credit: canva.com

הרפואה המודרנית מחוללת פלאים, כולל במקרים שבעבר המין האנושי לא ידע כיצד להתמודד איתם. המכשור משתכלל משנה לשנה, הידע שמצטבר בעולם מתרחב ומתעדכן וגם הופך למדויק יותר, ובהתאם הרופאים יודעים לספק את המענה האופטימלי (כמעט) לכל מצב. למרות זאת, למרבה הצער קיימים גם מקרים שבהם הטיפול הרפואי גורם לנזק. כשמתרחש אירוע שעונה להגדרה של רשלנות רפואית ניתן לתבוע פיצויים מהרופא/ה, או מהגוף שבו הוא עובד (למשל קופת החולים, ביה"ח, המדינה וכיו"ב). בכתבה זו מופיע פירוט של רוב רכיבי הפיצוי האפשריים, כשבכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין נזיקין מנוסה.

נזקי גוף

רשלנות רפואית חמורה עלולה להותיר נזקי גוף משמעותיים. כך למשל אי הפניה לבדיקות חיוניות בהריון עלולה להסתיים בלידת תינוק בעל מומים, וביצוע רשלני של הליך כירורגי עלול לגרום לפגיעה באיבר קריטי, כריתה ואף שיתוק מלא. בהתאם, מהות התביעה שיגיש עו"ד רשלנות רפואית, כלומר עורך דין שתחום המומחיות שלו הוא אותם מקרים שבהם רופאים מתרשלים, היא פיצוי בגין נזקי הגוף. לשם כך תכלול התביעה חוות דעת מומחה רפואי (או מומחים רפואיים). חוות הדעת תתייחסנה לרשלנות, לנזקי הגוף שנגרמו ולצרכי הנפגע.

נזק שלא נכלל בכתב התביעה ולא נדרש בעבורו פיצוי, לא ייפסק! בית המשפט לא פוסק מיוזמתו פיצויים שלא נדרשו בכתב התביעה. במילים פשוטות: לא ביקשת (או לא תבעת) – לא קיבלת. את הנזקים, כמובן, צריך להוכיח.

הפסדי שכר בעבר ובעתיד

אחד הנזקים המהותיים בתביעות רשלנות רפואית הוא הפסדי שכר. אדם שנפגע כתוצאה מטיפול רפואי רשלני הפסיד מן הסתם לא מעט ימי עבודה בשל הנזק שנגרם לו והצורך בטיפולים רבים. בנוסף, סביר להניח שהפגיעה הפיזית פגעה גם בכושר ההשתכרות שלו, כך שהנזק הכספי כולל גם הפסדי שכר עתידיים. בפגיעות קשות, הרשלנות בד"כ גורמת לאובדן מוחלט של כושר ההשתכרות (כמו למשל במקרים של שיתוק מלא, פגיעה מוחית וכיו"ב). בתי המשפט מחשבים את אובדן השכר עד גיל הפנסיה ולאחר מכן הפסדי פנסיה (במקרה של קיצור תוחלת חיים, החישוב נערך להפסדים ב"שנים האבודות").

פיצוי עבור הוצאות כספיות שונות

עו"ד נזקי גוף בעל ניסיון ידרוש עבור לקוחותיו גם פיצוי עבור ההוצאות הכספיות והנזקים שהיו מנת חלקם בעקבות אותה רשלנות, כגון תשלומים עבור טיפולים רפואיים ופרא-רפואיים (לרבות ריפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, פיזיותרפיה נשימתית, רכיבה טיפולית על סוסים, קלינאות תקשורת, בדיקות, טיפולים, ניתוחים וכיו"ב), עבור רכישת ציוד ועזרים (כגון מיטה ומזרון נגד פצעי לחץ, כסא גלגלים, עמידון, סדים וכיו"ב), הוצאות ניידות ונסיעות, עזרת צד ג' (מטפלים ומלווים במקרים שבהם נזקי הגוף לא מאפשרים לאדם להתנהל באופן עצמאי), הוצאות לצורך התאמת הדיור או הרכב, הוצאות סביב קיום המשפט (כגון אגרת בית משפט, תשלומים למומחים, שכר עדים, שכ"ט עו"ד וכיו"ב), ועוד.

כאב וסבל

אמנם ההגדרה הפורמלית הינה תביעה בגין נזקי גוף, אבל החוק, ואיתו כמובן בתי המשפט, מכירים גם בכאב ובסבל הנפשי, וגם על כך ניתן לקבל פיצוי. בשונה מתביעות לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים שבו הפיצוי בפריט זה מוגבל, בתביעות נזיקין כולל תביעות רשלנות רפואית הפיצוי עשוי להיות מאד גבוה. על-מנת לקבל את הפיצוי ההולם חשוב לבחור נכון עורך דין נחוש ומנוסה. משרד עו"ד זלצר כבר טיפל בהצלחה במגוון רחב מאוד של תיקי רשלנות רפואית, תוך הקפדה על זמינות גבוהה ורגישות רבה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here