קרדיט - canva

עבירות תכנון ובניה כוללות שימוש שנעשה במקרקעין נגד החוק, ללא ההיתרים הנדרשים או בניגוד לתנאים של ההיתרים, למשל- ביצוע של עבודה ללא היתר או שימוש בקרקע, ביצוע שימוש בסטייה מהיתר או תוכנית, שימוש חורג ובניה על קרקע חקלאית ועוד. האכיפה של עבירות מסוג זה עלולות להביא את מבצע העבירה לדין פלילי ואם הוא מורשע- גם לענישה פלילית וקנסות גבוהים מאוד. לפי החוק ניתן להטיל את האחריות על בעל הנכס, בעל ההיתר לשימוש בו או על המשתמש בו בפועל, וגם על בעל מקצוע שפועל ובונה בנכס כגון קבלן, אדריכל, מהנדס, מי שתכנן את הנכס ומי שמבצע בו שינויים.

מה קורה אם מתקיימת עבירת בנייה?

צו הפסקת עבודה הוא בדרך כלל מה שינתן מבית המשפט למבצע העבירה, על מנת לברר לעומק האם באמת קיימת חריגת בנייה. במידה ובמהלך המשפט כנגד הנאשם לא הצליחו להוכיח כי ניתן לקבל היתר בדיעבד או כי לא קיימת חריגת בנייה, הצו יהפוך לצו הריסה מנהלי ברוב המקרים ויהיה על בעל הנכס או הנאשם להרוס את המבנה על חשבונו ובתוך זמן שיוגדר על ידי בית המשפט מראש.

אם קיבלתם צו הפסקת עבודה עומד בפניכם פרק זמן בו תוכלו להוכיח כי יכולתם לקבל את ההיתר בדיעבד, אם הייתם מגישים את המסמכים הנדרים לכך בתחילת הפרויקט. אם לא, עליכם להוכיח כי יש פגם כלשהו בצו עצמו ובאופן בו הוגש. חשוב לזכור שגם אם תקבלו היתר בדיעבד זה לא אומר שיצאתם נקיים מההליך, עדיין עומד בפניכם אישום פלילי וקנסות גבוהים, ויש אפילו מקרים בהם הנאשמים ישבו בכלא על עבירות בנייה.

לא רצוי לבצע עבירת בנייה בכוונה ורצוי לקחת עורך דין לפני תהליך העבודה כדי לראות אם אפשר לבצע את הבנייה בצורה שלא תיחשב לעבירת בנייה על מנת לחסוך מכם הליך שיפוטי ארוך וקשה שעלול להוביל לתוצאות קשות, קנסות גבוהים, הריסת המבנה ועוד.

מתי עלי לקחת עורך דין?

רצוי לקחת עורך דין לפני ההליך של הבניה העומד לפניכם, אך אם לא עשיתם זאת וקיבלתם צו הריסה או צו הפסקת עבודה מהרו ומצאו לכם ייצוג משפטי הולם. אם מצאתם את עצמכם מחפשים נוטריון בנתיבות או עורך דין בנתיבות, והגעתם לאתר זה, הגעתם למקום הנכון. שכן לעורכת דין רעות אביטל, שהיא עורכת דין פלילית, יש נסיון רב בייצוג נאשמים בעבירות בנייה והיא תשמח לעזור לכם ולעמוד לשירותכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here