קרדיט - Canva

כאשר פותחים עסק הקשור למזון, ישנם מספר תקנים ונהלים משפטיים ומנהליים שצריך לעבור ולעמוד בהם במהלך הקמת העסק. כדי להפוך לעסק מורשה בתחום המזון, יש לנווט בנתיב בירוקרטי מפותל הכולל פתיחת תיקים, הגשת תיעוד, מעקב, בקרת איכות ושמירה קפדנית על הניקיון. ללא רישיון עסק מזון תקני לא תוכלו להפעיל את העסק באופן חוקי. כדי לעמוד בכל הדרישות לקבלת הרישיון יש לעבור הערכה מקצועית של מומחים בתחום המזון, שיכולים לסייע לכם עם תוכנית פיתוח העסק, ניירת מול המשרדים הממשלתיים וכמובן ללמד אתכם ואת עובדים שכלם כיצד לשמור על בטיחות מזון.

איזה סוג של בית עסק צריך רישיון עסק מזון?

  • חוק רישוי מזון לעסקים קובע כי כל עסק העוסק בהכנה או הגשה של מזון לצריכה בשטח או מחוצה לו חייב לקבל רישיון עסק מזון. יש היררכיית רישוי מסויימת למסעדות שיש לעקוב אחריה כדי לפתוח מסעדה. מפעלים העוסקים בעיקר בהכנה או משלוח של מזון, עם או בלי תוספת של משקאות אלכוהוליים.
  • בתי קפה וקפיטריות.
  • קייטרינג- אוכל מוכן לאכילה שהוכן הרחק מהמטבח.

צריך רישיון עסק כדי להפעיל דוכן?

אנשים רבים רוצים לדעת האם הם צריכים רישיון עסק כדי לפתוח דוכן מזון. חוק רישוי עסקי מזון מסווג דוכני מזון כספקים ומחייב לקבל רישיון עסק מזון בדיוק כמו כל חברה אחרת הפועלת בענף שירותי המזון. כיום משרד הבריאות הוא הגוף הרגולטורי הבלעדי העומד בין בעל דוכני מזון לעתיד לבין רישיון עסק.

האם מסעדה ביתית צריכה רישיון להפעלתה?

כל עסק שפועל מביתו של מישהו צריך לקבל רישיון עסק מהבית. מכיוון שבדרך כלל בית פרטי אינו יכול לעמוד בדרישות הכללים, קבלת רישיון עסק ביתי לבעיות הקשורות למזון עשויה להיות מאתגרת יותר. עבודה מהבית מבלי לקבל תחילה רישיון אינה חוקית. קבלת רישיון עסק למזון ביתי מחייבת פנייה למשרד הבריאות ואת עזרתם המנוסה של חברת מ.ר איכות ובטיחות מזון.

מטרת החוק היא שמירה על בריאות הציבור והסביבה הטבעית. החוק יכול להציב מגבלות על יכולתם של עסקים לעמוד בתקנים על מנת להגן על הציבור מפני פגיעה. חברה מסתכנת בסגירת העסק אם יימצא שהיא פועלת באופן לא חוקי. לקבלת סיוע מקצועי לקבלת רישיון עסק מזון צרו קשר עם מ.ר איכות ובטיחות מזון.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here