קרדיט תמונה FREEPIK

שבר בשורש כף היד הוא מצב שבו עצמות שורש כף היד נשברות והרקמה הרכה נקרעת. זה יכול להיגרם בגלל כל סוג של טראומה. פרקי כף היד השבורים הם מצב חירום ודורשים טיפול רפואי מיידי. במקרים מסוימים, נדרש ניתוח לקיבוע שורש כף היד כך שיוכל להחלים כראוי. הטיפול הנפוץ ביותר לשבר בפרקי כף היד כולל השבתת פרק כף היד בגבס עד להחלמה מעצמה.

ממה נגרם שבר בכף היד?

שבר בשורש כף היד הוא שבר בשורש כף היד שיכול להיגרם מנפילה או סיבוב היד. סוג זה של פציעה נפוץ בילדים ולעיתים קרובות קורה ללא כל אזהרה. בנוסף, שבר בשורש כף היד היא פציעה שכיחה שיכולה להיגרם מספורט או תאונות אחרות. הוא מאופיין בהפרדה של העצמות באמה. פציעה זו עלולה לגרום לכאב ולנכות וכן למספר בעיות אחרות. שבר בכף היד יכול להתרחש גם עקב שימוש חוזר ביד ובשורש כף היד. סוג זה של פציעה מתרחש בדרך כלל, אצל אנשים שעובדים על מחשבים במשך פרקי זמן ארוכים, כשהידיים שלהם ממוקמות על מקלדות ועכברים.

טיפול בשבר בכף היד

שברים בשורש כף היד מטופלים בדרך כלל בניתוח ומצריכים אימובילזציה בגבס למשך שישה שבועות ולאחר מכן שישה שבועות נוספים של שיקום. שורש כף היד שבור עלול להוביל לסיבוכים כגון נזק עצבי, נזק לשרירים ודלקת פרקים בשלב מאוחר יותר בחיים. אז חשוב לא רק לרפא את פרק כף היד שלך אלא גם למנוע בעיות ארוכות טווח להתרחש. על מנת למנוע סיבוכים נוספים ולהחלים מפציעה זו, חשוב לטפל בה נכון מלכתחילה ולפנות מומחה כף יד. ישנן דרכים רבות לטפל בפציעה זו בהתאם לחומרתה, אך דבר אחד בטוח – טיפול בשורש כף היד השבור שלך תוודא שלא תצטרך להתמודד איתה עם בעיות נוספות בהמשך.

סיבוכים כתוצאה משבר בכף היד

הסיבוכים המיידיים ששורש כף היד עלול לגרום הם רבים ומגוונים. הכאב, הנפיחות וחוסר היכולת להשתמש ביד שלך הם רק חלק מהבעיות שעלולות להתעורר. סיבוך נוסף הוא: שיחלפו לפחות שישה שבועות עד שהעצמות יחלימו מספיק, כדי שתוכל להשתמש שוב בידיים ולחדש את הפעילות היומיומית שלך. אבל הסיבוכים האלה לא חייבים להוות מכשול אם אתה יודע איך לטפל בהם.

מאמר נכתב בשיתוף חברה לקידום אתרים לרופאים

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here