עובדים עם זכויות: כך תגנו על עצמכם

פוטרתם מהעבודה ללא כל התרעה מוקדמת, פגעו בתנאי ההעסקה שלכם או הפכו את מקום העבודה לסביבה מאתגרת ומעוררת מתחים? גם אם נדמה לכם שאין לכם מה לעשות, המציאות דווקא שונה לחלוטין. עם ייעוץ משפטי נכון, עם ליווי מקצועי של עורך דין מיומן ועם ניתוח מעמיק של הסיטואציה שאליה נקלעתם, בהחלט ייתכן שתוכלו לקבל פיצוי משמעותי או לשפר את תנאי ההעסקה שלכם. מוזמנים לפנות אל חיים פכטר משרד עורכי דין לשם קבלת הייעוץ והליווי המשפטי המקצועי.

חשוב להכיר: הזכויות שלכם

לפני הכול חשוב מאוד לזכור שגם לעובד הזוטר ביותר יש זכויות שהוגדרו בחוק. עורך דין זכויות עובדים יכול לעזור לכם להבין האם תנאי העבודה שלכם אכן הגיוניים, והאם יש לכם את האפשרות לשנות את המצב. למשל, מעסיקים שנמנעים מתשלום שעות נוספות או מנהלים שקובעים שעות עבודה רבות – הרבה מעבר למותר – עשויים למנוע מכם את הזכויות המגיעות לכם. בחינה מדוקדקת של החוק, של תנאי ההעסקה שלכם ושל סביבת העבודה בכלל, היא זו שתאפשר לכם לפעול בצורה חכמה וטובה. עו"ד חיים פכטר, המחזיק בניסיון רב בליווי עובדים, הוא האדם הנכון להתייעץ עמו רגע לפני שאתם יוצאים לדרך.

פיטורין שלא כחוק

לצד ההגנה על הזכויות שלכם במהלך יום העבודה, ייעוץ משפטי עשוי להיות הכרחי עם קבלת מכתב הפיטורין. חשוב לזכור כי החוק בישראל מגדיר הליך פיטורין ברור ומסודר, הכולל שימוע ומתן הזדמנות לעובד להגן על מקום העבודה שלו. אם פוטרתם ללא התרעה או בניגוד לחוק (לדוגמה במהלך ההיריון או חופשת הלידה), עורך דין דיני עבודה ברחובות הוא הגורם שאיתו כדאי להתייעץ. עם עילה מספקת תוכלו לדרוש את העסקתכם מחדש או לקבל פיצוי משמעותי שיקל עליכם במהלך החיפושים אחר עבודה חדשה.

במקום לשתוק – מתחילים לפעול

הכלל החשוב ביותר הוא להישאר תמיד עם עיניים פקוחות. עובדים רבים נוהגים לחשוב שהמעסיק הוא זה שקובע את כל הכללים, משעות העבודה ועד השכר, דרך התנאים הסוציאליים והליכי הפיטורין. בפועל גם המעסיק כפוף לחוקים ברורים המגדירים את חובת ההפרשה לפנסיה, את מספר ימי החופשה המינימלי ואת שעות העבודה המקסימליות. אם אתם לא לגמרי בטוחים האם מקום העבודה שלכם מעניק לכם את כל הזכויות המגיעות לכם, זה הזמן לבחור משרד עורכי דין בראשון לציון ולעמוד על שלכם. אתם מוזמנים לפנות לעו"ד חיים פכטר לקבלת ייעוץ משפטי על פי הצרכים הייחודיים שלכם, וליצור קשר כבר עכשיו בטלפון 074-636-6072.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here