קידום אתרים בגוגל: מה ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן?
מקור canva

העסק גדל, ואיתו הצורך לעלות שלב ולהשקיע בקידום העסק כדי לייצר חשיפה ולהגדיל את המכירות. אז החלטתם ללכת על קידום בגוגל, אבל מה עדיף? קידום אורגני או ממומן? המומחים של   B-Digitali  עושים לכם סדר בדברים. 

הדילמה בין קידום אורגני לממומן מוכרת בהחלט, מצד אחד קידום ממומן דורש תקציב גדול, אך החשיפה היא מידית, ומצד שני קידום אורגני נהדר לטווח הרחוק. בכל מקרה, בשתי האופציות אפשר לקחת את העסק קדימה ולייצר לידים איכותיים, הרי קידום בגוגל נחשב לאחד מאפיקי הפרסום האיכותיים ביותר, רק אם נעשה אותו נכון. 

נתחיל עם קידום ממומן 

קידום ממומן נקרא  PPC, כלומר קידום פר קליק. באפיק פרסום זה נוכל להשקיע תקציב מסוים שנרצה ולבחור את מילות המפתח אותן נרצה לקדם לראש תוצאות החיפוש. את הקלקות נרכוש דרך Google Ads, שם נוכל גם לבצע אופטימיזציה (מחקר מילות מפתח) ולהקים קמפיינים ממוקדים. הקידום הממומן יראה כמודעה כאשר גולש יחפש את השירות שלכם בגוגל, וכאשר הוא יכנס ללינק שלכם, ירד תשלום מהתקציב. לדוגמה, אם השקענו כסף בביטוי "עורך דין פלילי", האתר יופיע בראש תוצאות החיפוש וגולש יכנס לאתר/לדף נחיתה ויוכל ליצור קשר.

היתרונות של קידום ממומן

  • הגעה מהירה לראש תוצאות החיפוש ביחס לקידום אורגני.
  • חשיפה לגולשים "חמים" שזה עתה חיפשו שירות.
  • יחס המרה גבוה מאוד ביחס לכל אלטרנטיבה אחרת.
  • אפשרות לרכוש ביטויים עם פחות חיפושים במחירים נמוכים.
  • אפשרות למדוד ולנתח את יעילות הפרסום. 
  • התשלום נוח וברור מראש (פר חשיפה א פר קליק).
  • אפשרות להשקיע תקציב מסוים, גם נמוך מאוד.
  • אפשרות ליצירת רימרקטינג (פרסום רודף).

החסרונות

  • מחירי הקליקים לעיתים גבוהים (תלוי בפופולריות של הביטויים).
  • כאשר התקציב מסתיים האתר אינו מופיע בראש התוצאות.
  • התעסקות בניתוח יעילות הקמפיין ושיפור הנתונים בהתאם.

קידום אורגני 

קידום אורגני נקרא גם SEO, כלומר קידום טבעי במנועי החיפוש של גוגל. באופציה זו האתר שלכם ימוקם לאחר התוצאות הממומנות, אך העבודה חייבת להיות אינטנסיבית על מנת שתגיעו למיקומים הראשונים. האתר כמובן יישאר בדף הראשון, אחרת הקידום אינו שווה, כיוון שכ- 90% מהגולשים יסתפקו בתוצאות הנמצאות בעמוד הראשון ולא ימשיכו לעמוד השני והשלישי. 

קידום אורגני מתבסס על קידום טבעי הכולל בין היתר שילוב תוכן איכותי, קישורים פנימיים וחיצוניים, בניית עץ אתר ותחזוקה תמידית של האתר. אומנם קשה מאוד להגיע לעמוד הראשון ולוקח לעיתים זמן מה מכיוון שקיימת תחרות גדולה, אך כשהאתר יגיע לראש התוצאות, הוא יישאר שם לאורך זמן עם תחזוקה נכונה ועקבית. 

היתרונות 

  • השקעה טובה לטווח ארוך, כיוון שהאתר נשאר בדף הראשון לאורך זמן.
  • תשלום חודשי קבוע למקדם אתרים, מבלי להסתמך על תקציב שיכול להסתיים.
  • חשיפה  ללקוחות "חמים" שזה עתה חיפשו שירות מסוים. 
  • אפשרות לקדם מגוון רב של ביטויים ללא הגבלה. 
  • אפשרות לקדם שאלות על די ניהול בלוג מקצועי.

חסרונות

  • החשיפה אינה מידית ולעיתים לוקח כמה חודשים עד שהאתר מגיע לראש התוצאות.
  • תשלום חודשי למקדם אתרים שיבצע פעולות קידום ותחזוקה.
  • הצורך בכתיבת מאמרים איכותיים לקידום האתר.

אז מה עדיף, קידום ממומן או אורגני?

זה תלוי… בגדול שתי האופציות טובות, אם כי פעמים רבות כדאי לשלב בין השניים, כלומר להתחיל בקידום ממומן על מנת לראות תוצאות מידיות, ובמקביל אפשר להתחיל בקידום אורגני. כמובן שאם תרצו לקבל תוצאות מידיות מבלי להשקיע לטווח הארוך, קידום ממומן הוא פתרון מצוין, אך אם יש לכם סבלנות ותרצו לחסוך לאורך זמן, עדיף להתחיל בקידום אורגני היעיל יותר לטווח הארוך. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here