מארגוני המזון הגדולים בישראל בכל דבר ודבר. בשנת 2007 היא אף נבחרה לאחת מחמישים הנשים המשפיעות ביותר בעולם בתחום העסקים.
  • אפרת פלד – אפרת היא יו"ר ומנכ"לית חברת אריסון השקעות ומשמשת כיום כמנהלת העסקים של שרי אריסון. אפרת היא בת 45, וכבר משנת 2001 הוא פעילה בקרן המשפחתית על שם תד אריסון, שם היא התקדמה במהלך השנים לתפקידים שונים, כולל בבנק פועלים, עד שהפכה להיות מנהלת העסקים של שרי אריסון ולמי שמייצגת אותה במשאים ומתנים ובסיטואציות עסקיות שונות.
  • אלונה ברקת – אלונה הפכה להיות דמות מוכרת ובעלת השפעה, בזכות העובדה שבשנת 2007 היא רכשה את קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע. במהלך השנים היא השקיעה בקבוצה כסף רב, מה שהביא לה שלוש תארי אליפות. אך התרומה של אלונה היא הרבה מעבר לעולם הכדורגל והשפעתה היא הרבה מעבר לעולם הספורטיבי. לראייה, בשנת 2019 היא היתה מועמדת לכנסת מטעם מפלגת הימין החדש.
  • יפית גרינברג – מי שהיתה ידועה בזכות מערכת פרסום ושיווק חזקה אשר פעלה עבורה חברות שונות, הפכה במהלך השנים לאשת עסקים חזקה, אחרי שרכשה את הוצאת הספרים ורשת סטימצקי. בכך הפכה לדמות מאוד חזקה בתחום הספרים והוצאות לאור.
  • ליאורה עופר – ליאורה היא דמות מרכזית בעולם העסקים הישראלי, דרך שליטתה בחברת עופרה השקעות וכן בזכות העובדה שהיא מחזיק חלק מבנק מזרחי. היא בתו של יולי עופר אשר הוריש לה מניות בחברה, ובזכות כך, הפכה להיות בעלת השליטה באחת החברות המובילות בישראל כיום.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here