קרדיט pixabay

אחד הדברים שמעלים מאד את איכות החיים שלנו הוא עיצוב איכותי של בית או דירת המגורים שלנו. כשקונים בית, הרוכשים לרוב משקיעים לא מעט כסף גם בעיצוב וביצירת המראה והאווירה הרצויים. עם זאת, עיצוב דירה שכורה הוא דבר אחר לחלוטין. מצד אחד, בהחלט רוצים להעלות את איכות החיים. מצד שני, אין טעם להשקיע בצורה מופרזת בדירה שכורה, שלא ממש יודעים מתי עוזבים אותה. הפתרון – עיצוב דירה שכורה בתקציב נמוך ככל האפשר. בשורות הבאות נביא 4 טיפים שיסייעו לכם לעצב את הדירה, וגם ישאירו לכם עודף.

טיפ ראשון – הצבע כחלק מהעיצוב

גם כשנכנסים לדירה שכורה, אחד הדברים שכדאי לעשות הוא לצבוע את הקירות. הצבע מחדש את המראה, וגם מעלים בעיות כאלה ואחרות של לכלוך, בקטריות ומראה לא נעים.  צביעת הדירה גם חושפת לעיתים קרובות בעת ההכנות פגמים כאלה ואחרים, שאותם צריך בעל הדירה לתקן. אבל לא כולם יודעים שלצביעת הדירה יש גם אפקט מעשי מאד – ניתן להתאים את הצבע לעיצוב הדרוש. מי שמעוניין לייצר מראה מואר, יצבע את הקירות בבית קרוב לוודאי בצבעים בהירים – לבן, צהוב או אפילו ירוק. צבעים כהים יותר משפיעים על העיצוב העתידי ויכולים לשנות אותו. כמובן, הצבע מסייע גם בעיצוב נפרד של כל אחד מהחללים בדירה.

טיפ שני – להתאים את התאורה

העידן המודרני מביא איתו מגוון רחב של פתרונות שלא היו זמינים עד לפני כעשור. אחד הפתרונות הוא תאורת לד – תאורה שיכולה לסייע בייצור של כל אווירה, במחירים זולים יחסית ובתוצאות נפלאות. לא עוד מנורה חפה מנברשת, ולא צריך יותר נברשת יקרה ודי מיותרת. אפשר לפזר ברחבי הבית, או לכל היותר באזורים העיקריים, תאורה איכותית וזולה יחסית.

טיפ שלישי – עיצוב החלל הפנימי

יצירת אווירה מתאימה בבית הוא, בין השאר, פונקציה של הריהוט ושל התכולה. מי שרוצה עיצוב מיוחד, יכול להניח באמצע החלל בבית שטיח גדול וכבד. אפשר לקנות שטיחים כאלה במחירים נוחים בכל מיני חנויות. אפשר גם לעבור בשוק הכרמל או בשוק הפשפשים של יפו, ולקנות שטיחים במחירים מצחיקים. לפעמים, דווקא שטיח של כמה מאות שקלים, יכול להיות שובר השוויון בעיצוב הבית.

טיפ רביעי – שמיכות, כיסויים ומגבות

לפעמים, העיצוב בבית או בדירת המגורים הוא פונקציה של הפריטים המונחים בו כלאחר יד. אחד הפריטים היותר משמעותיים בעיצוב הם השמיכות והכיסויים של הספות, הכורסאות והמיטות. מי שיודע לעשות באלה שימש נכון, יכול לייצר אווירה כראות עיניו, במהירות וביעילות.

למעשה, כל מה שצריך כדי לייצר בבית את האווירה הנחוצה לכם הוא קצת דמיון והרבה מאד יצירתיות. אי אפשר לומר שהעיצוב יושג ללא השקעה כספית. עם זאת, בהשקעה מינורית אפשר לייצר בית או דירה מעוצבים היטב, שיתאימו בדיוק למראה ולאווירה הרצויים לדיירים. בדקו באתר גבעת אלונים איך נראית דירה מעוצבת שלא צריך לשנות בה דבר!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here