על שעון נוכחות ביומטרי
קרדיט FREEPIK

מעקב וניהול של נוכחות עובדים הינו מרכיב מהותי בהתנהלות חברות וארגונים, הן מבחינת שליטה על מועדי כניסה ויציאה של עובדים, הן מבחינת בקרת כניסה והן כאמצעי לחישוב שכר. למטרה זו מוצעים בשוק שעוני נוכחות מתקדמים ואמינים, ביניהם בולט שעון נוכחות ביומטרי. אם אתם מבקשים לדעת על שעונים ביומטריים, כיצד הם עובדים ומהם יתרונותיהם, כדאי שתמשיכו לקרוא את המאמר.

מהו שעון נוכחות ביומטרי

ביומטריה הינה ענף מדעי הממוקד בפיתוח ויישום של טכניקות סטטיסטיות וכמותיות עבור פתרון בעיות ביולוגיות שונות. תחת כותרת זו פותחו בעשור האחרון מכשירים שונים לרבות מערכות זיהוי ביומטריות הכוללות גם שעוני נוכחות.

שעון נוכחות ביומטרי מבוסס על טכנולוגיה חדישה של סריקה, המספק כלי מהיר, זמין, מדויק ואמין לזיהוי העובד באמצעות זיהוי של טביעות אצבע או על ידי זיהוי תוויי פנים. כמו כן ניתן לשלב שעוני נוכחות אלו עם תגי קרבה או עם קודן. מדובר בטכנולוגיה אמינה המסוגלת לזהות גם מקרים בעייתיים כדוגמת אצבע שומנית, מחוספסת, יבשה, סדוקה וכדומה.

יכולת זו לזיהוי אישי נשענת על  המבנה הייחודי של כל טביעת אצבע או תווי פנים של כל אדם. הסורק שבשעון מזהה את העובד בהתאם למידע מוקדם שקיים בזיכרון שלו, עם תמונה  מקודדת של תווי פנים או טביעת אצבע ממנה נשמרו נקודות עיקריות בדמות קוד בינארי שנעזר באלגוריתם לשם פעולת זיהוי אברי הגוף, אותן המכשיר בוחן.

היתרונות של שעון ביומטרי 

בחירה בשעון נוכחות ביומטרי מעניקה לארגון כלי אמין לזיהוי עובדים, שלא ניתן להעתיק או לזייף אותו כמו במקרה של כרטיסי עובדים שאותם ניתן לתת לעובד אחר שיעביר. כמו כן השעון  פוטר את העובדים מהצורך להסתובב עם כרטיס נוכחות מגנטי או לזכור קוד אישי, אשר במקרה של אובדן או קלקול כרטיס או שכחה של קוד צריך למצוא פתרונות חלופיים. בנוסף, שעוני נוכחות ביומטריים ניתן לשלב במערכות בקרות כניסה וכך לנטר ולמנוע כניסה של גורמים לא רצויים או לא מאושרים.

מעבר לכך מדובר בשעוני נוכחות חכמים, ידידותיים למפעיל ולמשתמש, המסופקים בהתאמה אישית לצורכי החברה, שניתן לחברם למערכות שונות בארגון, למשל עבור חישוב שכר או מעקב שוטף אחר נוכחות של עובדים. כמו כן ניתן למצוא בשוק שעונים ביומטריים הכוללים אפשרות לשידור בווי פיי, צגי מגע, חיווי קולי או חזותי ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here