שומרים על סביבת עבודה בטוחה – בעזרת יועץ מוסמך

בשנה האחרונה אנו נחשפים למספר עצום של מקרי תאונות עבודה אשר מתרחשים במקומות עבודה שונים ומסכנים את חיי העובדים בצורה משמעותית. בדיוק מסיבה זו, מנהלים רבים רוצים לקחת אחריות על תהליכי העבודה המתרחשים במפעלים ובסביבות העבודה השונות והם עושים זאת בעזרת יועץ בטיחות מוסמך כמו אשר אביזמר מחברת בטיחות לעד.

מה תפקידו של יועץ בטיחות בעבודה?

יועץ בטיחות הוא אדם בעל הכשרה מקצועית בתחום ניהול וייעול תהליכי עבודה, אשר מלווה מפעלים, מוסדות ואתרי בנייה בתהליכי שיפור רמות בטיחות. היועץ, מקבל תמונה מלאה על התנהלות כלל דרגי העובדים במקום. בשלבים מתקדמים יותר ניתן ליצור תוכנית עבודה ולהקנות הרגלי עבודה בריאים יותר לכל העובדים.

איך ניתן לשפר את הבטיחות במקום העבודה?

אם החלטתם כי הגיע העת לתת את הדעת על התפקוד המקצועי של החברה שלכם בתחום בטיחות בעבודה, ישנן כמה דרכים בהן אתם יכולים לפעול. ראשית, רצוי להתייחס לסביבת העבודה ולוודא כי היא אינה מסכנת חיים. כמו כן יהיה עליכם ליצור הגדרות ברורות בכל הנוגע לציוד המגן אותו נדרשים העובדים ללבוש לאורך יום העבודה. כמו כן, רצוי ליצור נהלים להתמודדות עם מצבי חירום במקום העבודה, כמו גם נהלים למקרה ואחד מהעובדים נפצע בעת העבודה. זו היא רק ההתחלה, וכמובן שאתם יכולים לשפר את נהלי העבודה שלכם, ככל שיהיה בכך צורך, בעזרתו של היועץ.

רותמים את הצוות למשימה

בכדי להוציא את תוכניות העבודה החדשות שלכם לפועל, אתם לא יכולים להסתפק בישיבת הנהלה. חשוב להפוך את העובדים לחלק אינטגרלי מהשינוי המבוצע במקום העבודה. לשם כך, מנהלים רבים בוחרים להעביר הדרכת בטיחות לעובדים. בהדרכות אלו, אשר מנוהלות על ידי היועץ לבטיחות במקום העבודה, ניתן הסבר מלא על הדרישות החוקיות לשמירה על רמת בטיחות בעבודה, כמו גם הדרכה וריענון לגבי הנהלים במקום העבודה שלכם. כך, תוכלו לדרוש מהעובדים לשמור על רמת בטיחות גבוה ולצפות מהם לשנות את הרגלי העבודה. זו האחריות שלכם כמנהלים לשמור על מקום עבודה בטוח, ולכן חשוב לפעול מוקדם ככל האפשר.

אשר אביזמר הוא יועץ בטיחות מקצועי בתחום ניהול תהליכי עבודה עם ניסיון של מעל לשלושים שנה, הן במערכות הצבאיות והן בתור הבעלים והמנהל של חברת בטיחות לעד. החברה מלווה כיום חברות מכל המשק בתהליכי ייעול בטיחות בעבודה ומאפשרת ליצור סביבת עבודה מקצועית ובטוחה. לפרטים נוספים התקשרו: 054-7455571.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here