פיתוח עסקי – איך זה יכול לעזור לעסק שלכם

הרבה מאוד בעלי עסקים, קטנים, בינוניים ואפילו גדולים, מוצאים את עצמם לא פעם בצומת דרכים. האם להישאר כפי שהם, קטנים, בינוניים או גדולים, או שמא לנסות ולהתרחב, לנסות ולהשתלב בתחומים חדשים, לנסות ולהיכנס לשווקים חדשים, להגדיל את מספר העובדים, מספר המכונות והציוד, הכל במטרה אחת, להרחיב את כמות הלקוחות בסופו של דבר. 

הרעיון של פיתוח עסקי הוא למעשה להרחיב את העסק למקומות שונים, חדשים. כמובן שזה מחייב חשיבה אחרת, זה מחייב תכנון מקדים, זה דורש תוכנית פעולה שמגובה גם בתקציב רלוונטי וגם בלוח זמנים סביר ומתקבל על הדעת. 

הרבה חברה שוכרות אנשי מקצוע שמתמחים ברעיון של פיתוח עסקי, בין היתר בשביל להצליח ולהשתלב בשווקים ובתחומים חדשים. שכן, אם הן ינסו לעשות זאת לבד, גם אם הן מכירות את התחום או את השוק, עדיין הן לא בהכרח ידעו כיצד להשתלב, כיצד להיכנס אליהם בצורה נכונה, מבלי שזה יעלה יותר כסף ממה שהן תכננו מלכתחילה, ומבלי שהן יבזבזו זמן הכרחי. 

תוכנית של פיתוח עסקי, כפי שנוכל לראות מיד, מבוצעת על פי כללים מאוד ברורים, על פי תוכנית עבודה מאוד מסודרת. אם לא נוקטים בתוכנית כזו, אזי שאפשר ונמצא את עצמו בתוך התנהלות שלא תוביל אותנו לפיתוח והתרחבות אלא להיפך. יש לא מעט סיפורים על חברות ואנשי עסקים, שרצו להתרחב, מתוך אמונה שהם יכולים לעשות את זה, אך מאחר והם לא עשו זאת בצורה נכונה מסודרת, אז או שהם גדלו יותר מדי ונפלו או שהם פשוט לא הצליחו להתרחב ובזבזו פוטנציאל עצום. 

לפני שנציג את הנקודות החשובות לגבי פיתוח של העסק לשווקים ותחומים חדשים, צריך לומר, התהליך חייב להתבצע לא רק באופן מסודר ומאורגן, אלא גם באופן כזה שיהיה פיקוח ובקרה, וכל הזמן יש למדוד את התהליך על פי יעדים, על פי נתונים אמיתיים, בשביל לוודא שאכן הוא מתבצע כמו שצריך. 

מה הם הכללים לפיתוח עסקי נכון

ראשית, יש ללמוד את התחום, את השוק. לפני שנכנסים למשהו, חייבים להכיר אותו וללמוד אותו היטב. בין היתר, צריך להבין עד כמה זה מתאים לסוג ואופי העסק. 

שנית, יש לדעת מה היתרונות של העסק ומה החסרונות. איך אפשר לנצל את היתרונות וכיצד אפשר להתגבר על החסרונות או לשפר אותן. 

שלישית, יש לחשוב כל הזמן איך אפשר להרחיב את קהל הלקוחות, איך אפשר לייצר לקוחות אסטרטגיים, כאלה שיזניקו את העסק קדימה ויהיה משתלם לעבוד איתם, להשקיע בהם. 

ארבע, חשוב לדעת לייצר תהליך, לייצר דרך, ולא לעבוד בזבנג וגמרנו. מן הסתם, זה אומר שהתוכנית צריכה להתבסס על שלבים ולעבור משלב לשלב. 

חמש, כאמור, התהליך חייב להיות מלווה בפיקוח בוקרה, הוא חייב לכלול רעיונות יצירתיים ומקוריים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here