עוברים לגור בארה״ב? המאמר הבא הוא בשבילכם
קרדיט FREEPIK

לישראלים רבים יש את הרצון הגדול להגשים את החלום האמריקאי, ולעבור לארה"ב. ארה"ב נחשבה מאז ומתמיד לארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ולמקום בו אפשר לעשות הכל, להשיג הכל ולהגשים את כל החלומות, ללמוד במוסדות הלימוד הטובים ביותר, ליהנות מאיכות חיים גבוהה ולזכות לקריירה ענפה, ולכן זה לא מפתיע שמדובר על חלום של ישראלים רבים. 

אבל כמו כל שינוי קיצוני בחיים, למעבר הזה יש גם כמה אתגרים. בין אם אתם עוברים לגור בארה"ב מטעם רילוקיישן, בין אם אתם מעוניינים בהקמת חברה בארה"ב ובין אם אתם רוצים ללמוד באמריקה – המאמר הבא ייתן לכם כמה טיפים נהדרים לקראת המעבר!

מצאו את הקהילה סביבכם

בארה"ב יש הרבה מאוד ישראלים, כמעט בכל מדינה ובערים רבות. לכן, לפני שאתם עוברים, כדאי לכם למצוא מראש את הקהילה – למשל, כדאי לכן לחפש קבוצת פייסבוק ייעודית. הישראלים – וגם היהודים – ישמחו לעזור לכם בכל שאלה ולהפוך את המעבר להרבה יותר קל. כך תוכלו להתייעץ איתם בנושאים שונים כמו מגורים, מוסדות לימוד לילדים, ביטוחים, עבודה וכל מה שחשוב לכם לקראת המעבר. 

מציאת מקום מגורים

אחד החלקים הכי חשובים במעבר לחו"ל הוא מציאת מקום מגורים. כשאתם מחפשים מקום מגורים מרחוק, כדאי להסתכל על כל הפרטים הטכניים החשובים – כמו איכות האיזור, קירבה למוסדות הלימודים (במידה ויש לכם ילדים), קרבה לכבישים ראשיים ולעבודה שלכם וכדומה. ניתן להיעזר במתווכים.

הקמת חברה בארה"ב

ישראלים רבים רוצים לעשות שימוש במוח הישראלי והיהודי היצירתי והמתוחכם, ומעוניינים בהקמת חברה בארה"ב. הליך הקמת חברה בארה"ב הוא תלוי מדינה – ארה"ב מחולקת ל-50 מדינות, ולכל סטייט יש את החוקים וההגדרות שלו. לכן, לפני שאתם מהגרים, כדאי לבדוק באיזו מדינה תשיגו את הזכויות הטובות ביותר, וכיצד ניתן לבצע הקמת חברה בארה"ב גם אם אינכם אזרחים עם גרין קארד. לפני שאתם מקימים חברה, כדאי מאוד להתייעץ עם עורכי דין מביני עניין ובעלי ניסיון בהקמת חברות בארה"ב, פתיחה של חשבונות בנק עסקיים וליווי משפטי וחשבונאי של תהליך ההקמה כולו. 

ביטוח רפואי בארה"ב

ארה"ב היא מדינה קצת מאתגרת בכל מה שקשור לביטוח רפואי, וביטוח רפואי באופן פרטי נחשב ליקר מאוד. כל עוד אתם לא מקבלים ביטוח רפואי מטעם העבודה שלכם, כדאי לכם לבדוק רכישה של פוליסת ביטוח רפואי בישראל, שתותאם גם לארה"ב או פוליסה המתמחה בביטוח לרילוקיישן. שימו לב לכל התנאים והאותיות הקטנות בכל פוליסה שאתם רוכשים, כי זה עלול לעלות לכם ביוקר.

ויזה

ויזה היא חלק חשוב מאוד מהמעבר שלכם לארה"ב, בהנחה שאינכם מחזיקים בגרין קארד. עליכם לוודא שאתם מוציאים את האשרה המתאימה לכם – בין אם אשרה להקמת עסק, ללימודים, לרילוקיישן מטעם עבודה וכדומה, וכן לדאוג לויזות מתאימות גם למשפחה שלכם. שימו לב שזה תהליך שיכול לקחת זמן, אז התכוננו אליו מראש!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here